Midsommarhelgen! :) 19-20 juni

Midsommarafton & dag

Tänkte att midsommar måste jag ju skriva lite om, och så hittade jag ett utkast skrivet dagen efter midsommar, så det får duga :p



...solen skiner (äntligen) o jag har en glass i min hand, kan det bli mkt bättre?!?

igår var det då midsommar och jag firade min sista midsommar som minderårig spiknykter, de ni! ;) valet var inte helt på min sida men, så blev det iaf :)

dagen började med en låång dusch, en snabb frukost och sen åkte vi ut till stugan för att dumpa grejjer o sen gå till midsommarstången på sandö, det var kallt o rätt slött men då hade man ju avklarat en obligatorisk midsommargrejj :p Sen plockade vi blommor till borden, dukade o bar stolar o bord bara för att en stund senare efter att våra gäster kommit, insåg att det var alltför kallt o att vi måste flytta på allt, -.- 



Sandö midsommar stång!

 helt ärlig tycker jag inte den är så fin ;D lite tråkig utan färgglada kronor :) Men det var mysigt att sitta där ändå, midsommarstämningen inföll sig spec när dessa svenskar spela riktig typisk midsommar musik :)



Här hade vi tänkt sitta, mysigt vid stranden :) meen,...

För vem vill sitta o äta i snålblåst?! inte jag iaf, meen med gott humör fixar sig det mesta o vi alla (var vi 15 pers kanske!?) flyttade tillbaks allt bakom stugan istället ^^ inte särskilt bra utsikt men det var iaf varmare :p


det fick bli här, bakom stugan istället :p

Maten var riktigt god och vi hade mkt trevligt :)


nästan hela gänget samlat :)



botten upp ;)


lotta, mamma, lukas och grannas :)


powerpuff pinglorna, ?? fia och syrran :)


lukas o hans far, gillar denna bild (y)


minun veljeni! // min bror! måste säga att jag är bäst på finska ;p



senare spelade vi kubb o först ägde jag o lotta ut svante o lukas totalt ;D seeen tappa ja formen lite grann o det gick inte lika bra, dvs vi unga förlorade mot de äldre :O synd men sant, måste få revansch (stavning?!) snart ;D



Därefter skjussa sofi, fia o emma mig till klippan, något försenad men iaf ^^ Eftersom ja sku jobba, vi dukade fram o senare såg vi på när stången restes och sen började det! En lång ringlande kö till cafét och vi fick fullt upp. Dansen satte igång o det blev lugnare och lagom tillströmmning, hade rätt fullt upp nästan hela kvällen så det blev inte långtråkigt :)


stångresning :)


Klippans midsommarstång, tycker den är finast på Åland men jan karlsgårdens placering slår ju ändå ingen :)



I pausen sen blev det smockat i cafét för att senare bli nästan dött, men trevligt sällskap hade jag iaf ;D Senare satt jag o gard i biljettluckan, snackade skit, snackade med fyllon o hade det riktigt trevligt :D Senare fick vi städa undan och vid halv 4 var jag hemma :)


random bild tagen från cafét, det var mycket mörkare i salen såklart, min kamera gillar inte att fota när det är mörkt och ljust på samma gång typ :p



Kunde även firat midsommar på andra håll, bla hos Måns och det skulle säkert varit tusen gånger roligare men vad gör man när plikten kallar, men nästa år blir det nog andra bullar, myndig som jag kommer vara då ;D


Idag (läs midsommardagen) har jag förövrigt bara tagit det lugnt och ikväll ska jag till Sello o se på film o gå på prommenix, prima juttu :) vädret var ju såklart toppen idag bara för att man önskade att det hade varit det igår suck,..



var duktig o var ut iskogen o plocka midsommarblomster till borden :)
trots vädret hade jag tajts o tunika hela kvällen! :D

Min midsommar -09 blev lyckad, hoppas er var minst lika bra =)

// Hanna


Kommentarer
Postat av: Sis

heej du måst skicka den där bilden på oss! O den där "gruppbilden" på alla! O EMMA heter hon :) Duktigt att du kom ihåg Fia iaf :P O jo ja gillar o den där bilden av Göran o Lukas :)

2009-09-22 @ 22:10:48
URL: http://linasofi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0