Äntligen update :), 18.9 - 23.9

Hej!

Hoppsan det har gått en vecka sen jag blogga sist, nu tror ni kanske att jag har gått o fått ett extremt socialt liv som inte ha tid men så är det inte, provperiod kallas det ^^ Japp alla som går på lusse vet vad jag snackar om :) Nå för att inte avskräcka framtida elever på skolan så är det inte fullt så farligt om man börjar läsa på proven i tid ^^ Men ska berätta lite kort vad jag pysslat med då, ja lite annat än plugga har det blivit ;D

Torsdag 18.9

Jag började skolan kl. 12 med skolsamling, = rektorn prata, några lärare och så var det några uppträdanden, Emanuele spelade piano, emil spela gitarr & elin sjöng :D

Sen hade jag en timme IT och fick ut provet och jag  var godkänd i alla delprov, yes (y) :)
Därefter gick jag o slöa i lägenheten en timme & tog sen bussen hem. Rätt soft dag om jag får säga det själv ;D
VÄl hemma var det middag som gällde o lite plugg & träning :D Torsdagar = de Mander träning men det var en rätt lugn träning idag :) En massa prat om finska liga lagen etc. De mander vill ha me oss att spela i finska div 3 laget från åland eftersom han inte har nå många spelare där, ja vi får väl se hur de blir med de :) När jag kom hem var det väl duscha, mat & sen idol o lite plugg som gällde :)

Fredag 19.9, mormors födelsedag :D

Ja idag var det mormors födelsedag men eftersom hon bor utanför Vasa kan man inte fara på kalas bara sådär direkt, jag har inte träffat henne sen förra julen eftersom jag var borta så mkt i somras så, Menmen, skoldagen skulle ha börjat 8 men dan var snäll & gav oss uppgiften dagen innan som läxa så vi fick sovmorgon! Tack dan :) Jag hade en timme hål efter så det var riktigt nice :D Så jag började kvart i 10 med dubbel psykologi -.- sista timmarna innan provet! Följt av lunch, hissa & matte o dagen gick rätt fort :)


Efter skolan gick jag till lägenheten o åt lite smått & kollade på tv o spelade lite. Lite före fyra sen var det dags att gå till medis för att ha dubbel orkester övning + privat lektion :) Det mesta gick riktigt bra (y) :D Det är kul att spela när det går bra :), t.o.m. så kunde jag min läxa riktigt bra :) Jag var klar kvart i 7 ungefär. Då gick jag tillbaks till scheffersgränd o skrev ner i fritt valda kurser häftet o sen gick jag till busshållplatsen o tog kvar över 7an till Godby där pappa hämtade mig :)


På kvällen sen gjorde jag inte så mkt mer än plugga faktiskt, ja måsta eftersom jag hade prov mån-tis-ons efter helgen -.- Jo jag satt väl vid datorn o sånt också antar jag ;D

Lördag 20.9


Denna dag vaknade jag extremt tidigt :O kunde inte somna om heller så var uppe vid 10! :O Åt frukost i lugn o ro osv o sen satte jag mig för att plugga, yey kulkul! Noot -.- efter några timmars läsande hade jag en matpaus o sen orkade jag inte plugga mer så jag letade fram kläder att ha på mig på kvällen o var vid datorn etc :)


Sen duschade jag, åt middag, fixade mig klar och sen skjussade mamma mig till ina :D <3

Var hos henne en snabbis och sen åkte vi till solbacka för att fira catherine :D Där åt vi jättegod paj, spelade gh, pratade & såg på film :) Ujuj vi såg på saw 3 :S Men sen hackade skivan eftersom vi körde den på PS2 så då pratade vi istället o vid 12 kom mamma & hämta mig o ina :)


Tack för en trevlig Catherine o alla andra som var där :D <3


Söndag 21.9


Steg upp vid halv 10 för att klä på mig en massa kläder (ni fattar snart), åt frukost och åkte till Lantis för att vara parkeringsvakt, jepp från innebandy sku vi alla stå 3h o jag hade tid från 11-14. Det var helt okej ändå, dock  var det varmare än jag trodde så jag fick fruktansvärt varmt men bättre de än att frysa (y) Hah ojoj lite kul hade vi ändå, jag stod mest på åkern o jobbade med Morgon o några till o vi va ju såå duktiga ^^ Men något som var duktigt irriterande var gamla gubbar & kärringar som inte körde som man anvisade utan parkerade som dom själva ville :@ gaaah! Sen vid 14 tiden fick jag, julle & malin (de kom till 13 men ändå xD) matpaus o gick in till skolan o åt gratis helt ok mat :)

