Sweet Sunday :), 18.1. 2009

Ah! Imorse vaknade (dock av väckarklockan) men utan vare sig ont i halsen, hosta endast lite snuva, underbart! :D Jag steg upp vid kvart i 10 för att hinna duscha o packa, heh stressigt blev det eftersom jag har för vana att använda snooz knappen men jag hann bli klar i tid! :) Vi åkte till tranvik o hämta pojkar o sen till åkte vi till baltic! :)

haha för att inte nån ska miss förstå nått så kan jag säga att jag åkte hemifrån med min mamma o bror o vi åkte o hämtade två av brorsans lagkamrater :)

Iaf så kom vi precis till baltic som tjejerna hade sin andra match, det var jämt redan från början med lite missar från ifframs sida, & spelet var stressat, en miss var dålig markering av bakre stoplen, vilket ledde till att iffram förlorade med 0-2. Men bra spelade dom, spec eftersom många av spelarna inte varit på träning på länge :)

Efter deras match var det dags för brorsans lag. De hade ett hyfsat bra försvarsspel med några enkla missar av målvakten som med tiden tappade lusten verkade som , vilket ledde till att 2-3 slarvmål släpptes in. Anfallet var tunt o de kom ofta inte längre fram än till mittlinjen men spelet förbättrades efter tiden, o de fick 1mål! Säsongens första ;D Men skönt det för grabbarna som fått stöta på tufft motstånd alla matcher då dom spelar utan stöd av äldre spelare.

Sen var det dags för de äldre ghs killarna, haha det tål att tilläggas att det såg rätt kul ut när nicke precis som signalen ljöd tog grejjerna o sprang till nästa lag ;D haha men han är duktig som orkar, förstår varför han är lite tanksridd ibland så mkt som han säkert har irrande i huvudet :P

Jaja, den matchen var iaf mkt spännande o jämn, de spelade mot brändö :p men killarna var duktiga allihopa. Lite förvirring som alltid i början av matcher o lite nerver som ledde till att några bollar bara sköts iväg på måfå. Mycket bra spelat annars :)


Det var ifframs sista match för dagen men jag o malin stanna o kollade typ 5min på matchen efter, har kommit fram till att det är inte lika kul när man inte känner folket som spelar :p tyckte nästan synd om dem, det var inte mkt folk kvar direkt :)


Jag o malin fick ingen skjuss ner på stan så vi promenerade fint :D Hah men vi gick ju o åt ti hese så att promenera var väl bara bra ;D


Och som vi fick vänta när vi kom dit! Det var en grupp på typ10pers, massa småtjejer som alla sku beställa o välja leksak, o dricka o herregud! Hoho, tydligen rörde det sig om födelsedagskalas :p Tacka vet jag på min tid då mamma laga tårta o baka bullar o kakor ;D haha fast det förståss, hese fanns inte på åland då jag var liten ;D


Vi satt iaf o snacka skit o haha malin skämde liiite ut sig ;) haha lr det tyckte hon själv iaf :)


Sen hände inte så mkt, malins mamma kom o hämta henne o jag promenixa hem, var sjukt trött men jag har lyckats ta mig genom alla läxor o imorrn väntar en ny skoldag. Har precis sett på Bones o ska snabbt gå o lägga mig så att jag inte är såå trött imorrn :)


Jag har personligt samtal med kjell (y) hah men säkert nyttigt att diskutera hur jag borde plugga ;D
Jaja, sen blir det iaf träning o jag är minst sagt sugen! För man blir duktigt på humör att spela när man sitter o kollar på det en hel dag :D

Vädret blir jag knäpp på, ja trodde nu att det inte sku komma mer snö så att ja kan cykla utan problem men nepp idag & inatt har det snöat, inte mkt men lite iaf, faaast jag gillar ju snö så jag ska väl inte klaga ;D

Egentligen tror jag att jag har hål första timmen imorrn men alltså jag vet inte, så jag ska väl gå dit ändå, jag har iaf timme alla andra sen också, men att ja. Jag håller ju iaf Selinda sällskap då :)

Nu nattinatti!

Kan bjuda på en vår/sommarbild först ;) För efter min födelsedag o sportlovet, ja då vill jag ha värme, öppna hav o grön mark! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0