Trött, tröttare Hanna har klarat ännu en skolvecka!, 20-23.1

God kväll!

Det har varit dålig uppdatering denna vecka, jag hade tänkt skriva massor i onsdags, men tjaa Tove kom förbi o vi snacka ½timme ungefär så sen fick jag bråttom, därav mitt förra korta inlägg med inte särskilt mkt innehåll. Men jag hade ju lovat mig själv att jag sku skriva lite kort, på kvällarna o inte spara allt till fredagskvällarna men ja, det är fredag så ni ser ju själva att det inte gick sådär väldans bra :P hehe

Nå, inte är det så att jag blivit överröst med kommentarer som undrar var jag hållit hus heller så folk har väl överlevt, lr folk o folk ca de 3-4 personer som tar sig tid att läsa om mitt ointressanta, tråkiga, hela vanliga liv. Och ärligt talat, jag förstår er :p För ärligt talat så händer det inte överdrivet mkt i mitt liv, men det är skönt att kunna skriva ner lite tankar o funderingar ibland, o att kunna gå tillbaka o se att ja, men jag har ju faktiskt gjort saker i mitt liv ;D

Tisdag 20.1

En trött, tröttar hanna masade sig upp ur sängen runt 7 bara för att 5 över 8a få veta att min kära it-lärare, var sjuk! Jo alltså det är ju synd men bittert att stiga upp 2h för tidigt!! meen jag var ju duktig o räkna matte så eg var det rätt bra men det kändes ju inte kul just då precis..

Nå dagen i övrigt passerade som vanligt förutom att vi hade obligatorisk infotimme, det var nån som stod o prata om jämställdhet, mycket viktig fråga men hon gjorde inte särskilt intressant är jag rädd för o då var jag ändå en av dom som satt o försökte lyssna.

Efter skolan gick jag hem o möttes av elina :D För min del blev det en hemma kväll o jag försökte vara duktig o spela fiol men ja, e strängen har helt tappa stämningen så det gick inget vidare. Istället så duschade jag o fixade en massa som jag tänkt göra länge! dvs rakade benen, klippte o filade naglarna, smörjde in kroppen ordentligt osv, sånt därnt "tjejigt" som jag sällan tar mig tid till att göra ;D Sen blev det tv för halva slanten o lite läxor o därefter sängen :)

Onsdag 21.1, malin & marias födelsedag :D

Ja hipp hipp hurra idag är det Malin & Marias födelsedag :) Grattisgrattis tjejjer :p
Dagen började med dubbeltimme engelska och sen gick vi ner till mariebad. Tacka vet jag högstadietiden då vi bara behövde gå ner för backen :D haha :p

Vi simmade iaf o det tog på mina magmuskler (A) spec efter stafetten, men det betyder ju antingen a) att jag tog i ordentligt, lr b) att jag bara är totalt otränad. Jag väljer a ;D

Jo just ja, min kära klass 1f fixade blogg i tisdags, (tror jag det var) o den är reeedan ökänd o vi siktar på att bli lika kända lr kändare än Blondinbella ;) haha :p Hittade denna vackra bild på bloggen (tagen med mörns ypperliga mobilkamera) fotograf: smulle



Kanske vi borde ändra så att man inte kan ta bilderna så lätt från bloggen?!? Ska ta upp det med vår webbansvariga, mk ;D

Iallfall, vi trängde oss ner i bubbelpoolen, snackade o några tokar hoppade i slemmern! herregud, jag var dock badkruka o valde att titta på (A) men det räckte, folk tappade ju talförmågan o ja, hoho :p

Sen var det dags att stressa tillbaks till skolan på lektion, alla hade ju inte håååål! jag o jessie stressa tillbaka o hann näästan ;p Ja, för en gångs skull var ju kristina förstående iaf :) o för en gångs skull fick vi se på film! :O hon måst ha haft en konstig dag ;p

Därefter trodde vi oss först ha hål men nepp, idag kunde de fixa vikarie så vi hade it, men ja, vi gjorde lite excel övningar.
Efter skolan loda jag lite hemma o sen gick jag o mötte julle :) Vi gick o handla lite o sen gick vi o mötte cissie ;D Sen gick vi hem till mig o snacka skiit o bara va :), me like! :p

Sen åt jag o cissie middag o julle va hem ti sin pappa o åt.

