En trisst lördag fyllde jag med minnen :), 17.1

Hej hopp i lingonskogen! :D lr blåbärsskogen vad vet jag var ni befinner er :)

Detta är då mitt första inlägg som skrivs utan "press" :P Helt sjukt underbart att bara kunna skriva utan nån "press" lr liknande, känner mig rätt avslappnad o tillfredas för stunden också, kan man tänka sig! Sku inte min dator tröga så mkt så sku det vara helt bra! :D

Jag är dock fortfarande besviken för att jag inte kunde fara på Ssu helgen. Har bara suttit inne hela dagen o det enda vettiga är väl att jag plockat undan julsakerna typ :p heh så inte särskilt mkt direkt :) Jag mår mkt bättre idag också, har inte feber alls o hostan har i princip försvunnit :D Men jag får inte göra nått ikväll ändå... Fast lika bra det för jag o min beslutsångest är ju inte särskilt överens ;p Fick reda på att Cims band sku spela ikväll o så är det ju Våsc match :p


Jaja, det får väl bli en lugn hemma kväll... Får väl se om brorsan har nån bra film att kika på kanske :)

Jag har inte alla mina bilder på denna dator från förra årets händelser men jag tänkte iaf visa någa bilder på händelser som jag aldrig någonsin kommer att glömma :)

2008




Gambia!
Människorna, naturen, maten & fattigdomen.
jag glömmer det aldrig!



Detta var mitt lag 2008 & vi var grymma :)
men coach Emma kunde det inte bli bättre ;)



I april fick vi (tyskagruppen iskolan) besök från Berlin :) Dessa killar o läraren bodde hos oss o jag ångrar att jag inte var med dem mera utan valde annat....



Jag var med i Tournament för första gången, heh man kände sig inte särskilt bra nej ;D men jag o elin hade kul mellan matcherna iaf ;p



Sen åkte jag på Sm-resa med det här gänget :)



I maj åkte jag o bästaste tyskagruppen till Berlin för att träffa bl.a dom hära :D
kommer aldrig glömma fotbollskvällen, lr kvällen i parken o sen när jag o mattis skena över gatorna ;D haha härliga minnen! :D


Sedan blev det dags för avslutning o hejdå till ghs o klassen!
Har många minnen o saknar klassen ibland!


Alex, Erja, jag, Lloyd, Laura & hmm, shit ja måst ta reda på hennes namn!

Efter en veckas sommarlov åkte jag på språkresa till Torquay o hade verkligen: the tie of my life! :)
Saknar alla men dessa + kanske 10 till ^^ står mig närmast o jag saknar dem oerhört mkt!!

Staden var underbart fin, mysig o ja, bra :D ska publicera fler bilder därifrån nån gång :)

När jag kom hem hade jag lite sommarlov (y) o sen jobbade jag på musiklägret på lemböte, det var tungt, jobbigt men lärorikt :)

Sen var det Rockoff o det var ett händelserikt Rockoff, lugnt sagt!


Malmö tågstation
Efter det började äventyret ner genom det avlånga Sverige ner genom Europa med min syster & mamma som ressällskap,
första stoppet blev Malmö :)


Bilden är som den är för natten på nattåget blev det inte mkt sova o sen en hel dag på tåg o ja, då är man trött :p

Därefter nattåg till Berlin där vi hastigt bytte tåg o genom Tyskland åkte vi ner till Schweiz :)



Dessa o malin var med o vi hade superkul :D Spec cykeltaxi sightseeingen var hur kul som hellst ;D



Bern (huvudstaden) var förövrigt fin o det var toppen helt enkelt :p
det fanns mååånga brunnar o broar ^^



Floden som rann genom stan hade jättefint o klart vatten eftersom det rinner ner från alptopparna :)



Vi var även upp till en alptopp :)

Efter Schweiz fortsatte jag, mamma & sofi vår tågluff genom Tyskland o till Rotterdam, Nederländerna :p



Där träffade vi dessa personer o efter en natt här var det dags att åka tillbaka genom sverige hem igen,

puh jag är inte gjord för backpackning ;D haha ^^



sen började skolan & därefter åkte vi till sverige för att va me på Caspers dop o jag blev gudmor :D

Därefter var det tyst o lugnt, hösten brukar ju vara det.

det hände inte mkt alls, höslovet var jag hemma o även min syster som flyttat till Åbo denna höst var hemma :)
Ted, Ulrika & Casper (bilden över) var på besök till Åland så dom träffade jag o sen var jag med Rasmus, Malin & johan o så sa jag hej då till Adam som flyttade.

Jag vet inte om det är någon idé att fortsätta :P bilder från julen sen finns ju redan på bloggen o även nyårs :D

Detta var alltså mitt 2008 o det var faktiskt ett toppen år! :D

Någon kanske undrar om jag alls var hemma, nej inte särskilt mkt, försökte jag rymma från något? Ja kanske, fast det var inte planerat, men välbehövt att komma bort från ön, jo tack. det var det! :)

Jo just ja, jag får ju inte glömma att nämna att jag även fick nya vänner på denna skitö, nämligen min nya klass o så Jenny förståss :D



Nu är det hög tid att sova, kvällen har gått mkt fort o jag har bara spelat sällskapsspel med min familj o suttit här :p
imorrn blir det staden o kika på innebandy o sen drar jag eftermiddagen till läxor o mabye besöka min faster :)

Ha det bäst alla fina!!

// Hanna, resgalning -08

Kommentarer
Postat av: Jenny

Härregud vilken ful bild :D

Hahha åh jag är glad att jag träffade dig.

Jag visste inte att du hade gått i Lisa Fisas klass :D

2009-01-18 @ 11:02:45
URL: http://jennysynnove.blogg.se/
Postat av: Fi

ohhh säg int att ni spela mexican train?!? Ja kommer att få sjuk mycke abstinens efter d!! Påminn mig att vi måst spela d när ja kommer hem :)

kramis, nu ska ja fara från skolan å fara å spela me ostämt ist :) ha d bra!

2009-01-19 @ 17:03:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0