I'm back, for good ;), 24 september

Tjenare :)

Yes nu är jag tillbaka, även fast jag varit hemma hela tiden ;) Haha jag menar alltså att jag är tillbaka på bloggen och orsaken till den dåliga up daten är då främst provperionden. (läs mer i update inlägget) Men nu är den slut för den här gången :D Min första provperiod på lusse är avklarad (Y) :)

Idag hade jag matteprov vilket då var det sista och det gick nog hyvä tror jag (Y) Var klar redan vid kvart över 10 ^^ Och åt sen lunch riktigt långsamt, haha härligt att inte behöva stressa :) Vi satt nog säkert minst 1h ^^ Menmen :P

Klockan 12 hade vi (=all personal & elever på lusse,handels & vård) samling i gympasalen med tanke på vad som hände igår. Gyrid höll ett kort tal o ett symboliskt ljus tändes och sedan reste vi oss och hade en tyst minut/stund för offren i Kauajoki.

Finland är inte längre samma land, på mindre än ett 1år har två skolmassaker skett. Vi kan inte låta detta fortsätta, detta är inte hållbart! Och nu tror jag äntligen att politikerna har fått upp ögonen ordentligt också! Frågan är inte om, snarare när och var det händer igen om ingenting görs. Detta har hänt i Finland & USA. När något händer i Finland, ja då är det uppenbart att det kan hända var som hellst, t.o.m. på fredens öar, Åland.

Jag tänker tända ett ljus för att hedra minnet av de oskyldiga offren, gör det du också.



Efter samlingen hade jag psykologi o vi fick tillbaks proven, jag fick 9 med 2 poäng fel. Skulle jag haft ett poäng till skulle jag ha haft 10, suck. Men jag är nöjd ändå (:

Sen slutade jag o gick ner på stan där jag stötte på Linus som jag snackade med ett bra tag. Sen in en sväng ti citylivs o handla godis (A) sen buss & taxi hem :)

Jag har inga läxor tills imorgon, jag skall bara förbereda mig mentalt för den nya perioden med de nya ämnena o nya kursklasser., härligt att kunna va fri utan måsten för ett litet tag :)

Jag har ikväll inte gjort mkt mer än hängt tvätt, strykit lite kläder och nu tänkte jag kika vad som kommer på tv.

Imorgon är det träning :D

Pusshej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0