Halv 7 kom hanna o hämta oss fast vi va liite sena så vi fick skena över gräsmattorna o vägarna ;D heh snacka om uppvärmning :) När vi kom fram till hallen så kom cissie på att hon hade glömt sina skor hos mig xD Så hon o hanna åkte tibaks, o då kom hanna på att hon glömt tröjorna också ;p haha tuur att vi har samling så tidigt! :p

Sen rådde lite vanligt "inför match" kaos :p jag o vickan fick skena ut o hämta cindys grejer ur de Manders bil bla o jag trodde jag sku frysa knäna av mig :O ujuj, Idag fick vi också våra shorts o strumpor eftersom jenny varit snäll o tagit ansvar för det, vilket betyder att nått äntligen händer! så snart har vi tröjor också :)

Matchen dock gick inge bra alls, enligt mig. Vi hade lite nya backpar o nya spelare för säsongen med så rörigt var det o mycket dålig kommunikation. Jag spelade inte alls bra o jag kände mig bara fel o allt blev fel o ja, matchen slutade dock ändå 2-5 men förra gången vi mötte dessa så spelade vi 3-4. Så att, sen åkte vi hem näsan direkt o så kom julles mamma o hämta henne o cissie.

Efter jag duschat o lite sånt kom jag på att tove fortfarande hade mitt halsband så jag messa henne o så ringde hon o så kom hon över med det :), vi stod o prata hur länge som hellst o det var trevligt :) Kommer sakna henne efter hon flyttat, gör det lite redan på träningarna :/ 

Sen fick jag bråttom med läxor o annat som jag var tvungen att göra innan jag kunde gå o sova.

Har börjat ta mig tid att läsa igen, har funderingar på att det gör mig avslappnad att få läsa om nån annans liv  o leva mig in en annan värld :) Läser nu , Skymningsbarn av Torey Hayden, mycket intressant kan jag lova :)

Orkar inte skriva vad den handlar om, men kortfattat personer om inte talar, o skildringarna kring varför o hur de ska få dem att prata. Läs mer på: www.bokrecensioner.se/9127108120    , där står handling o inte endast recension, själv läste jag inte så långt ner eftersom jag vill läsa själv innan jag läser vad andra tycker.


Såhär ser den alltså ut :)

Den som jag läser tillhör min privata samling av olästa böcker (A) heh, jag har bestämt mig för att läsa åtminstone alla böcker som ligger snyggt på hög under mitt nattduksbord ^^ På sportlovet, då! Provperioden är ju slut precis innan så :)

Torsdag 22.1

Jag i princip segade mig genom dagen för trög var den, går från 8-halv 4 utan en enda förbaskad håltimme :/ Börjar med dubbel tyska, sen bild tror jag där vi nu har lämnat leran o börjat titta på trååk filmer o pratar om konsthistoria, usch.. Sen var det en timme it, med lasse så det blev lite övningar igen det :p Men rätt soft. Sen var de en timme matte o slutligen dubbel engelska. Vi såg på klipp om titanic o pratade om filmen, jag fick good lust att se den igen :) Har den dock bara på VHS så kan bara se den hemma menmen, ska nog göra det snart iaf :p

På engelskan fick vi ut våra uppsatser o jag fick,,.....  -9!!! :O Helt chockad var jag, jag visste att den blev för lång o det mesta blev bara stress skrivet men jag hade lyckats med verben så det var bra :) Jag ska skriva skiiitbra i provet sen så att jag får 9 i denna kurs, det skulle känna skönt! :D

Efter skolan stressa jag hem o åt nudlar o majs ;D det är supergott o man blir mätt av det :) Sen fixade jag lite o så fick jag bråttom att springa ner o då kom emma precis, heh jag måste börja hålla koll på klockan ;D

Vi åkte o hämtade upp Hanna F o sen körde vi till hallen, hoho vad vi skratta i bilen, emma är en sån där person som man inte kan ha tråkigt med, så är det nog bara ;D

När vi kom fram var det dock en stor besvikelse, 5 pers var vi! + cindy., Många var sjuka o det var förståeligt men om man bara är lite förkyld så tycker jag att det är bra om man kan komma dagen efter match ändå, för det är då som man som bäst kommer ihåg matchen och kan gå igenom den.

Emma föreslog styrka eftersom vi var så några o de Mander tyckte det var ett mkt bra förslag så det gjorde vi. Utfall, dvärggång, sit-ups, armhävningar, plankan, ja massor. Men säkert nyttigt men så där dagen efter match när man kände sig mör i kroppen kanske det inte var det bästa.

