Sommarens stora happening, 27.6 - 4.7!

Vad får man om man plussar ihop flera sporter + en massa tävlanden + många funktionärer + en massa liv och rörelse dygnet runt?? Jo => ÖSPELEN! :D, lr som det egentligen heter: The Natwest Island Games :) Själv hade jag dock ingen aning om att det hette så innan det började talas om att öspelen skulle ordnas här för nått år sen ^^

Efter den långa väntan på sommarens stora happening på Åland var veckan vi alla, lr iaf nästan alla väntat på äntligen här! Jag syftar självklart på Öspelen! :D Själv hade jag ingen möjlighet att få tävla eftersom innebandy inte ens är med i Öspelen (inte för att jag självklart skulle ha platsat i laget men nu hade jag ju inte ens chansen) men jag var ändå fullt delaktig i veckan! :)

 Veckan invigdes självklart med en stooor invigning med allt från dans, tal, karateframträdanden och självklart intåganden av alla deltagare! :) Själv såg jag inte ens invigningen även fast jag var på plats, jag jobbade nämligen de första av vad som senare skulle visa sig bli många timmar i en av kioskerna på wha :) Dagarna rullade på och jag jobbade de flesta av dom :)

28.6. (tagit från bdb ^^,)

Lördag, först till markusböle o kolla på brorsans match som sluta 3-2! (Y)Sen till stan för att jobba på invigningen! Det var varmt o rätt stressigt men kul! :) Såg inte mkt av själva invigningen menmen, senare gick jag o mötte selinda o emilia :) Åt middag på select vid halv 10 :poch sen gick vi runt på stan med joel, senare träffa vi massa annat folk bla. nette o basse o deras polare vid lilla holmen där tobbe bjöd på uppvisning (y) haha, senare träffa vi på andersson o hans polare, o peik o hans polare som vi va med resten av kvällen som slutade med att en (nämner inte namn,) deckade! haha, men kul kväll! :D

Jag o selinda var hemma hos henne o somna vid 5 sen! :p

29.6

Idag vakna vi vid 12 o åt frukost o sen fixa vi oss lite granna o sen begav vi oss till lilla holmen i den fruktansvärda värmen! Vi mötte upp nette o basse o sen blev det steek varvat med bad! Även tobbe o christoffer joina o det var riktigt varmt i vattnet :)

senare blev det jobba igen o det var kiva! såg erica o hannas 100m försök o båda vann dom o gick vidare till semi imorrn (y) Ålands herrar (tror ja) vann över grönland i fottis med 4-2, i judo tog samuel mäki guld, janne holmén vann 10000 och även i bredmo har det tagits åländska medaljer o fler ska det väl bli :D

Kom hem o åt middag vid halv 23 tiden och nu ska ja snart sova för börjar jobba kvart i 11 imorrn :)

Bilder från första kvällen: Hängde på stan med dessa töser samt en massa annat folk som vi stötte på :)


Vi mötte upp på Robert´s :)


Hamnade senare på lilla holmen där vi träffa Basse & Nette samt en massa av deras polare :)


det var en fin kväll :)


Vi träffade även Ändersson :) Som verkligen vad glad denna kväll ;D

har inte fler bilder från denna kväll men den var hur som helst skitkul iaf :D en av det bättre under veckan!

Överlag så spenderades kvällarna antingen på game street (som dock hade 18års åldersgräns ^^) eller helt enkelt ute på stan! För under denna vecka skulle man nog inte tro att Mariehamn var ett tråkigt ställe, nejnej, under denna vecka kunde man tro att Mariehamn lika bra kunde varit en kuststad nere vid medelhavet! Folk, folk o folk överallt, ett flertal språk och massor av nationaliteter samlade på ett och samma ställe, underbart! :D

Första tävlingsdagen: Eftersom jag jobbade på området hade jag möjligjhet att kika på tävlingarna också :)


det var rätt mycket publik (y)


första dagen var en bra dag ur åländsk synvinkel!
Här springer Hanna Wiss in på första plats!


