Hejdå & Hej! :)

Jag har nu kommit fram till att detta inte kommer gå, lr jag orkar helt enkelt inte ^^  Så jag har numera en ny blogg, http://glassflickan.webblogg.se

Hoppas vi "ses" där ! :) Kommentera gärna på den nya om ni kollat in den ! :)

Simma lugnt så länge de varar !

// Hanna

Kvinnorna på Erkas ! 19.7.2009

Dagen efter bar det av på teater till Vårdö! :)

Pjäsen hette Kvinnorna på Erkas och var mycket bra faktiskt, bättre än jag trott :)

Mr Ändersson var med :)

Svårt att förklara vad den handlade om meeen kortfattat om livet på Erkas, helt enkelt ^^

Fammo 85 år , 18.7.2009 !

När jag kom hem från Warberg hade jag fullspäckat schema! Vilket nog var bra, för annars hade jag troligtvis saknat det föör mycket!

Jag och Cissie hann inte med sista färjan hem såå vi åkte tåg till Stockholm o därifrån tunnelbana och seen buss till Norrtälje där mamma mötte upp oss och vi sov hos mammas kusins barns hus :)

Åkte sen hem med sista färjan och då fick jag duscha o sen bar det av på kalas till fammo som fyllde 85 !

Födelsedags barnet ! :)

Bröderna samlade! + nån annan snubbe !

Fröknar på smultronjakt !

Mitt otroligt söta kusinbarn Sigrid!

En fundersam syskonskara !

Mums!

Även en hög svenskar kom förbi! :)

Det var en trevlig dag med släkten! (:

Warbergslägret! 13-17.7 -09

Allt började en vacker dag i tjaa, april? Jag tror det var när jag satt och kollade på Sm-Finalen på tv (det finns en historia bakom varför jag ej var i globen) som jag såg reklam om detta läger. Warbergslägret är ett träningsläger för ungdomar ordnat och arrangerat av WIC (Warbergs innebandy club) och lägret hålls alltså i Varberg. Vem som helst får fara dit bara du har åldern inne, 13-17 var det på den veckan som jag och min vapendragare Cissie (http://cissiesjolander.blogspot.com) var på! :) Dom ordnar detta läger 4 veckor i rad, två för yngre och två för äldre! :)

Som sagt, jag såg reklamen, blev intresserad, mejlade och frågade om det var ok att komma från Åland o sen började jag få med mig folk. Snackade med brorsan, julle, malin och Cissie. Slutligen blev det jag och Cissie som åkte! :) Att lyckas övertala mamma och pappa gick superduperlätt! :) Efter att anmälningarna gjorts var det så småningom dags att komma på hur vi skulle ta oss dit, Varberg ligger ju inte precis nära Åland så :p Till slut blev det båt till Kapellskär, buss till Stockholm och därifrån tåg till Varberg C! :)

13 juli

Den 13 juli var det alltså äntligen dags! Jag mamma och Cissie tog båten över och bussen till Stockholm, vi hade liiite ont om tid och mamma hade varit nervös att vi inte sku hinna till tåget i tid (därför kom hon med) meen jag hade varit optimistisk och vi hann hur bra som helst! :) Vi fick t.o.m. med stå och vänta en bra stund på tåget! Vi kom som sagt ombord i tid och vi klarade biljettkontrollen galant, vi hade e-biljetter, dvs man skriver ut dom hemma själva, hur behändigt som helst!

