Lite påskupdate! :) // 9-11.4

God kväll!

Nu har det igen gått ett tag, närmare bestämt drygt en vecka. Men nu för en gångs skull har det hänt nått! :O Det har nämligen varit påsklov. För min del har det varit ett lugnt men duktigt skönt lov! Dock lite kort, meen det tkr väl alla ;p Förövrigt är det här mitt första meddelande från min nya dator, min kära acer! :D haha


Skärtorsdagen, 9.4 Gründonnerstag på tyska, om nån är intresserad ^^

För att backa tillbaks så började det roliga i torsdags. Jag sov i sund och vaknade vid 7, min kära familj är då inte bra att vara tysta på morgonen -.- Nå, jag lyckades iaf somna om igen och sov till 11 ungefär ^^ Skööönt! Sen gick jag upp och åt lite frukost och satte mig vid datorn och började fixa lite med bilder. Vädret var kasst såg jag blev inne hela dagen, satt i mina pyjamasbyxor fram till middagen ^^ Så det blev ingen träning, hade ingen lust att köra för första gången iår i regn så. Men ångrade mig senare, och nu har det gått länge sen jag tränade sisit! :O Jag börjar bli knäpp ^^ det suger stort att det är slut med matcher... Menmen, det är inget jag kan göra åt det. Nästa måndag är det iaf mixcupen! :D Det ser jag fram emot! meen jag har ju ingen innebandy innan dess så borde nog fara ut o jogga ihelgen :p

Nog om det, kvällen tillbringade jag sen hemma med familjen. Riktigt skönt!

Långfredagen, 10.4

Jag vaknade där vid 11, steg upp och åt frukost och sen snacka jag skit me syrran som kommit hem :) Lite över 12 ringde faster och sa att hon var påväg till sund och undrade om jag kunde komma o hjälpa henne. Så jag duschade och sen gick jag dit :) Vi packade ur hennes bil, fixade lite inne i stugan, sen lagade vi mat och snackade skit ;D Lovely! Sen kom stockholmarna ^^ höhö. Dvs min kusin, hans sambo och deras son, min gudson :)

När dom kom så sov han så vi pratade lite och sen vaknade han. Skrutten var så förvirrad när han vakna, men vem blir inte det när man vaknar upp på helt annat stället än man somnade på :p Det tog ett litet tag men sen blev det fart på han, och jag säer bara omg :O Killen går , kryper hur snabbt som hellst och har riktigt långa armar. Han nåår allt :O Haha man måste plocka undan allt, precis som det var med tilda för nått år sen ;) Hihi o busig är han, hoho vad han busar :D hihi så söt så, jag blir så glad av att vara med honom :)

Så jag blev där hela dagen :) Vid 5 gick jag hem för 6 väntade vi gäster., Så det var bara att byta kläder och hjälpa till med det sista innan Maria och Anders kom. Maria är mammas kusin, hon flyttade till Åland för kanske högst 1år sen, och har redan hittat en kille! :O Det är så att man blir riktigt avundsjuk, höhö nä men kul för dom :) I skrivande stund packar dom väl som bäst också, dom ska till italien! Hur romantiskt är inte det?!? Lite lätt avundsjuk blev man när dom berättade om att de planerat att åka gondol (A) Aja, förhoppningsvis kanske jag har en sådan framtid framför mig, ja drömma får man ju iallafall.

Dom var väl kvar hela kvällen nästan och sen tittade vi på tv och jag gick o lade mig sen vid 1 ungefär. Bra dag! :)

Påskafton, 11.4

Jag sov länge, sköönt det :) Något jag definitivt uppskattar! :D Jag och syrran började dagen med ca 1km powerwalk! Bra start! Sen en långsam frukost, det är skönt att slippa stressa. Sen fixade och donade jag lite i mitt rum och sen bestämde jag o min tekniska syster oss för att sätta upp vår studsmatta! haha det började inte särskilt bra xD. Vi bar ner alla grejjer och min syster visste inte hur vi sku börja så hon blev alldeles ja vad ska jag säga. Upp i varv lite grann ^^ hoho, hon sku absolut ha en bruksanvisning, sååå jag ringde pappa som sa att det inte fanns nån ^^ använd era hjärnor, det är som ett pussel. Yees, vad enkelt! haha, i början gick detr helt åt helvete o den ställningen rasa , del för del. meen sen slog vi ihop våra smarta lussehjärnor o så lyckades sätta ihop den! Yes! :D haha

Sen gick vi in o syrran plugga o jag satte mig vid datorn. Sen spelade vi tillsammans och sen var det mat :) Efter maten gick vi ut o fixa inför kvällen., Vi väntade gäster även denna kväll. Vid 7 kom mamma o pappas gudbarn och föräldrar o lite senare min gamla dagistant med familj, höhö. Faast hon kan man nog inte kalla tant, vad kan hon va. Typ drygt 30?!? Deras son alexander var helskön! haha, har inte träffat dom på flera år så det var riktigt kul :p Alex o Emma hoppade studsmatta hur länge som hellst och jag hade kameran framme! Ska ladda upp senare ^^

Lite senare grillade vi korv. Ja jag har väl glömt att säga att dom kom till vår påskbrasa. Mammas tradition, en österbottnisk tradition som mamma absolut ska bevara ;D Men det är nog rätt kul, korv man grillar själv på pinne vid brasan smakar riktigt bra! Även fast jag inte grilla själv ^^ haha :p

Sen kom också casper, ted, ulrika och faster över :) Vi gick alla in sen och busen casper var på gång igen ;D hihi gullungen nr 1! :) Dom lagade gröt till casper och stannade väl 1h kanske, sen var busen trött ^^

Emma och dom åkte också då men Tiina, Kjell och Alex var kvar rätt länge :P Vi satt o snacka nån timme till :p Kulkul! :)

Så även denna kväll var lyckad! :)

Påskdagen och annandagen får jag återkomma med :) Nu ska jag ta nått att äta och sen göra klart mina läxor! :) Sen ska jag sova, ska va isäng tidigare ikväll, annars orkar jag inte snart mer.... zzzz

// Hanabanana

Kommentarer
Postat av: Fi

äsch du vet ju att ja int e teknisk juh, ja e ju humanist för f*n :) O så va d du me dina 2 ringar som förvirra mig mest :P

2009-04-18 @ 14:53:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0