Dagen kom, segade och försvann helt enkelt, 9 september

Halloj :)

Detta är ett faktum, jag behöver helg! Usch försov mig imorse med :S Bara 10min men ändå. ujuj, det spöregna imorse också. trevligt, not! Man får känslan av att dagens mening är att krya ihop i ett täcke i soffan och titta på film (:

Menmen, så är ju inte fallet. Dagen började med 2h lär, helt okej. Vi gjorde en massa test igen :) Sen dubbel matte, med soppa! Yees :) haha så det gick ju liiite fortare idag :P Det var väl helt okej. Sen lunch = korvsås , helt ok de me. Sen IT, nå tråkigaste itn hittills. Vi hade föreläsning, o jag hade ju läst klart boken (A) heh lr inte ;P men jag hängde nog med rätt bra ändå :)

Sen psykologi som nog var hyvä idag (y) o sen mellanmål, rasten på tis är för kort innan infotimmen. Man får släng i sig maten! :O inte kul, sen info timme som idag var Finlandspaketet1. Alltså info om utbildningar i Fin. För det första kan jag ju lätt säga att det inte är konstigt alls att 70% av åländska ungdomar väljer att plugga i swe.

1. Det finns inte många univeristet att välja mellan som har svenska utbildningar.
2. Och om man nu hittat en utbildning som passar så kanske du ändå måste läsa nån kurs på finska!

Skall inte ett två-språkigt land erbjuda bästa möjliga utbildning för alla? det ska väl vara lika för all väl? Nej som det ser ut nu så blir det nog swe för min del.

Sen hade vi hissa, timmen börja ju inte bra men det va väl ändå ok.

Efter 90min med dans prat  så slutade vi :D Jag, julia o marie gick ner till ålandsvägen o vänta på bussen, som kom sara o vi pratade tills deras buss kom och sen kort därefter kom min buss. Fullt som vanligt men ja, fick ju sitta iaf (Y)

Sen gick jag o åsa hem från busshållplatsen o när vi kommit till hagströms så kom pappa o vi åkte på flaken hem :) Så var hemma vid 5 och sen middag.

På kvällen sen läste jag tidningen, plugga lite och sen fick jag sån fruktansvärd huvudvärk :S ujuj, så ska sova nu.

Härligt med endast 3 lek + sovmorgon imorron! :) Mamma fyller år imorgon också så har lovat att baka, måste köpa present också (A) hehe i tid jag vet ;D

Men nu sängen, hejsvejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0