Underbar vinterhelg! Dag 1, 3.Januari -09

Japp denna helg var mkt braaa :) Ska snart berätta men ska först svara på Jennys fina kommentarer :D Gott nytt år till dig också (o alla andra) o hoppas att det blir ett bra år! :) Och jo jag vet att du känner Nayab. Hon berätta det när du va me i tidningen, det där reportaget från er london resa :p tack själv jenny, du är också supersnäll :) och slutligen jepp den där filmen var rolig, själv har jag aldrig fastnat för Sagan om ringen filmerna dock :) Så, tror jag fick med allt nu :p

Lördag 3.1

Lördagen började iaf med en snabb frukost och sen blev det full fart med att packa mat, leta fram skridskor o annat vi behövde för vår em på isen med Ted & Tilda :) Första gången jag skrinnat sen, ja sen förra vintern ^^ Hade glömt både hur kul det var o hur ont i fötterna man får :/. Men det var det värt :) Tilda var pigg o skidade och busa runt i en 1h ungefär o sen så skrinna vi ett varv runt träsket o sen hade mina syskon så kallt så vi beslöt att bege oss hem. Jag hade mest ont i fötterna o kallt om tårna, jag hade klätt mig bra! :p Tog en hel del bilder som jag tänkte lägga upp så ni får se hur fin (men kall) dag det var idag :D

Denna plats ligger några hundra meter från vårt hus och jag tkr mkt om den! :) Du kan göra mkt här, sommar som vinter! :)



                                         
   Det blev mkt spår i den innn orörda snön som lagt sig som ett mjukt täcke över isen :)


Det var en perfekt dag! Solen sken och det var vindstilla :)


Tildisen var på bra humör! :) <3


Så även mina syskon! :) <3


Tilda var jätteduktig o superkoncentrerad, linslusen som alltid annars tittar in i kameran hade inte tid när hon skida så ^^




När vi lämna isen var snön fortfarande orörd på sina ställen och det var jättefint :)



Underbart att vi äntligen fått snö! Detta är vår utegran :)

Kommer inte ihåg exakt hur kallt det var men -5-6 åtminstone :p

Resten av eftermiddagen tillbringades inomhus i värmen :) Vi pyssla med mormor och sen på kvällen kom pappas gudfar över på middag o vi åt pappas wienerschnizel med mamma klyftpotatis,mums! :D


Jo till det fick vi även konjaksyltade rönnbär, det var riktigt gott! :)

Kvällen blev en filmkväll och tv 3 visade bra filmer! :)

        

Såg på dessa och båda va riktigt roliga! :D

Efter det blev det datorn o sen sängen :p

Riktigt bra dag!

Detta inlägg blev rätt långt med alla bilder så jag skriver om söndagen i ett nytt inlägg :)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Är det träning idag?

2009-01-05 @ 09:36:31
URL: http://jennysynnove.blogg.se/
Postat av: Fi

haha bilderna blevskit bra! Du måst skicka mig den på mig o hatte :) Å nån annan om du orkar! <3

2009-01-05 @ 12:21:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0