Djurvik & 50-års kalas :), 6 augusti

Hejhej :)

Ah lördag! Eller i min värld: satans väckarklocka måste jag stiga upp redan! detta var ca 8.00! Nåja, efter att jag pallrat mig i dushen så blev det bättre, fixade mig och fick sen stressa med frukost eftersom jag tydligen sku bli skjussad av pappa som sku träffa ralf kl 9! :O Fast det hade ju inte mamma nämnt för mig men :S Så det blev lite smått stressigt jo.

Åkte med Linda till Djurvik :) Där vi denna helg har "läger" en fiollärare från sthlm är här ihelgen så det blir att spela en massa :)

Började dagen där vid 10 med storspel o öva olika stråk o intonation osv. Uppvärmning helt enkelt (10-12) Sen lunch :) Och därefter var jag Alice, Elsa & Katja ute o kasta freesbee (y) haha yeahyeah är man trött o uttråkad så är man ^^

Sen var det orkester spel med Legandia + Alandia från 1-halv 3 då vi hade mellanmål (japp man äter hela tiden på såna här grejjer ^^)

Efter det hade vi teori -.- övade på skalor o sånt shit :P jo det är ju nyttigt att kunna men ack vad tråkigt :) Därefter hade vi paus till 16.15 då vi spelade med Legato + Legandia + (min orkester alandia) till maten kl 17. Jo sa jag inte nyss att man äter hela tiden :O Jo tack, de gör man! Haha, men bättre än att svälta (Y) :)

Jo där före nån gång tönta jag katja, elsa & alice oss igen (a) men nämner inte vad ;) det är för pinsamt ^^ höhö

Efter maten vid 6 hade Alandia egen övning, till 7.

Jo under dagen joinade Malin & sen jeffe efter dom lekt klart med sina hästbestyr ^^ haha nej men :P

Vid 7 sen blev det surprise party för marita :D Grattisgrattis :) det är alltså min lärare som fyller 50nästa lördag :) Vi sjöng, gav presenter, åt tårta (a) o sen när vi några var o öva på vår sång så var de andra ute o lekte ^^

Sen var det alltså dags att skämma ut sig ^^ Jag, katja (våra mammor + min pappa) dennis & martin hade ett lite program :) Vi sjöng "she'll be coming" med andra ord som britt-marie fixat :)

Haha + våra fina rörelser så blev det ju snyggt ;D haha malin var snäll o tog fiiiina (host) bilder som kanske kmr upp senare ^^

Hade iaf skitkul o sen så gick jag ut o bevittnade att både malin & jeffe körde hem :O hehe o sen kom mami & papi så vi åkte hem vi med :)

Nu sitter jag vid datorn o har inte gjort så mkt annat sen jag kom hem, kollade mejlen o sånt o nu pratar jag med lina/kim (ja de råddar ^^) o nu ska jag väl snart ringa jeffepeffe ^^ ska åka med henne ti djurvik imorgon :O Om jag törs ^^ haha nåja :) får väl se hur de går :P haha nej nu ska ja sluta mobba henne :) Hon kör nog bra! och laglig hastighet (host) hehe

Även fast det regnade o var allmänt mulet när det höll upp så var det duktigt trisst väder men med rätt sällskap så blir det kuul ändå :D

så tack för en dag full av skratt!, spec jeffe & katja ;D <3

puss & god natt! Och kommentera mera! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0