Efter träningen blev det lite snack om matchen o sen åkte vi hem. Jag duscha, kollade på tv o gjorde läxor men kom isäng alldeles för sent,,.. Jag måst seriöst skärpa miiiig!!!! Usch,min själv discilin är inte på topp just nu, likaså mitt självförtroende.

Fredag 23.1, en gammal klasskompis födelsedag om jag inte minns helt fel :p

Jag har kommit fram till att jag tycker om fredagar. Dagen börjar med dubbel matte, det tar man sig genom, sen är det IT o det är ju inget problem, sen 1 hål följt av engelska, en bra dag helt enkelt :)

Matten var dock slö o jag orkade inte riktigt hänga med, blev lite sur på min lärare också som aldrig hade tid att hjälpa mig.. Sen var det IT då o surprise vi hade lasse :) Det visade sig att Dan fått lunginflammation men borde vara på jobb på måndagen igen, hoppas det! :p Vi gjorde alltså resterande övningarna fast det tog bara 1timme så sen satt jag o nette o kollade på gamla bilder på bdb, vad vi lagt upp för ett år sen osv. Haha lite kul var det att jag precis för ett år sen sku köpa födelsedagspresent till tilda, precis som jag sku göra denna dag ^^

På håltimmen disskuterade vi ålands tidningar o ja, vi kom fram till att många gillar nyan med några gillar gamlan, hah ^^ Själv tror jag mycket att det är en vanesak,dvs prenumererar din familj på en så är det den du är van med o den gillar du,. Vad anser du? :)

Engelskan sen var flummig o det märktes att det var fredag ;D Vi kollade på ett klipp av Spindelmannen filmen o så gjorde vi lite övningar o helt plötsligt börja anton sjunga o ja, så gick den timmen till ^^

Efter skolan gick jag ner på stan med Selinda o Nette, Nettes kusin haka också på :p Vi var till Zic zac, jag tog ut pengar, jag träffa melissa o mickis, två ggr o snackade med dom :D Sen var selinda snäll o hjälpte mig att hitta födelsedags present till tilda o efter mycket sökande o ett telefon samtal till min syster så löste det sig :P

Sen gick jag hem o diska o packade lite, sen var det bara att stressa ner på fiol, rätt kul eftersom jag inte haft fiolen i skick den senaste veckan så att nu ska jag spela mera :P Vi fick lite nya låtar också o så fick vi reda på hennes planer till VÅRkonserten, japp vi börjar i tid! Hon har bestämt att vi ska spela trestämmig tre personer så man ska kunna sin stämma bra osv så att det blir att öva mkt på det :)

Efter alla mina lektioner o övningar stressa jag upp o packa det sista o sen ner igen till bussen. Jag var helt själv i bussen (A) heh o sen när jag dumpat mina grejjer ti mamma så gick jag till grillen för att äta middag o där före mig i kön var japp, busschauffören ^^ haha :p Som tydligen är Sollis brorsa :O Åland är litet, jag säger bara det! Fick också här i dagarna reda på att Selindas kompis Marias faster är min gamla musiklärare :O Ja, så ni ser själv. Denna ö är mktmkt liten!

När jag kom sen var ja trött så jag gjorde inte så mkt mer än att jag satt här o började fila på ett inlägg, som inte blev klart eftersom jag publicerar det först nu ;D Menmen, jag disskuterade endel med brorsan också, försökte höja hans förutfattade meningar om hans innebandylag, ^^ jaja, när han är negativ så är jag positiv o tvärtom, det är bra det. Vi är lite som bill & bull faktiskt, och det tycker jag är bra :)



Bjuder därför på denna 2år gamla bild :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

heeeej!

ja hann int ringa o prata me dig om presenten ti tilda.. fick ja va me?!? va skaffa du för nått?!? Iaf så rang ja henne som hastigast på sö innan ja sku gå av färjan men hon hade inga tid att prata mera me mig än riktigt kort :)



Just ja.. Ja ha spela en innebandy match! Wooohooo :) fast vi förlora me typ 3-5 lr va d 2-5.. hmm men d va skoj iaf.. synd att d va Calja siskots sista match o att ja int har tid (läs ork) att vara me på calja motions träningar där d oftast blir sähly (läs förenklad innebandy)...



jooo sen va d en sak till! Mamma sa att d sku va ngnting me spelevinkarna/gillet den helgen ja kommer hem o att ja sku mejla marita om att få va me.. men ja vill veta liiiite mera exakt va d va innan ja beslutar mig för att släpa me mig fiolen..



På tal om d så ska ja iväg o öva me ostämt nu!



take care sis <3

2009-01-26 @ 17:10:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0