Sista tunga dagarna! 25-26.5

Efter det minst sagt behövda lovet som innehöll alldeles för lite plugg hade jag fortfarande 2 tunga dagar kvar och även 2 prov.  Ett av proven var visserligen språkprov men dessa har jag en tendens att plugga för lite på och sedan känns det som att dom går jättebra men eg. åt pipan. Så jag borde ha tagit itu med det under lovet, men som sagt, det gjorde jag inte.
 
Så jag satt nån halvtimme och försökte få in ord och grammatik. Tröttna, förflyttade mig till datorn bara för att få ångest över att jag inte pluggade. Fortsatte att försöka plugga, men det gick inget vidare. Ja, så såg min söndag ut. Efter det att middagsgästerna åkt vid 9 tiden. Så pluggade väl max 1½h. Men det kändes som det gick bra, men när jag sedan fick ut det hade det gått mkt sämre än jag hoppats på, suck,.


Måndag!

På måndagen skrev jag alltså finska prov, tyckte att det kändes bra. Sen var planen att gå till bibban o plugga några timmar ordentligt för att sedan ta senare bussen hem, meen jag var trött så tog bussen hem, var hemma vid 3 och började försöka plugga på rella. Det var fint väder så jag gick ut o lade mig på en filt och försökte hitta intresse för religion. Det gick inget vidare,. Efter maten gjorde jag ett nytt tappert försök som lyckades lite bättre. Sen vid 18 åkte jag till syrran och vi åkte på diskussions möte till klippan. Angående Ungdomsföreningens framtid. Det bjöds på mockaruta och kaffe och diskussionen gick hit och dit och egentligen ingen vart. Vi kom gemensamt överens om att vi alla ville ha föreningen kvar, men fanns det nån som villa offra sig o sitta i styrelsen? ja då blev det knäpptyst! -.-
Tillslut blev det iaf en styrelse, bestående av Gard, jag, Regina, Sonja, Tage, Heljeä, och en tjej till som jag glömt namnet på.

Jaa, var det så svårt då?! herregud, jag hade tidigare pratat med åsa, gard var tillfrågad, regina var med från förut,.
Jag hatar när folk vill någonting men ingen orkar göra nått för att det ska hända. Det var orsaken till varför jag tog kontakt med Åsa o sa att jag kunde sitta i styrelsen. Ingen gör något, ens försöker innan det hotas med nedläggning, o ibland räcker inte ens det. Sund har inte längre någon butik. Varför? För att Ljunko fått nog o ingen vill ta över. Alla villa nog ha en närbutik, ja men varför handlar alla på mattssons då?!? Då klarar sig inte närbutiker. Detta är typiskt åländskt, och jag hatar det!

Nog om det, när jag kom hem sen var jag för trött för att plugga och beslöt att göra mig klar för att sova och sen läsa lite och sen lämna saken åt sitt öde, dvs skriva underkänt o få ta om det.

Tisdag!

Läste i bussen, innan lektionen och kände att fan det här kommer inte att gå! När vi sedan fick proven framför oss, var min första tanke?! Neeej jag vill inte gå på omtagning, kände paniken komma och velade mellan att skriva det jag kunde lr lämna mkt för att vara säker på underkänt. Min värdighet valde att göra mitt bästa, satt drygt 2h och skrev en massa, flummande så mkt som jag nog aldrig gjort på ett prov förut.

Men när jag äntligen var klar, så var jag iaf klar! (om man bortsåg från den stundande omtagningen) men iaf inget mer plannerat prov, och den känslan! Ja den var underbar, helt obetalbar, att känna att ikväll är jag INTE tvungen att plugga ett skiiiit! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0