Tournament of Åland!, 25 april

Senaste uppdateringen var den 19 april, idag är det den 4 maj, hmm. Ja ärligt talat har det inte hänt sådär jättemkt :p Meen för sakens skulle tänkte jag ladda upp bilder på det som hänt som inte händer varje dag typ ^^ :)

25.4 TOURNAMENT OF ÅLAND :)

Andra gången jag är med, iår kändes det bättre också, eftersom jag inte bara var random placerad i damlaget som förra året, ojoj. Glömmer nog aldrig hur det gick då :p Vår lagkapten Tove skadades och måste till akuten i första matchen och bara det var ju en bra början! haha nä men helt kort så förlora vi, stort. Det roligaste på hela dagen var att stå i cafét o chilla utomhus med alla andra. För det var otroligt fint väder, killarna var topless, engångsgrillarna igång och så musik. Ja, det var en härlig dag, bortsett från själv innebandydelen ^^

Iår gick det mktmktmkt bättre! :) Delvis beror det väl också på motståndet, såklart. Men vi spelade bra :)

Första matchen spelade vi mot Rättvik, den slutade 0-4. Nog helt klart den sämsta matchen spelad från vår sida. Vi var väl inte riktigt vakna och taggade helt enkelt :p Klockan var ju 8.40 så. Vi samlades förövrigt kl 8 för att fara ut o springa (Y) -.- Det är bra kul ibland!

Efter första matchen kom solen fram, vi åkte ner till mattssons. Köpte var sin macka o jag köpte såklart en milkshake och det kändes riktigt bra (: Med vi menar jag då jag, cissie o cindy :p

Andra matchen var mot HIK, ålandsderby så att säga., vi spelade jämnt, som alltid men vi fick till vårt spel bättre och matchen slutade 3-1 till oss och lyckan var enorm! :D Det var riktigt kul!

Därefter chilla vi än en gång ute på gräsmatten och några finska killar hade fattat att det var varmt så dom tog av sig sina tröjor, (y)! Sen tövla ju jag när ja sku stajla lite meeen det behöver vi inte ta upp här o ja tror inte carro läser min blogg heller, så. (Y)

Aja, senare åkte ja me cissie hem till henne o åt middag, välbehövt! Sen var det tillbaks till hallen och spela den sista matchen, mot Vaasa. Laget spelar i finska div 1 o har slagit åländska NGD med 7-2., Så inte särskilt stora förhoppningar men matchen var ändå jämn, igen högret tempo än matchen mot HIK men det var kul (: Det slutade sen 4-2 till dom.
Men överlag är jag nöjd med dagen :) Herrarna var duktiga och tog sig vidare men åkte ur den matchen dom spelade kl 8.00 i baltic, yey! haha inte var jag sååå avundsjuk ^^

När jag kom hem kunde jag konstatera att jag mer lr mindre varit i hallen från 08.00-21.00 (y) När jag kom hem var jag trött o sliten, jag åt lite pizza, o somnade sen snabbt. Jag kan lova att jag sov bra den natten, meen allt var värt det, helt klart! :)

Av de 4 åländska lagen som deltog kom vi 2a, fast vi mötte ju inte alla men ändå ;p

Och herrarna: taget från innebandy.ax


"Bästa åländska lag blev IF Frams herrlag som tog sig vidare till åttondelsfinal där det blev respass då man förlorade mot Mjölby IBK 1 med siffrorna 8-2."


Tabell, Damer

Lag                              m   v     o    f      målskillnad   poäng

Valbo AIF 1 (Sve)       6    6      0    0      20 - 3 + 17      12

GG (Sve)                     5    4      0    1      34 - 6 + 28        8

Rasbo (Sve)               6    4      0    2      30 - 7 + 23        8

SB Vaasa (Fin)          5    4       0   1      11 - 8 + 3           8

Mjölby (Sve)                4    3       0    1     1 3 - 6 + 7          6

FC Rehab (Sve)         4    2      1    1     12 - 10 + 2         5

FBF Rättvik (Sve)       3    2       0     1      7 - 3 + 4            4

Valbo AIF 2 (Sve)       4    2       0     2     11 - 8 + 3          4

Paldiski IB (Sve)        3    2       0     1      4 - 1 + 3           4

BK Ngd (Åla)               3    1       2      0     10 - 8 + 2         4

Enskededalens (Sve) 4  1       2     1       6 - 13 - 7         4

Norrlands Guld (Sve) 3   0       3     0       9 - 9 ± 0          3

IK Sätra (Sve)               3   1       1    1        6 - 6 ± 0          3

Sandareds IBS (Sve) 3    1       1    1        6 - 7 - 1            3

Midas IBK (Sve)           3    0      2    1        4 - 5 - 1            2

IF Fram (Åla)                3    1       0    2        4 - 9 - 5           2

KFUM Norrköping (Sve) 3 1      0   2         4 - 11 - 7        2

Lindås Waves (Sve)   3     1      0    2         7 - 22 - 15     2

Listonhill (Sve)            3      0     1    2          2 - 8 - 6         1

Karlskoga IB (Sve)      3     0      1   2           2 - 9 - 7        1

Atervrots (Sve)             3      0      0   3           6 - 11 - 5      0

M-Team (Sve)              3      0     0    3           4 - 9 - 5        0

Hammarlands IK (Åla) 3    0     0    3           2 - 8 - 6        0

J.A.N. (Åla)                    3      0     0    3           1 - 28 - 27    0

jaja, rakt och snyggt blev det ;p Menmen, själv orkade jag inte ta nå bilder, o synd va väl det såhär i efterhand men medans min kamera låg hos dom i sekretariatet blev det några bilder, vissa bättre än andra ^^

Värt att nämnas är att vi saknade flera spelare också, julle, hanna, emma, jenny, elin, vickan, hanna o hanna. Och ändå lyckades vi slå hik, det var riktigt kul :)



Stekar Elin som knappt kunde prata, hon var för sjuk för att spela, stackarn..



IF FRAM - Wonderballs



IF Fram - Wonderballs



jo att mkt fin bild (n) varken jag, klingan lr cissie var nog medvetna om att denna bild togs ^^



sista bilden får bli på koncentrerade coach nicke! ;p

Kommentarer
Postat av: Fi

kul att d gick bättre denna gång :)

du e ju jättegullig på den där bilden, juh :)

2009-05-06 @ 16:08:51
Postat av: Matilda

det var inte alls särskilt svårt med bloggdesignen, kolla in de två sidorna som jag har länkat till på min blogg, där står det ganska enkelt om hur man gör.. jag satt bara en timme ungefär och grejjade. har funderat på det i typ 1 år men inte trott att jag kunnat... :-)

2009-05-08 @ 11:26:10
URL: http://malvina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0