Härliga sovmorgon, besök och film :), 13 september

Yes :), denna natt sov jag över 12h! :O underbart :) Gick o la mig direkt när jag kom hem från middagen igår, ca 23 tiden och steg inte upp förrän 12 ;D Vaknade vid 10 typ men jag somna om ^^

Hade tänkt följa med mamma på auktion idag men orka inte för jag ville sova :) Efter en lång härlig frukost läste jag tidningen o satte mig sedan vid datorn, lyssnade på massa bra musik ( läs declan galbraith & phil vassar :) och renskrev psykologi (Y) Läste sedan igenom det o förstod nog det mesta (Y) :) Sedan läste jag igenom det som stod i häftet och diskuterade det med syrran efter maten också så :)

Tillbringade alltså all tid före maten i rummet (A) nästan iaf, men fick ju lite gjort, förutom att datorn var skittrög men -.-
Vi åt stek till middag idag och fammo kom på midda :)

Sedan kom Elisabeth, Karl-Anders (min farbror) och Sigrid (min kusins barn) över på kaffe :) aaw hon är för söt när hon ler o skrattar :) Hon är lite över ett o har just lärt sig gå så hon går omkring hela tiden :D

När dom gått hem sedan så läste jag alltså psykologi med syrran och sedan var jag ner till köket och skalade äpplen -.-  nåja, jag testade pappas kunskap i sånt som jag lärt mig nyligen, (hade tråkigt)
Jag: vilka är europas äldsta universitet?
Pappa: ja det finns ett i åbo, helsingfors, uppsala, lund
Jag: men pappa, inte var det ju vi i norden som var först med universitet heller?
Pappa: nej det kanske stämmer,.,  men då vet jag inte
Jag: säg vilka länder du tror de var i då?
Pappa: Schweiz?Österrike?Tyskland?
Jag: nejnejnej
Pappa: Men Frankrike då?
Jag: ja
Pappa: O spanien?
Jag: nej

o så höll de på ett bra tag ^^ han kom på italien också men hade inte den blekaste vad de hette ^^

Nån som kan? ;)

haha sen så gick jag upp till tvn med brorsan för att kolla på en film som kom på 4an, nämligen Heartbreakers :)




Det enda minuset med att se på film på 4an är att dom ska ha nyheter mitt i!! varför egentligen? Nä då är det bättre på 3an som bara har reklamer, lite oftare än på 4an dock men det är bättre, nån som håller med? Eller tkr annat?

Filmen var iaf rätt bra och perfekt lördagssysselsättning :)
bara för att jag älskar att se på film :)

Så nu är klockan 1.20 ca o jag ska gå o sova, imorgon är det möte med mickis (börjar jobba på tisdag) o sen plugga på It prov,har det på tisdag så :P

På kvällen plugg o kort jogg maybe?! :)

Ja vi får se, nu sängen!

Hasta la vista ;)



Btw så ska jag kanske (högst antagligen) till Åbo den 27 o lyssna på Magnus Betnér på svenska teatern, nej inte teater föreställning utan han har "show" lr va man nu ska kalla de :) Nice :D
Nån som har lust att komma med kanske? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0