Innebandyinnebandyinnebandyyyy! :D // 5 April

Jag återkom aldrig igår, tänkte flera gånger att jag skulle skriva men ja, som ni märkte (lr inte beroende på hur ofta ni kollar min blogg) så gjorde jag inte det.. Nåja, ingen större skada skedd antar jag :)

Men tänkte att jag nu lite kort skulle skriva om matcherna jag såg igår:

11.00 IF Fram - Hammarland IK

Högstadietjejernas final, att dessa lag skulle komma till final har varit självklart sen i höstas. Denna serie består av 3 lag (hah) och det tredje laget, våsc består av lågstadieflickor i ålder 10 kanske?!? Så att, säsongen har väl inte varit så jätte kul för dom, men dom får skylla sig själva faktiskt. Okej, det finns ingen lågstadieserie för tjejer på åland men det finns en för killar och det skulle vara jämnare och mera lag att möta för dom i den serien, men det rör ju inte mig.

Till matchen nu då, det började mycket nervöst och försiktigt. Båda lagen gjorde nervösa felpassningar men efter 5min spel kom dom igång mycket bra, båda lagen. Det var riktigt jämnt och båda hade flera målchanser, men if fram kom nog oftare till avslut. Dock led vi av spelarbrist, visst vi hade en mer än hammarland men 3 på backen blir tufft när man skall spela offensivt med hela laget, dvs backarna ska följa med upp i anfall.

Tjejerna jobbade iaf på bra och efter första perioden stod det 0-0. Detta var ganska väntat, och vid det här laget förstod jag att matchen skulle avgöras slumpmässigt, dvs det lag som hade tur och fick ett mål sku vinna, så jämnt var det.

Och mycket riktigt, när halva andra perioden gått kom målet som nog egentligen avgjorde matchen. IF Fram hade bollen när vänster backen gick själv upp mot halva plan, förlorade bollen och halkade efter. Rusningen hemåt gick snabbt men efter många returer lyckades hammarland peta in ett mål, vilket ledde till glädjerop från deras sida och bistra miner från våran. Med fortfarande 6 minuter att spela försökte nicke tappert att få upp humöret bland spelarna. Dom kämpade på bra och hade två ruskigt bra chanser. I ett anfallsläge från vår sida i powerplay valde nicke att ta ut jenny från mål och skicka in malin. Malin blev dåligt informerad och planen lyckades inte så bra, spelarna visste inte mkt om det och HIk fick tag i bollen och if fram var inte medvetna om att målvakten var uttagen. I panik rusade laget hem och hiks spelare hade öppet mål men missade, nån minut senare i stor förvirring framför målet fick de slutligen in matchens sista mål..

Resultatet blev 0-2. efter bra kämpat! Jag tror dock att om IF Fram haft alla spelare hemma så hade de nog vunnit matchen, men det får vi aldrig veta.

Heartbreakers  vs Finström United

Nästa match var sunds Heartbreakers mot Finström United. Norra Ålands derby ;D höhö Riktigt kul dock, det visar på stor talang inför framtiden i IF fram ;P

Nu till matchen, hade helt glömt hur bra Frank faktiskt är på innebandy ;) Riktigt överraskande faktiskt! haha men matchen var otroligt spännande! Kan inte refera lika bra men efter första stod det 2-0 till sund. Jag tyckte att detta såg lovande ut och att frank kunde chilla men som erfaren tränare så lät han inte ledningen ha någon betydelse, och mycket klokt. Mannen känner sitt lag ;p En egenskap jag beundrar hos frank , han är så engagerad och insatt i så många sporter och lag. Han skulle definitivt förtjäna nått pris för sitt jobb :)

I början av andra halvlek såg det tufft ut, mattias toppade finströms laget och dom fick in ett mål. Lite senare fick vi in ännu ett som reducerades av ett snabbt från deras sida. Ställningen 3-2. Sedan åkte finström på utvisningen och vi gjorde ett mycket snyggt mål! :) Måste säga att jag blev imponerad av flera av killarna :p Matchen slutade sen 4-2 och det var otroligt kul! :D

Sista finalen för dagen som jag såg var högstadiekillarnas. If fram vs Khs, dvs ghs mot khs ;p

IF Fram tog ledningen efter en inte fullt så nervös inledning som tjejernas men nog lite nervöst. Och matchen fortsatte i samma stil :p IF fram hade tag i matchen från början till slut och vann välförtjänt! :) Kommer dock inte ihåg resultatet i skrivande stund,. hehe och har inte så mkt annat att säga om killarnas! Men otroliga framsteg under säsongen har många gjort, jag trodde inte att det sku kunna gå så här bra för killarna iår nu när mate o cedde var borta men oj vad fel man kan ha. De har definitivt blivit ersatte av brenner och matte :) Även emil är riktigt säker och linus är en klippa i mål! Så IF Fram vann killarnas serie för andra året irad ;p

Skulle vara kul om dom kan vinna ett tredje år men det blir nog svårare. Inte omöjligt men svårare. Fast några rutinerade är nog kvar, och kanske nicke plockar upp några nästa års 8or. Ja, den som lever får se men denna säsong var en bra säsong för IF Fram :) Mitt lag förövrigt tog sig inte vidare utan vi slutade på en fjärde plats i serien. :)

Har faktiskt inte kollat vem som vann av damerna, men tippar på Ibk :p Herrfinalen mellan Fett och Lemland. Matchen blev flyttade pga att killarna i Fett hade seriematch i Finland.

Vid den senare prisutdelningen blev Matte utsedd till Årets herrjunior och julle till damjunior! Grattis! :D Sen vann matte killarnas poängliga och ie tjejernas! Härligt :P Just ja, de Mander blev utsedd ti årets ledare ^^

Nog om innebandy nu ;p Men har inte tid och skriva nå annat nu, måste börja plugga på finska provet och öva lite fiol :) Börjar först 12 imorrn dock, skönt så tusans! Så hade planerat att plugga mycket idag, hehe. Har även planerat att jag ska jogga imorgon. Bussen går 11, så kanske ska stiga upp vid 9 och vara lite duktig ^^

Annars har jag bara tagit det mycket lugnt ihelgen, duktigt skönt! behövdes verkligen ;) Ser fram emot påsklovet nu! har bara 3 dagar iskolan så borde överleva ;D haha

Ha de bra!



//  yours truly hanabanana

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0