även för Erica Nordqvist (bana5) gick det bra :) (Bild: 29.6, andra tävlingsdagen)

Av spelens alla nationaliteter som var på plats var det norrmän som vi lärde känna bäst :) inte så exklusivt kan tyckas då det fanns tävlanden från båda brittiska och spanska öar men jag blev själv överraskad: det finns snygga norska killar! :o Haha jag umgicks även mycket med annat folk, jag var extremt social faktiskt! Jag praktiskt taget bodde hos selinda ^^ jobbade på dagarna och var med en massa människor på kvällarna! :D Levde livet helt enkelt ^^

Jag kollade (faktiskt ^^) inte bara på killar utan det blev såklart en del friidrott eftersom jag jobbade på området, men även volleyboll var jag och kollade med selinda (:



 Här är ålands damer! :)


och motståndarna Rhodos! :)


kommer inte ihåg hur matchen sluta (A) meen detta var ju happy faces iaf! :D


sen var vi duktiga o promenixa till adlon o åt nyttig middag ^^,


för att sedan gå tillbaka o kolla på herrarna :D


det var liksom liiite mer livat då, spec tack vare killarna här på bilden ;p

Sen var jag även en kväll och kollade på fotboll, okej inte inplanerat, brorsan skulle dit och äldsta syrran skulle skjussa så då hamna jag med men har nog aldrig haft så kul på en fotbollsmatch förut ;p , matchen i sig var inte överdrivet intressant lr bra fotboll, det var Isle of man som spelade mot western isles, och de först nämda vann med 5-0 men det roliga var "krullis" hoho dom som stod bredvid oss o brydde sig om fotbollen var nog inte så glada på oss ^^


De blå är Western Isles & de röd-gula är då Isle of Man :)


haha det är krullis som ramlar ^^ han blev helt klart matchens favorit ;p

Vi diskuterade även kriterier för en lämplig kille åt syrran, listan blev lång, do I need to say more?! ;D Men den roligaste kvällen under veckan var nog ändå den jag hängde med måns, boijer, simon, robin och ett flertal andra killar! Jag säger bara: ojojoj ;P både måns o robin var ett flertal gånger ner i buskarna vid bp, behöver väl inte säga mer här heller kanske ;p Kul var det iaf! :)

 Även första kvällen jag var in på game street var kul :) Hade råkat, ja råkat ;p fått fel färg på mitt band så jag slapp in utan problem ;p En kille som heter Aqqalu sku först ha mig att dricka nått, o sen trodde han att jag sku pussa hans kompis utan vidare ;P haha norrmän ^^

En annan kväll stötte vi på Andersson o hans polare, lärde känna nån typ vid namn Henrik tror jag o den kvällen slutade på Lilla holmen när vi slutligen hittade Nette & basses polare tobbe i buskarna där han valt att ta en tupplur ^^

Ni kanske börjar förstå poängen, veckan var sjuukt kul! Det skulle dock varit ännu roligare om denna vecka varit nästa år istället, då hade jag varit 18! Nästa gång dessa spel ordnas på Åland är jag nog ingen ungdom längre o inte heller kommer jag säkert att bo kvar ;S :o Jaja, den som lever får se heter det ju :)

Och innan det här inlägget blir alldeles för långt så väljer jag att avsluta här och sedan lägga in ett inlägg med en massa after dark bilder och om avslutningskvällen ^^,

Simma lugnt, jag är tillbaks! (i november mörkret ^^)

// från den blå soffan rapporterat vid en tidpunkt som jag borde ligga i sängen,  // HBL!

Kommentarer
Postat av: Sofi

haha snitsig förkortning :P

2009-11-20 @ 11:13:42
URL: http://linasofi.blogspot.com
Postat av: Nette

Ja jag ha faktiskt int tänkt på att jag ha kunnat mejlat någon lärare fast egentligen vet jag int va jag ska fråga nu har ju ni gett mej alla böcker :) De är bara selindas historia anteckningar jag behöver nu så. Å tror int jag ska ha nå mer papper i nått ämne, hoppas jag^^ Jag kryar på mej allt jag orkar! :) <3

2009-12-04 @ 10:26:42
URL: http://neettee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0