Valborg & första maj! 30.4 - 1.5

Valborg då, vi det här laget har alla redan för länge sen lagt upp sina berättelser och historier. Nåja, min livsfilosofi är väl ungefär: bättre, sent än aldrig, haha :p

Efter skolan gick jag hem o åt lite o satte mig vid datorn o kollade lite :) Sen gick jag ner på stan och träffade selinda och sen så handla vi en massa mat! Därefter träffade jag elina som också fixat lite till kvällen! Thanks! :D Därefter missade jag o selinda preciiis bussen, -.- Så vi fick vacker sitta o vänta ½ timme på nästa, meen det gjorde inte mkt :) Det var varmt väder o fint väder :) Sen åkte vi då runt halva stan innan vi kom hem till henne, när vi kom fram hade maria kommit dit o vi började fixa med maten, vi sku grilla! Lite senare kom Emilia och Paulina o vi tog ut all mat o började grilla, vi hade dock glömt bort att grillen varit på ett tag så det gick mkt snabbare än vad vi alla trodde såå vi brände lite korvbröd ^^ meen ingen större fara skedd :) Maten var hur som hellst jättegod och vi hade jättetrevligt :) Lite senare, när det började bli kallare gick vi in o åt efterrätt, glass o jordgubbar! Vi satt och snackade o åt framför tvn o sen ville maria att vi sku söka upp hennes klass som sku ha klassfest så vi ringde dom o bestämde oss för att fara dit. Men pau måste hem så vi följde henne o sen ringde vi efter taxi. Vi åkte ut till jomala ut till typ ingenstans (y) o sen mötte samantha oss o visade oss vart dom var någonstans :)

Och efter en lång promenad genom skogen kom vi fram till en öppen plats på berget o där satt dom runt en brasa. Hur mysigt som helst :) men någon klassfest var det ju inte direkt, lr jo rätt många tjejer från deras klass var det väl men inte en enda kille, lr ja det hade väl varit några tror ja men när vi dök upp vid 12 tiden var det någon, fast det var ett gäng från strandnäs?! tror ja dom var :) Det var iaf trevligt, fast något kallt. Men vi var bara där nån timme för sen sku typ alla sticka därifrån?! aja, så då tog vi taxi därifrån o det var nog smart, med tanke på hur maria mådde då ;p

När vi kom tillbaks ti sello följde vi emilia hem o sen när vi kom tillbaks drack vi te o sku kolla på film, men efter 15min var vi så trötta så vi sov istället! Men tack för en mkt trevlig kväll tjejer!

1 maj

Nu månad, ny möjligheter nya måsten och nya förväntningar. Ungefär så kan man väl säga. Först maj inleddes iaf istan där jag vakna upp lite smått förvirrad över var jag var hos selinda :p vi åt lite välförtjänt frukost o sen gick vi ut o stekte på gräsmattan, hur skönt som helst! Det var jättevarmt och skönt o vi slöa där i flera timmar, varvat med tricks på studsmattan! ;) Nån timme senare ringde pappa o undra om ja villa komma hem, o jag var inte så jättepepp på att laga mat o grejja själv så vi bestämde att han sku hämta mig vid 16. Så vid 15tiden föjde selinda mig en bit o sen gick jag på promenad genom stan, hem till mi piso :)

Det var riktigt varmt och skönt väder o inte så mkt folk där jag gick, jag valde ju bort torggatan ^^ Gick vägen förbi kyrkan o skolan där det nästan alltid är tyst o lugnt :D
Väl hemma i lägenheten packade jag lite smått, o åt lite till o sen tittade jag på tv tills pappa kom :)

När ja kom hem till sund sen så var brorsan ute o hoppade studsmatta så jag joinade honom, sen var det dags för middag o sen på kvällen tog jag gamla bettan till godby o chilla med malin o johan :) Vi kollade på humorgalan och så var celine där o hon var minst sagt på bushumör, haha så vi lekte med henne också :p

Vid 12 tiden körde jag hem sen o det var kallt! Sen somnade jag bums! :p

Så jag är nöjd med mitt först maj firande, men måste nog säga att jag lite saknar hur vi brukade fira. Alla tillsammans hos farmor o farfar, med en stor brasa, mjöd, munkar och struvor i kohagen! :p Det var tider det, men som allt annat så förändras det, jag är ingen vän av förändringar men man kan inte annat göra än att acceptera det man inte kan förändra.

jag har bilder som ska infogas senare idag! för nu har jag bråttom iväg! chao!

Kommentarer
Postat av: Fi

tänkt just skriva hej hopp va ha hänt me dein blogg men så blev den normal igen.. hmmm måst va min nya shiny acer som inga va me riktigt :P men vi synes strax :)

2009-05-10 @ 21:29:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0