Torsdag & fredag :), 25-26.9

Hejsan :)

Efter senaste inlägget så lovade jag visst att jag skulle skärpa mig o skriv varje dag igen, hehe så har det ju inte riktigt blivit (A)

Men nuuu ska jag ändra på de :D Orsaken att jag inte skrivit nått sen i onsdags är ganska enkel, jag har inte varit så mkt hemma utan kommit hem rätt sent o inte orkat sätta på datorn helt enkelt :P Så nu vet ni de :) Men de är ju bara 2 dagar så tänkte skriva lite kortfattat vad jag pysslat med :)

Torsdag 25, 9

Idag började den nya perioden :) Härligt att få byta lite ämnen. Slipper psykolgi nu :D Men på samma gång IT, det är nog mitt favoritämne, sad. Nåja jag skall väl överleva :) Denna period har jag fortf. hissa,matte,gympa & lär men även finska, tyska & ryska :D Nicenice :)

Första timmarna idag hade jag då tyska :) Min tyskaklass är extremt stor, hela 7 pers :P haha men okej om man jämför med låg & högstadie så är den ju dubbel så stor :D Dock så har jag tyska med någon från min klass, varken jessica eller andreas. Vet förresten inte om det är nån annan i klassen som ska läsa fort.tyska men :P Jag är då den enda från ghs i gruppen som består av mig, två andra tjejer o 5 killar :) Det är lite små pinsamt när vi är så några o man inte känner varandra men kanske det blir bättre snart!? hoppas på de iaf :D Min lärare såg jättesträng o bestämd ut men hon är jättesnäll så det ska nog bli bra :)

Efter tyskan hade jag o nästan alla andra i klassen dubbel hål :) Jag, nette & julia bestämde oss för att gå ut på stan o äta lunch eftersom det var fisksoppa o nu när vi hade så mkt tid så :) Vi gick först hem till nette o hämtade pengar o sen gick vi runt o kollade en stund i butiker och en sak som är värd att notera att det är ju inte direkt smockfullt i butikerna denna tid :P haha rätt lugnt o skönt :) En sväng till bokhandeln var vi också o jag inhandlade tyska öb :P

När vi strosat runt ett tag gick vi till Svarta katten för att invänta tills dom började servera lunch. Haha efter att julia hade berättat allt gott dom hade där var vi ju tvungna att gå o se om hon hade rätt :)

Idag var verkligen den perfekta dagen att äta lunch ute, det var en riktigt mysig höstdag :) Solen sken o löven på träden har nu börjat ändra färg. Mmm, härligt på ett sätt men usch för mörkret som kommer :S

Jag beställde skink paj men kom efteråt fram till att jag fick skink & kantarellpaj men det gjorde inget för det var jättegott :D

Vid halv 12 tiden gick vi tillbaka för att ha matte o efter det hade jag finska :) Helt okej, vi började verkligen från grunden med: Moi, hei, terve, hyvä päivää etc. Haha :P Även denna lärare verkar bra :D (Y) Jag har förövrigt henne i ryska också så det blir 12h/vecka så :)

Efter finskan hade vi dubbel hissa och slutade 20 i 4. Jag gick med Selinda, Julia & Jennifer till MB för att köpa ännu en bok, nämligen finska. Jag hann få den sista boken men det var rätt många som blev utan. Jag antar att det är fler som handlar på mb än lisco ;) Haha sen gick jag till citylivs o köpte drickjoggis o sen tog jag bussen till Godbyhallen.

Jag kom i god tid till träningen (y) som idag var nästan enbart fys! Vi började med de Manders egen dopboll med spec (=upphopp & en armhävning efter varje gång man rört bollen) Och därefter balans övningar o kullerbyttor, armhävningar, idioten (med armhävningar, sit-ups & upphopp) och sen step-up och ja, säkert nått till som jag glömt. Min enda kommentar är: Puh, rätt jobbigt var det men det kändes skönt efteråt :)

Sen spelade vi en kort stund också :D

När jag kom hem var det duschen, middag & idol som gällde. Därav att jag inte orkade skriva nått :) Så nu vet ni iaf vad jag har pysslat med :)


Fredag 26,9

Idag hade jag först dubbelfinska, lr gick innan den var slut för jag sku till läkare och det tog väl ca 45min kanske. TIllbaks iskolan var jag till slutet på första mattetimmen. När jag först kom dit så ville inte ens vår lärare berätta för mig vad jag sku göra! Hon bara: du får vänta jag måste gå vidare med dom andra. Jag höll på att bli riktigt förbannad alltså!! När jag varit på lek. i kanske 10min så sa hon att de va rast o då kunde hon förklara för mig vad jag sku göra o jag fick det dom hade gjort i läxa + det vi gick igenom följande timme, ujuj jag har nog att göra ihelgen jag :S Sen var det iaf lunch :)

Följt av mitt livs första ryska lektion :O (okej jag var på en i litauen men den räknas knappt ;) Jag o Pia var dom enda som gick i 1an (+katja men hon var inte iskolan idag) sen var det några som gick i 2an o jättemånga 3or! Klassrummet var i princip fullt! :O Jag trodde inte att det var såå många som sku läsa ryska men jag hade fel :) Jag har alltså samma lärare som i finska o det är iaf bra :)

Jag kan ju säga att det kändes som man hamnat i fel klass eftersom diskussionerna var om alko, arken o hämta bilar hit o dit :S Hehe så ja, pia o jag satt rätt tysta (:

Vi lärde oss att säga hej o lite annat som jag dock redan glömt xD Vi gick igenom alfabetet och jag lärde mig att skriva mitt namn på ryska :D denna kurs kommer nog bli kul :)

Sen hade jag en timme hissa och vi kom in på att prata om vilka hissalärare man haft o dan visste att ghs hade jonas (även fast jag hade kathi o roger ^^) men jag hade ju han i samhälla så o dan sa att jonas varit med honom på praktik lr liknande o jag sa jo att det har han sagt o han har tagit mkt lärdom av dig fast inte att rätta prov eftersom det tar honom ca 2mån innan man får ut dom. Dan bara skratta :D haha :P

Efter skolan gick jag o selinda till Mb, jag köpte tyska & ryska bok :) Sen gick jag till bussen o åkte hem med högstadie bussen o sen taxin :D Härligt att jag fick sluta så tidigt att man hinner hem med den, särskilt nu om jag ska åka hem nån helg att man inte kommer hem jättesent :P

Eftermiddagen hemma var ett helvete o middagen likaså. Som tur var kom tess o störde så helt plötsligt blev b & p på bra humör o jag följde glatt med tess o plocka svamp :D Vi var ute ca 1h o det var riktigt skönt :D

När jag kom hem var åter b på dåligt humör men vi åkte iaf på kalas till Christina :) Vi åt tårta, kakor, pratade o kollade på tv typ. Helt vanligt kalas :) Sen hem, kollade lite på tv o sen dator ^^ Hade ingen energi att skriva så men.

Gick o lade mig vid 1 eftersom vi väntade besök vid 10 dagen efter :D Men det berättar jag mera om senare :) Ska gå o kolla om maskinen jag tvättat är klar nu för solen skiner ute :D

Ha de bra!

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0