Lemböte, barnläger! 21-24 juni

Med tanke på att mitt midsommarfirande gick lugnt till var det inte så svårt att på söndagen packa o fara iväg till Lemböte för att jobba på sommarens andra läger. Söndagen gick lugnt till och vi gjorde inte så mycket annat än gick igenom programmet, valde grupper och flyttade madrasser och annat. Temat för barnlägret var världen och min grupp, som jag ledde tillsammans med Sonja hade temat Asien, närmare bestämt Kina & Japan! Dagarna gick ut på att barnen "reste" runt till olika platser dvs kom till oss ledare och pysslade med olika saker och de fick då stämplar i sina pass. Mycket underhållande att vika samurajhattar dag ut o dag in, haha nä men det var kul :)

Ledargänget var helt ok, många nya storasyskon som inte riktigt hade koll på vad man skulle göra och inte göra och mina nerver släppte när de en natt lämnade internatet för att gå o simma & basta. Så gör man inte, och jag berättade det för dom helt enkelt. Kunde säkert gjort det på ett bättre sätt, det tvivlar jag inte på men så gick det till.

Kommer inte glömma Laine & Johannes vattenkrig heller, men lite kul måst man få ha när Johannes jobba för sista gången, (antagligen) eftersom han nu är i Mexico!

Tunga dagar, ingen sömn, mycket bus men underbara ungar :) Skulle jag inte gilla ungar så skulle jag inte göra det här, för överdrivet bra betalat är det inte men det är förbannat kul även fast det är ansträngande och tar på! De flesta tror att vi storasyskon inte gör så mycket men de mesta vi gör syns inte eller så ser det så enkelt ut.

Men jag är övertygad om, att om inte vi var med på lägren, så skulle de äldre ledarna inte få sova, vilket skulle leda till att dom skulle vara trötta o griniga och inte ha samma tålamod med barnen , ja ni fattar. Det skulle inte funka helt enkelt :)

Man vet inte heller vad man har att förvänta sig, nu när jag jobbat på musikläger året innan så kände jag ju till en del av barnen eftersom många kommer på båda och visste då lite vad jag hade förvänta mig. Hemlängtan är mycket vanligt, men att behöva locka en kille ner från ett träd, det hade jag inte tänkt att jag måste göra faktiskt. Det är påfrestande men det känns bra när man lyckats.

Det är jobbigt, tungt och man frågar sig om och om igen varför man gör det, svaret i mitt fall är rätt enkelt: Jag gillar barn, jag gillar läger, var själv en lägerunge och tyckte att läger var sommarens höjdpunkt. Sen får man också lära känna nya ledare, och andra som man visste vem var förut, blir man nu bekant med. För det är intensivt och man är nästan aldrig ensam men det ger en så mycket att det är värt det!

Kommer jag att jobba nästa år?? Om jag blir tillfrågad så säger jag nog inte nej. :)


lemböte = sommar! <3


Söta anna :)


"avslutningen"


"avslutningen"

Anton :)


avslutar med en bild på söta, ehm moa?! tror det var så hon heter :)
Hon var hur som helst ett av de barn som var "mina" och hon var från godby, +++ ;D

Överlag en ok vecka, tröttsamt, tungt men värt det! :)
när detta läger var slut kändes det inte såå lockande med musikläger 1månad senare, hehe


// Hanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0