Up,up,update :) , 8.1-11.1

Det märks tydligt att vardagen börjat, läxor, stress o tidiga morgon säger det mesta. Förutom allt med skolan så försöker jag träffa folk, träna, va glad (hah) o ja, försöka hinna med allt (som om man någonsin gör det). Menmen, därav har jag inte orkat redogjort vad jag gjort. Inte vet jag heller om det är intressant o läsa va jag pysslar me men jag tkr det är ganska kul att fundera över vad jag egentligen gör :) Just nu sitter jag iaf o slötittar på tv när jag egentligen borde plugga tyska ord, men hur kul är det? Nä inte särskilt :S Har god lust att sluta med språket nu, men det lär ja väl inte göra, envisa jag!

Vad har hänt nu då riktigt? Jo förra veckan tog slut o avlöstes av nästa, typ. Nä lite mer då :p ska försöka göra det kortfattat ^^

Torsdag 8.1

Natten till torsdagen sov jag i sund o det innebar att stiga upp med tuppen vid 6 (nej någon tupp har ja inte, om nu nån sku tro det) men det var inte särskilt trevligt, hade en fruktansvärt magvärk o funderade ett tag på att stanna hemma, men att stanna hemma en full dag 8-halv 4 innebär en massa hemuppgifter, o det lockade inte så jag åkte ti skolan och överlevde dagen. Lidsamt var det o jag hade ont hela dagen men jag överlevde. Efter skolan blev det en sväng till citylivs för att köpa nått att äta men fick inte i mig särskilt mkt på hela dagen :/ När jag kom hem lade jag mig i soffan o där låg jag, hela kvällen. Att träna var inte ens att tänka på, mkt bittert var det men inte kan man träna på tom mage o spec när varje steg man tar gör ont. Så jag lade mig o sova klockan 22!! Helt otroligt men har man sjukt ont så lockar sängen!


Fredag 9.1


Jag vaknade av väckarklockan där vid halv 7 o pigg var jag :D Helt sjukt underbart att vakna pigg o magvärken hade lagt sig nästan helt, :) Hade kort dag o sen blev det hem tvn. Såg på Oprah o det handlade om barn i USA som blev sexuellt utnyttjade. Usch riktigt hemskt var det :/ o det värsta av allt var nog att åldern har gått så långt ner att det finns pedofiler som "tränar" ½ bebisar genom att använda deras napp o för in dem o usch :( asså jag förstår inte hur sånt människor tänker. Det är helt absurt och nej det finns inget bra ord för det. Hemskt är det o jag tkr så synd om alla barn som växer upp med föräldrar som utnyttjar dem, för de finns. De flesta av barnen som blir utnyttjade känner nämligen den som utnyttjar dem :S Fy säger jag bara, fy sjutton!!!

Lite före 4 sen var det dags att packa mina fiolsaker o bege mig mot 2½timmes spel. Det kändes som om det var sjuukt länge sen jag spelat men kul var det :) Jag lovade även min lärare att försöka öva bättre denna termin, jag får ju hoppas att jag kan hålla det! Skolan tar sjukt mkt tid o det är inte så kul :/ ganska irriterande faktiskt. Men har man valt det så har man valt det.

Iallafall gick spelning rätt bra o sen fick jag bråttom, jag hade lyckats glömma hennes nyckel så jag fick springa hem från bussplan, hämta all min packning o sen ner igen. Och hon kunde inte komma ner o möta mig fast hon visste att jag hade bråttom o hon hade inget att göra, men nej. Jag fick även springa uppför alla trappar där. -.-

Jag hann iaf med bussen o åkte till godby där mamma hämtade mig o sen var ja in ti grillen o fixa middag ;) Träffade Sanke där o han o , ja vem han nu var me hade rätt roliga konversationer. Jag var trött men blev på bra humör :) Sanke är snäll han o även Kjell, fast han tror alltid att mina farbröder är min pappa, menmen ;P

När jag kom hem gjorde jag inte alltför mkt o sen såg jag på På spåret med min bror o mamma :) Sen minns jag faktiskt inte vad jag gjorde, jag var isäng vid 12 iaf. Satt väl vid datorn före säkert :)

Lördag 10.1

Denna lördag vaknade jag abrupt av min telefon, det var ett okänt nr men det var grannen ;p Hon ville ha mammas telefonnr o jag gav det, sen hade jag nästan somnat om innan hon ringde igen! Jaja, klockan var halv 1 då ^^ Så jag sov ca 12h men ändå var jag trött :O Jag gick iaf ner o åt frukost o sen ringde mamma o sa att jag sku ta emot grannen så jag fick lossas verka vaken o sen bryggde jag kaffe o blabla. Därefter gick jag en låång promenix med vår doggie ;D Tog rätt många bilder på det fina snölandskapet o fick några riktigt fina på tessa ;D hih hunden är tokig i snön :D Ska försöka visa så fort jag överfört bilderna :p

Efter det blev det bara att slappa framför datorn, o vips så var klockan 5 någonting :p o dags för middag. Strimlade kycklingfilébitar o ris, mumma! :D Sen fick jag bråttom att duscha o fixa mig o slänga in en tvättmaskin o sen skjussa mamma mig ti mickis. Hon hade Oriflaméparty o det var superkul :) Lärde mig enhel del o så beställde jag alltför mkt (A) Men kul var det :p
När jag kom hem sen spelade jag jeopardy me min bror o mamma o jag vann över mamma (A) haha men jag loosa mot brorsan, heh men mamma valde frågor som jag inte visste faktiskt :O Typ harry potter o liknande :S Jaja, skit samma :p

Efter det blev det väl tv o sånt innan jag gick o lade mig :)

Söndag 11.1

Vaknade rätt tidigt o var duktig o packade kläder o fixade det mesta för att sedan gå på kalas till min farbror som fyller år den 12. Tilda var där o hon kom som vanligt springande i min famn när hon såg mig :`) jag älsar det flickebarnet! :) <3
Iaf så åt vi bulle o kaka o drack saft o åt tårta, det vanliga ni vet. Efter Tilda åkt var det riktigt slött på jag säga. Jag o min bror satt för oss själva o pratade, vilket vi lika gärna gjort hemma. Nått har hänt, vad vet jag inte men mkt har förändrats iallafall o jag är ganska säker på att jag inte gillar det :/

Iallfall så packade jag ihop allt mitt pick o pack o så åkte vi till godby på mat, var inte sugen på nått o drog väl ner stämningen en aning men, jag tänker inte spela nå mer teater heller.

Pappa skjussa in mig till stan sen o så satte han upp min brandvarnare så nu lär jag väl inte dö av att lägenheten brinner iaf, förhoppningsvis. Jaja, sen dukade jag upp lite att äta o så gjorde jag lite läxor. Sen blev det Bones o det är nu mitt favoritprogram när inte Cityakuten visas för tillfället förutom House då (:

Jag har visserligen sovmorgon på måndagar nu tillfälligt men jag var uppe alldeles för länge ändå, som vanligt. Jag måste skärpa mig med det! Skriva kan ja, men nu sitter jag igen framför datorn & tvn istället för att plugga lite o sen sova. Jag har inte överdrivet bra självdiciplin. Nej nu måste jag sluta o plugga lite satans tyska ord o sen sova!

Tillsist måste jag bara tacka matilda o sofis kommentarer, de värmde otroligt mycket! (:


Kommentarer
Postat av: Fi

vikken granne?!? Nyyyyyyyyyyfiken förstås :)

+ påminnelse om du nu sku få nån tid över, please skicka bilderna :)

2009-01-14 @ 14:09:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0