Sommarbilder del 3! Bondbröllop, korpmatch, 20-års kalas & talka! 13-18 juni

13 juni

dagen inleddes med en rejält förtjänad sovmorgon, sov 14h! Och resterande av dagen tog jag det ordentligt lugnt och övade även på låtarna inför bondbröllopet :)

14 juni

idag var det bondbröllop i jomala och vi var med och spela :) det var dock ostadigt väder så vi kunde inte spela i tåget :/ det regnade inte då vi gick iaf men då var det försent att ändra på det. Vilket var synd! Men vi spelade senare under tak iaf :)



detta var årets "brudpar" :)


jag & jeffe :)


elina, fanny, elina, jag och jeffe :)


hela gänget :)


brudparet :)


jag & jeffe , dock smakade pannkakan inte bra alls


elina, jag, fanny, chris och philip :)


elina, fanny, jag, elina, chris (skymd) & philip :)

det gick riktigt bra och spela, förutom att brudvalsen blev väldigt kort då bruden nyligen gått på kryckor så det kändes avhugget och sen fick vi även iprovisera "gå på skarven" :p

Men det var kul och vi hade jeffe som ledare för dagen och hon var duktig =)

16 juni

Hade säsongens andra korpmatch, ute i Lemland. När vi äntligen fått alla på plats, vilket dock inte var många så spelade vi på en liten dålig skitplan mot Lif elit, ett veteranlag i korpsammanhang och laget består av gamla fottisspelare som var ruggigt bra på att nicka!
Vid halvtid stod det 3-2 efter att vi jobbat oss upp och skulle vi haft fler avbytare skulle inte vinst varit alltför långt borta. Nu var dock så inte fallet utan vi förlora med 2-7. Kan anmärkas att vi inte heller hade några "riktiga fotbollsspelare med" dvs ingen inlånad :) Så vi kämpa jäkla bra!

17 juni

Ikväll skulle jag ha varit på klippan och haft talka men fick meddela förhinder då vi firade systeryster som fyllt 20! Jag hade även ett finger med i spelet och bjöd på överraskningsgäster ;)
Kul kväll och tror nog även sofi var nöjd :)


bilden är från ett tidigare tillfälle då jag inte fotade alls den kvällen :)

18 juni

Talka på klippan! Vi hade talka 2 kvällar och ikväll hade jag möjlighet att fara dig :)
Talkan gällde såklart midsommarstångens iordningställande :p
Vi lindade löv och satte det på stången :)
Trevligtrevligt :D



Dagen efter var det midsommar men det kommer i ett nytt inlägg :)

// Hanna


Kommentarer
Postat av: Sis

yes ja va mycke nöjd! Tack så mycke syster för det! O att bilden du laddat upp int e helt hemskt :P

2009-09-13 @ 17:47:54
URL: http://linasofi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0