Orkar jag hela året? 2.1.2009

Back to life, eller snarare tillbaka till ångesten, pressen och stressen. Eller hur kommer det att bli denna termin? Jag har bestämt mig för att organisera mig bättre så att jag hinner träffa folk även under veckorna o spec inte att jag sparar alla inlämningsuppgifter till sista stund och detsamma gäller provläsning. Jag har kommit fram till att om jag ska lyckas gå på lusse och få betyg som jag är nöjd med så måste jag skärpa mig!

Idag var då första skoldagen och man möttes av trötta, glada, buttra & söta ansikten :) Mamma var snäll och skjussade in mig til skolan så jag steg upp halv 7 först. Kom i god tid och det var mkt roligt att se folket igen :P Vi började dock med dubbel timme matte, klockan 8 på morgonen, en fredag, den första dagen efter lovet. Är det bara jag som tkr det inte låter som världens bästa idé? Nä men vi överlevde o jag orkade lyssna rätt bra så jag fattar vad vi ska syssla me för jag ska förbanna få bra betyg i denna kurs!

Sen hade vi dubbel timme IT o jag kan direkt säga att jag saknar vår gamla It klass, där var mer folk från klassen och det var bara ettor o det var kul på timmarna! :) Nu är det massa man inte känner o massor av 2or o 3or med också :s Vi ska iaf jobba med Excel o med piowerpoint o det roligaste av allt är att vi i slutet av kursen ska göra en powerpoint presentation och presentera den inför gruppen! ujujuj :S

Nå ja, det är ett senare bekymmer men varken jag lr nette ser fram emot det de minsta! Nån som har nått bra tips hur man inte blir så förbaskat nervös inför presentationer får mer än gärna berätta det för mig! :p

Jag åt lunch med nette o basse o sen begav jag mig till lägenheten för att hämta tvätten som mamma hängt upp. Det gick rätt fort och sen gick jag tillbaks till skolan o hade engelska :p samma lärare o samma bok så denna kurs lär väl bli bra. Jag o nette hade iaf duktiga skills o klarade de första uppgifterna priima, alla rätt! höhö ^^ Sen slutade jag o det är sjukt skönt, jag slutar halv 2 på fredagar enda fram till sportlovet! Me like! :>

Jag följde Selinda & Nayab till bussen och Linnéa som sku o ta passfoto sen styrde jag vägen mot bussplan o i bussen träffade jag kusin åsa :) Tänk vad saker o ting kan ändras. När vi va små var vi alltid med varandra o lekte och nu förtiden träffas vi iskolan ibland, i bussen o på kalas typ. Tänk om allt var som förut, vad enkelt det skulle va :)


Åsa ringde iaf Regina som lova hämta oss från hållplatsen men istället kom ted o det gick lika bra. Jag var hemma vid 3 o möttes av ett tomt hus, aah :D Jag rostade lite bröd, drack o´boy o läste i lugn o ro tidningen :)


Sedan kom mina syskon hem, blöta o kolla efter en eftermiddag på isen ^^ och senare ringde min telefon o då var det Tilda (min systerdotter på snart 4år) som prata, haaha hon är för gullig :) Hon ville iaf att jag sku komma med henne på pic nic på isen imorrn o att vi sku skrinna :p Mina syskon hade tidigare sagt att dom bestämt det med Ted o sagt då att ja nog sku komma me så jag var helt med på noterna så att säga men det var kul att prata med henne, även hon har blivit stor! Alla håller ju på o växer om mig o det känns som jag håller på att bli gammal som gatan :S Usch :/


Efter middagen blev det pyssel med mormor o sen gick vi igenom förra årets kalender (dvs vad vi gjort) o kollade på bilder :) Jag har tänkt sätta ihop bilder o skriva om 2008, men ja, det blir när det blir. Även bilderna från lovet ska komma, lovar! :D


Sen kollade jag faktiskt på På spåret o åt upp det sista julgodiset som vi fått :) (vårt eget var uppätet redan ^^) Gott var det o sen blev det filmtajm med brorsan :D

Haha vi ser alltid på film tillsammans, men vi har rätt lika smak så det funkar fast jag ser inte längre på actionrullar dirket o min bror är sådär till romantiska komedier (men han brukar se dom me mj ändå ^^) men roliga komedier, det gillar vi och ikväll kom Dodgeball på tv och den var bra! Klart man kunde räkna ut slutet men äh, den hade sina vändningar o bra var den tkr jag ändå :)

Nån annan som såg den?



Det har blivit mkt film tittande under lovet och även alla helger under hösten, men jag gillar att se på film så :) Denna höst har varit betydligt lugnare än förra hösten-vintern nästan också. Kan både säga att det är på gott o ont. Saknar lite att det alltid hände nått på helgerna med folket som jag var med, typ varje helg fast nog är det skönt att bara ta det lugnt också. Men lagom är nog bäst så liite får det ju faktiskt hända! :P

Nu ska jag lägga mig så att jag orkar upp någorlunda tidigt imorrn, för då jäklar ska jag ut på isen för första gången iår!:D
God natt o dröm sött! ^^

Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh tack (:



Nayab känner jag, det ve du väll?

Det är min granne hon är super snäll och det är ju du med :D

Hahha gud vad jag känner småbarn. Haha



Klart den orkar.

Jag såg inte på den där filmen, jag såg på

Sagan om konungens återkomst men jag har sett den där filmen eller kommer den ikväll?

Den är roligt :D

2009-01-03 @ 08:27:18
URL: http://jennysynnove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0