Underbar vinterhelg! Dag 2, Söndag 4.1

Ja nu har verkligen vintern kommit till Åland och det är underbart! Massor med snö som vi säkert inte haft på flera år :O :) Men jag gillar det! :p

Denna dag bestämde jag mig för att sätta på väckarklockan även fast det var lov, men med skoldag som börjar 8 dagen efter så kan jag inte sova alltför länge. Hade klockan på 10 o halv 11 var jag uppe :), skönt att kunna äta frukost o läsa gårdagens tidning o slippa tjatjet om att jag sovit för länge. Idag hade det kommit ännu mera snö o det gillar jag så jag erbjöd (lr sa ja när mamma fråga rättare sagt) att gå ut med hunden. Det var härligt! Dock började det snöa så lite jobbigt att gå o försöka ta kort o hålla i en hund men det gick! Fick några riktigt fina bilder men har inte hunnit få dom till datorn än men snart så :P Vägen var såklart inte plogad men det gjorde inget då eftersom det hade kört nån bil iaf så det fanns spår att gå i, inte ens Tessa (vår hund) ville gå i snön utan i spåren, hon är lite som jag ;) Gillar inte att gå i drivor/pölar o liknande o stannar hellre inne när det regnar o sånt, vår hund är bra klok! ;D

Vi var ute nästan 1h men jag fick inte så kallt även fast det nu blivit riktigt kallt :S Mot -10 tror jag :S Hujhuj, fast hellre det än plusgrader o regn & rusk, helt klart!

När jag kom tillbaks sen satte jag mig vid datorn en stund och sen spelade jag o syrran lite tillsammans. Fiol alltså om det är nån som undrar :) Ska jag vara ärlig har jag tröttnat, lr ibland är det kul, otroligt kul men övnings motivationen har lagt sig i ide lr åkt på södern resa med min skolmotivation. Typsikt -.- Har länge funderat på att sluta o nu efter denna termin ska min lärare sluta, kommer nog inte fortsätta då tror jag, men den som lever får se!

Idag var även mormors sista dag så senare spelade jag o Svante kort med henne :) Det är typiskt, i början känns det konstigt att hon är här o när det är dags för henne att åka hem så känns det konstigt för nu har man vant sig att hon ska vara här. Usch, får lite dåligt samvete, jag har umgåtts alldeles för lite med henne, igen :/ Tur iaf att vi ska ti Österbotten på sportlovet, först på bröllop o sen på skidsemester nån annanstans längre in i landet tror jag det blir :p Så det är bara 1månad och 1vecka tills jag träffar henne igen :D Jag tkr om min mormor, hon är pratglad, påhittig, lätt att vara med och har alltid en massa historier att berätta :) Synd bara att jag är dålig på att ta vara på tiden med henne men jag försöker förbättra mig!

Vi åt därvid halv 3 för eftersom mormors plan gick halv 5 o hon sku va där lite före 4 så att hon sku få i sig nån annan mat än det lilla de serverar på planen (jepp planen, hon måste byta i Helsingfors)
Sen blev det lite Guitar hero spelande :D Jag har inte spelat på evigheter så jag suger men idag, då jävlar spela jag utav tusan haha fast bättre än min bror lär jag aldrig bli, men så är det han som är speltönten o inte jag i denna familj så ;)

Ett tag tidigt på kvällen kändes det som jag hade hur mkt tid som hellst men sitter man framför dumburken o läser andras bloggar, kollar andras bilder på bdb så går tiden, fort! Mkt fort kan jag berätta! Så jag hoppade i duschen, gjorde engelska o lite matte läxa, fixade lite käk o vips så var klockan 9 o dags för Bones ;) (ja jag följer några serier stenhårt ^^)


Jag försöker fundera ut vad som är sambandet mellan mina serier o har kommit fram till att det ska vara spännande med en blandning av inslag av kärlek :p De serier jag absolut följer är Bones & Cityakuten :p Även House ser jag ganska ofta på o sen komedier gillar jag ^^ 2½ men, how a met your mother, that 70´s show (sådär) & Wil Grace :) Såndant tittar jag gärna på efter skolan :) Även Jims värld, 8 simple rules ^^ Tv serier jag saknar är Men in trees o Related! :D Hah så nu vet ni det ^^ Vad tittar du på? Följer maniskt osv?! Tell me! :D

När det var slut blev det att stryka ett par jeans, plocka fram kläder (stiger man upp vid 6 så är det bäst att göra allt man kan kvällen innan, iaf funkar det bäst för mig) och sedan bläddrade jag lite i den nya H & M katalogen för att somna :P Haha nä det är inte så att den är tråkig, men att bläddra i saker o ting får mig sömnig ^^

Sen blev det alltså god natt för stackars mig som åter igen hade skola medan mina syskon & MAMMA hade ledigt!! Orättvist men vad gör man?!? Jag får njuta av mitt tidiga sommarlov istället! ;D Jag slutar 29 maj! Känn på den alla som har ledigt nu!
 
haha puss & God natt!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag älskar också den serien och följer den som fan men kan inte utala namnet rätt och alla skrattar åt de :D



Sen vill du inte att dom där två ska bli tillsamans snart? Det vill jag!

2009-01-06 @ 18:33:32
URL: http://jennysynnove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0