Därefter gick julle tillbaks till sin post medan jag o malin försökte leta upp nicke, det tog ju ett tag! Han är alltid i närheten när han inte behövs men när han behövs är han aldrig där! :) men vi hitta han till slut iaf o & vi fick nya poster o när jag stått där ca 45min fick jag åka hem :D

Väl hemma sku jag försöka plugga men var så trött så ja somna xD Jag vaknade sen 2h senare, åt middag o plugga resten av kvällen :)

= Min helg var riktigt kul :D

Måndag 21.9

Hade psykolgi prov idag, det var lättare än jag väntat o det gick nog riktigt bra (Y) :) Skrev provet i ca 1 ½ timme o därefter var jag en stund med Emma & Selinda medans vi vänta på Maria o när hon var klar med sitt prov gick vi o åt lunch :)

Klockan 12 hade jag sen hissapreptimme, och sen sluta jag (y) :) Jag sega i lägenheten o åkte till Ghs med 2ans buss för att träffa mamma & vi åkte ti mattssons en sväng där jag träffa adam :) Och därefter hem.

Hemma var det bara att börja plugga -.-  yes det här med provperiod är skojj ;D (naaaaaat) Och eftersom jag hade ont i halsen o kände mig hängig etc + att jag hade en massa o plugga in så blev jag hemma från träningen, slött men jag måste prioritera proven...,.. Min kväll gick alltså ut på plugg,plugg & lite dator typ :P Yes vilket liv man har! Som sagt, välkommen till provperioden, my ass -.-

Tisdag 22.9

Började 9 (som alltid under provperioden om man har prov ;) och satt och skrev prov i 2h. Drygt 5 a4 sidor blev det så jag tror det gick rätt hyfsat :D Jag o alva blev klara ungefär lika så vi gick tillsammans till lunchen o satte oss med Katja, Amanda, Nayab & Engla :) Trevligt,trevligt :P Sen hade vi en timme matte ^^ jo preptimme de me o sen sluta vi o jag åkte hem med 5 över 1an o gick från hållplatsen (ca 2km) o var hemma kvart över 2 typ :) Najs :D

Jag började plugga lite matte o åt lite o dator ^^ (tiden går snabbt då kan jag lugnt säga ;)) o sen middag och vid halv 6 körde jag till godby o sku jobba me mickis men det kom inga barn så vi prata o spelade spel & piano o drack te, myyys :)
Vi var väl där ti 9 o då var det mörkt o duktigt kallt att köra hem :S ujuj snart är det halt o skit också :S

När jag kom kollade jag på idol o sen på främmande fågel :), jättespännande serie, har gått två delar nu men de har resumé (stavning?) före varje avsnitt så man kan nog "hoppa på" o se på den. Den heter alltså: Maria Wern Främmande fågel o går kl 22 (finsk tid) på Tv4., det är rätt svårt att förklara handlingen men det är en jättebra kriminalserie. Voíla, google is the shit :) detta hittade jag:

"Maria Wern - Främmande frågel är en serie i fyra delar från 2008 baserad på Anna Janssons framgångsrika kriminalroman Främmande fågel om hjältinnan Maria Wern, spelad av Eva Röse. I övriga roller ses bland andra Fares Fares (Jonathan), Allan Svensson (Hartman), Peter Perski (Arvidsson) och Marie Richardson (Viktoria Hammar).

Kriminalinspektör Maria Wern blixtinkallas till en av Gotlands vackra sandstränder där en okänd man hittats brutalt mördad. Maria får ansvaret för mordutredningen samtidigt som sjukhuset i Visby får in ett fall av något som kan vara fågelinfluensa. Det som under utredningens början bara är en vag aning växer så småningom till en förfärande insikt."

Låter rätt trisst men den är allt annat än trisst kan jag lova :) På tv 4.se kan man läsa handlingen från alla 4 delar. Läs 1an & 2an (man kmr in i serien mkt bra, allt stämmer precis) och gör som jag o bänka er i tv soffan nästa två tisdagar kl 22.00 :D

Dessvärre som de flesta av oss vet så hände något mkt hemskt i vårt land idag (läs Finland om du är svensk etc) En ung man, 22år gammal började hejvilt skjuta omkring sig på yrkesskolan i Kauhajoki där han själv var elev, inklusive han själv omkokm 11 människor o många blev skadade o skolan blir nog aldrig sig lik. För mer information kan man ex. läsa på www.vasabladet.fi

-alla kommer väl ihåg vad som hände den 7 november ifjol, om inte så kan jag enkelt säga att det var samma sak som hände idag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0