En helg jag sent glömmer, 24-25.1

Ja nu har det hänt endel igen, bra? dåligt? ja just nu är det väl okej men det har varit dåligt o inte kommer det alltid vara bra heller, sånt är väl livet. Sen mår vissa männsikor bra nästan hela tiden mendans andra har otur o inte mår lika bra, så är det väl bara.

Meen inte ska man deppa hela livet, efter regn kommer väl solsken? och ingenting är förgäves? lr vad man nu vill tro på, själv håller jag på: what doesn't kill you makes you stronger, den funkar för mig iaf (:

Ska dra helgen i sin korthet nu och sen ska jag va duktig o spela fiol tänkte jag (y), elina hoppa just i badkaret så jag ska väl utnyttja tiden liite bättre än att slöa jag me :p

Lördag 24.1

Dagen började bra, jag vaknade vid 10 o var uppe vid halv 11. Jag åt och klädde på mig och började städa, jag städade badrummet och hade ut lite mattor, städade lite allmänna utrummen på övre våningen och sen åkte jag till godby o handla. När jag kom hem fortsatte jag städa o sen möblerade vi om lite granna vid tvn o det blev riktigt bra :)

Sen kom besvikelsen och kvällen blev inte som jag tänkt mig... Mer än så hade jag inte tänkt säga här men nu vet jag iaf vilka som verkligen bryr sig och vilka jag kan lita på. Det är tungt när sanningen kommer slående, det känns som när man får en gunga oväntat iskallen, ni vet. När man böjer sig ner för att knyta skorna, lr att man hoppat av gungan o föll o så ställer man sig upp och pang så kommer gungen helt oväntat, så känns det. Oväntat, hårt och ont gör det.

Så jag tillbringade kvällen tillsammans med agge istället :), mysigt! Jag åt lite, mest tröståt jag väl men ja, bättre än att inte äta alls. Vi titta på film också, först på Som man bäddar och sen på The break-up. Båda var sådär, gillar inte slutet på the break up o som man bäddar va lite löjlig men helt ok att titta på :p

Jag satt upp länge, vid halv 3 nått kom mamma från hippan och nån timme senare kom pappa, jag var väl uppe till 4 nått men jag kände inte för att sova och för en gångsskull var mina föräldrar förstående och lät mig göra vad jag kände för.

Söndag 25.1 , tildas dag :)

Denna dag var jag trött, tröttare, tröttast, menmen. Pappa kom upp o väckte mig vid 12 o jag drog mig ner och åt lite o sånt allmänt. Sen packade jag lite, satt vid datorn, var ut me tessa en sväng o inte så mkt mer. Sen kom farmor på middag och sen åkte vi till rangsby på kalas för denna lilla fröken fyllde visst 4år idag :D



Här var hon dock nyss 3, har inga nya bilder på den här datorn så :)

Vi var väl där några timmar o åt kakor , bullar, tårta o sånt man äter på kalas o så :p
Blev dock liite irriterad på min farbrors fru som tkr det är så kul att va taskig o ja, vara en riktigt kärring faktiskt. Hon vet att jag bor istan (o när sofi gjorde det sa hon inte ett knyst!) ja men så sa hon: ja du bor i stan i veckorna?
Jag: jaa
Hon: jaha varför det då?
Jag: för att jag kan (mammas lägenhet) o jag inte är särskilt morgonpigg
Hon: ja mina barn klarar nog av det...

Gaaah!! Kan hon inte låta mig va utan hon måst hålla på o skryta om sina perekta barn (mina kusiner) som nog orkar, ja om jag inte hade något annat val så sku jag väl göra det men det underlättar mkt att bo istan, jag kan lättare ta mig till o från träning , jag har matcher i baltic, jag har mer tid för skolarbete, jag orkar mer eftersom jag kan sova längre, jag har mina fiollektioner istan, o jag kan fortsätta. Men jag orkade inte nojsa utan sa inget av det här men hade god lust att göra det.

Usch, jag tycker inte om såna människor som inte har annat att göra än att trycka ner andra, speciellt inte vuxna, då har ju nått gått snett iaf!!

Ja inte blev man på bättre humör där inte, fast tilda var ju glad iallafall :)

Sen när vi kom hem packade jag ihop mina grejjer o stack till stan, men enligt kärringen var ju det också fel, jag kunde ju ta bussen, jo visst. Med två fulla sportbaggar, min dator, min väska med böcker, min fiol. Lycka till!

Som om inte det var nog så börja pappa skrika om pengar så fort vi kom ti stan, han hade lovat mig pengar till nya skor eftesom mina skor jag har ti innebandyn o gympan nu har jag haft sen lågstadie!! De är nu väldigt slitna o har börjat få ett hål också, så jag sku nog behöva nya menmen. Jag har ju tydligen fått så mkt ja så...

När jag sen äntligen blev ensam så kollade jag på Bones o åt lite chips (: jag gjorde lite läxor också o sen blev jag att kolla på film, såg på The ringer :)



den var kul och ett bra avslut :), på en rätt dålig helg...

så det blev rätt sent, men jag hade ju turen att ha sovmorgon och börja 10 dagen efter så :)

Lyssnade förresten näsan bara på en låt hela helgen som jag första gången såg på extreme home make over nån dag i förra veckan, fin är den iaf tkr jag (:

American Soldier by Toby Keith



Kommentarer
Postat av: Fi

nå jo nog ha hon mojta åt mig åxå men man måst bara ignorera d..

o just d vem e agge?!? Nyyyyfiken :)

kram sis <3 syns snart

2009-02-01 @ 16:48:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0