Sedan började den långa resen ner mot Hässleholm där det var tågbyte, vilket var mycket idiotiskt eftersom man då åker "förbi", dvs längre ner i sverige först och sen upp längs kusten, menmen :)

Att byta tåg gick även det smärfritt, vi var duktiga o fråga t.o.m. så att vi sku va absolut säkra :p

När vi sen kom fram till Varberg C, där vi skulle bli upphämtade så fick vi syn på en kille i blå t-shirt och bredvid honom stod några killar med klubbfodral, bingo! ;) Vi gick dit o anmälde oss och sen fick vi stå o vänta de andra som sku me samma taxi :) Bland dem fanns det en dvärg, jag skojjar inte, en dvärg! Han var kortare än Cissie ^^, Han var riktigt kort faktiskt! Tyckte han var mycket modig som vågade komma :)

När vi sen kom fram till hallen där allt hände, Sparbankshallen så kryssa vi av oss som sista på listan ^^, blev visade vårt rum, en konferenssal där vi sov ungefär 20 tjejer och sen var det bara att snabbt byta om gå ner till hallen för info.

Direkt när vi kom dit kände jag mig totalt lost och undrade vad jag hade gett mig in på, var jätteglad att jag hade Cissie med mig då! (:

Vi fick som sagt enhel del info, grupp indelning etc. Vi var i en äldsta tjejgruppen, grupp 7 och vår ledare hette Frida, en -92a, jag var t.o.m. äldre än henne ;) haha maan kände sig lite gammal ^^, På tal om ålder så var jag den äldsta som var med ^^, Meen många i vår grupp var 93:or så det var nog helt lugnt :)

Efter infon gick jag o Cissie ut på promenix, såg oss omkring och fotade! Senare på kvällen var det dags för vår första träning! Man var rätt trött efter att ha rest enhel dag men det var kul :) Cissie tyckte att alla andra var myyycket bättre än oss men jag kände mig mitt i raden, vi hade ett gäng norska jentor med och dom hade inte spelat så länge och sen hade vi andra som var huur duktiga som helst! Men som sagt, jag kände nog att jag passa in och det var en kul träning och gruppen kom att visa siga vara riktigt kul! :)

Resten av veckan var rätt lika, vi tränade, åt, umgicks o hade skitkul! (: Onsdags kvällen åkte vi till Liseberg, och sen tors-fre hade vi minisuperligan, jag & Cissie hamnade i Falun, o vi kom 3a. Warberg vann, surprise ^^,

Sen var det bara att packa och fara till tågstationen, det var sorgligt. Hade lärt känna en massa nya människor och det jobbigaste var ju att jag inte får komma tillbaka nästa år, för gammal,...

Menmen, sammanfattningsvis en mycket trevlig, kul o lärorik vecka! (: Bilderna intygar nog också det! :D

Cissie & vår packning i Hässleholm, vi bytte tåg (:

Anläggningen, WIC:s nuvarande hemmaarena :p

haha svenskar säger jag bara ^^,

säger detsamma om denna ^^,
Thilda & Hanny :)

Vi sku gå o handla till Willys bara, deet hände en grejj ^^

Vårt finfina rum, skånebrudarna Hanny & Johanna fångade på bild :D

det var en grupp norrmän, jag o cissie & resten svenskar (:
Här Mia & Isabelle fra Norge ^^

Silje & Ingrid (:

en bit bakom anläggningen såg det ut såhär (:

vissa av oss fick inte nog ^^,

akrobatiska Isabelle :)

Norrmän = normala?! Jag tvivlar ;D

Ingrid, Espen & Kristian :)

Vy från pariserhjulet :)

Vissa had
e mer tur än andra :)

Espen & Kristian fra Norge :)

Vi hade hur som helst skitkul o de va kul o göra nått helt annat en kväll :)

vi hann även med att spela fotboll mot killarna, som visserligen vann meen vi fick in ett par mål vi också (y)

De sista dagarna bestod av turneringsspel, mitt & Cissies lag var Falun och vi kom totalt 3a! :D

Jag hade en underbar vecka o lärde känna en massa nya människor! Verkligen synd att jag inte får åka nästa år (läs isommar) menmen, that´s life!

Isabelle, Mia, Ingrid, Trude, Cissie, Silje, Fanny & hm,... minnet sviker,.

Gänget ! :D

Jag hade hur kul som helst i Warberg, veckan var ett minne för livet !