Det är underbart, tungt och jobbigt på en o samma gång! 28.2.2010

Sitter förtillfället och tittar på OS-hockey, bronsmatchen som gick imorse och som jag vet resultatet på, meeen lite härligt är det när jag vet att den kommer gåå som jaaag vill! :D Deet kommer bli brons till oss, de finska lejonen! Huuraah! Och vi fick även brons i damhockeyn! Ååh va braaa vi ääääär :D haha Medalj i snowboard har vi me! Och säkert en massa till jag inte har koll på :)

Vet dock inte varför jag sitter här, då jag borde:

1) Plugga biologi/finska/ryska ! Omtagning hägrar, jag är duktig som verkligen lyckades senaste provperioden! -.-

2) Hämta tvätten!

3) Dammsuga, plocka upp allt jag inhandlat i Åbo!

4) Ringa gulle och fråga om han har lust o fara o handla me mig (:


Usch, jag är skoltrött, trött på allt! Och vad som är ännu mer deprimerande är att jag egentligen inte sku behöva bry mig om nått skolarbete tills imorrn meeeeen duktig som jag är ska jag på omtagning! För andra gången i mitt liv, meen har egentligen 3 prov att skriva! Av 5 skriva i provperioden, lyckat hanna! Förbanna lyckat!

Finskan var det såhär, jag fatta inget kvällen innan, orkade inte plugga när jag kom från träningen, hade huvudvärk så tänkte lämna blankt. När jag sen kom till provet såå verkade det enkelt! Såå jag skrev det! Meen deet gick inte nåå bra när min cpstört dåliga finskalärare inte kan förklara grammatiken ordeeentligt!!!

Ryskan skrev jag dagen efter Alla <3 dag! Såå jag pluggade inte o lämna blankt, eftersom jag trodde finskaprovet gått hyfsat bra !

Biologin är ju som den är, skitsvår fast jag pluggat! Fattade nada på provet! Eller jag tyckte att jag fattat korsningarna, meeen tydligen inte -.-

Såå nu sitter jag alltså här, med 3 prov som tynger mina axlar! Tänker anmäla biologiprovet och seen snacka me min ryskalärare o finskalärare, eller mejla. Har iaf en lätt period och börjar 12 tis o fre såå tänker föreslå att jag kan komma tidigare nån av dom dagarna, 2 dagar då och skriva ett prov/dag. Ryska o finskaprov tar ju inte så länge bara man pluggat, såå hinner bra på nån dubbeltimme, får väl offra mig och säga att jag kan sitta med på nån lektion bara. Kuul?!? Nää, meen va gör man?!? Sku iaf villa få dom undan innan spaaanieeeen!

Sååå det betyder att jag bara har 2 veckor på mig! Ett prov på fredag då, sen är omtagningen nästa måndag och sen fredagen igen då! Vilket prov jag ska orka plugga på till fredag,. jaa det veet jag inte. Meen måste sätta fart iaf! Eller nästa tis?? meen då blir det bara 1 dags plugg föör biologi på måndagen,.. hmmm,..

Egentligen får jag väl skylla mig själv bara, har prioriterat träning och jonas framför skolan, meen what to do?! Trött på skolan och kär i världens gulligaste kille! Valet är inte svåårt (:

Men om jag alls ska vara nöjd me mig själv såå är det skärpning som gäller denna period!!!

Spanska, engelska, hälsa och svenska står på schemat denna period! (: Gillar allt förutom svenskan meen har ännu en ny lärare såå det kanske blir helt okej ändå (: jag SKA iaf vara positiv, göra min läxor och skärpa mig såå att jag kan vara nöjd med mig själv efter nästa provperiod!

Föööör i april kanske deeet bär av till Greeeekland med min kära systeryster!!!!! :D:D:D deeet skulle vara underbaaart! Meen innan dess är det plugg som gäller! Annars blir det ingen resa, enligt mig själv! Jaaag måste skärpa mig ! Bara 1 år kvar nu! Seen är det bara studentskrivningar som gäller ! ((:

Jobbigt att gå till skolan nu när varken, Måns, Sara eller Linus kommer va där! Och alla andra 3or! Kommer kännas tooomt! :(((

Meen en positiv sak är ju iaf att jaaaaaaaaaaaaaaaaaag skaffat kööööörkoooort ! :DD och det känns underbaaart! Nått jag lyckats med iaf ! (: Har även haft ett lyckat 18års firande, varit på arken ^^, Haft mitt livs mysigaste alla <3 dag ! (: Såå allt är inte helt åt helvete, även fast det känns lite så,.. Meen jag ska nu leva efter dessa ord:

-Yesterday is history, tomorrow a mystery, today a gift!

Och ta vara på mitt liv! (: bara 3 månader skola kvar nu! Exakt på tors t.o.m. ! ^^, Känns uuuunderbaaart! (: Bara jag sku lyckas få ett sommarjobb också såå sku det hela bli ännu bättre!

Februaris sista dag ska nu bli en bra dag! Vaknade ju upp med världens bästa! (: så nu ska jag försöka tänka positivit, hämta tvätten, ringa jonas och försöka reda upp mitt liv! (:



Nette & jag på min & sellos 18års feest! (: <3

Simma lugnt i vinterkylan som här övergått från -20 till slaska o blask!

// Positiva tjejjen nr 1! ;)


Kommentarer
Postat av: Fi

nog löser sig allt, bara lite av din envisa sida fokuserat på RÄTT saker så går det nog vägen.



O vad är detta! Ja vill åååå fara nånstans hörninini, men det sku måsta va i maj... även om ja sku villa vikariera då men me skolan går d int i april...



<3

2010-03-01 @ 15:51:40
URL: http://linasofi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0