Sen sist till nu = drygt en vecka :)

Tjenixen! :)

Nej jag tänker inte ursäkta mig om varför jag inte skrivit på länge, har haft fullt upp helt enkelt, punkt slut! :)

Mitt halvdåliga minne är också rätt utselt men för att sammanfatta så var måndagen vanlig, förutom att jag kommit fram till att min ena granne är en gammal bitch. När jag kom hem från skolan var det många cykelplatser i förrådet lediga så jag tänkte att jag sku sätta min cykel på en annan plats för att det inte sku va så trångt o när jag sen sku stänga dörren så mötte jag då min granne (aka gammal tant på 60+) o  jag frågar om hon kan stänga hon säger att hon stänger o så går jag o hör ett mumlande men tänkte inte mer på det. Nån timme senare när jag ska cykla ti Hanna för att åka på träning o kmr ner till cykelstället är min cykel flytta o gissa vems som står på den plats där jag satte min, japp där står min grannes cykel. Vem flyttar på andras LÅSTA cyklar? Gaaaah hon hälsar aldrig, är mycket otrevligt o det här var droppen. Usch, tur att min andra granne "byggjobbaren" är snäll iaf :) hihi Jag tror han heter Jonny men byggjobbaren kallar ja o ina honom :) Sen var jag på träning som vanligt o blev lite smått sur på tränarn när han valde ut folk ti matchen men,.. jag anser att folk som varit på träning regelbundet (dvs på nästan alla) ska få spela även om dom inte kan komma på måndagen pga sjukdom medan folk som inte varit på träning på länge borde få vänta..


Tisdagen sen var väl också som vanligt :) Gillar mina tisdagar, börjar med dubbel hälsa, sen dubbelhål, sen en geo & en spa, info o sista två gympa :D Najsbajs :P Vi hade micke & peter på gympan, vi sku spela volley men körde speedvolley istället :) Mkt roligare enligt oss icke spelare eftersom det blir mer spel men de som tränar tyckte väl inte att det var riktigt lika kul :P Före vi spelade hade vi lite lustig uppvärmning där en del var att man sku ligga på rygg bredvid varandra i par o när sen dom vissla sku man försöka brotta ner den andra, heh jag var me starka nette ^^ det säger väl allt :P Jag förlora men kul var det :D På kvällen blev det sen bara hemma plugg :)

Onsdag var en riktit najs dag :) Började med skola o sen gick jag o mötte lina :D Vi gick till Svarta katten o pratade o fikade läänge :D Jättemysigt, guud vad ja saknat henne! Har inte träffat henne på länge så :P Har fortfarande massor att prata med henne om :) Det är sant, vänner man haft sen barnsben kan man lita på o alltid prata med :) Lina, du betyder massor för mig! <3

När jag sen sagt hej då ti lina som måsta med 5ans buss hem, då ringde Cissie (ja hon hade ringt sisådär tusen ggr) o undra var jag va för hon o julle var i min trappuppgång :) Så när jag kom hem så skrämde dom nästan livet ur mig :D Haha nä men de kom in o vi snacka o hade kul o sen åt cissie o jag middag o julle va ti sin pappa o åt o sen kom hon tillbaka o efter det åkte vi till baltic :D Vi hade match mot HIK o den gick sådär, med tanke på hur vi spela o att vi inte hade nicke med så. Det slutade iaf 1-2 efter sudden. Så att så att, menmen vi ligger fortf. före dom ändå för vi har bättre målskillnad så det är ju alltid nått (:

Cissies mamma skjussa hem mig sen för cissie glömt sin tele hos moi :) Så även fast vi förlora var detta en toppen dag :D

Torsdagen var som vanligt, skola + träning :) Rätt värdelös träning menmen. Åkte hem med Frida, Lene & Sunkan för Tove hade bråttom till träningsverket så. Hah det var en av de mest speciella sätt jag åkt från godby ti stan haha men kul var det allt :D

Fredagen var det skola, sen stan med Selinda, träffade jeffe också :) När jag sen kom hem var jag helt slut o kom då på i stressens ögonblick att jag hade glömt att skicka hem mina hälsapapper (hade föredrag att förbereda) o fick då stressa tillbaks till skolan :O Jag kände mig totalt slutstressad!!! Det vara bara att slänga mig på sängen nån minut o sen ta mina grejjer o gå ner på fiol. Var totalt slut då o ja, inte blev det väl bättre av att sitta där men kul att spela var det iaf :) Bara jag hade tid att öva ordentligt sku de va ännu roligare, men går man på lusse o håller på med nån sport o samtidigt försöker ha ett socialt liv räcker inte tiden till, tyvärr. Nån som har en lösning?

Sen städa jag, plockade ihop kläder o väntade på att mamma, pappa & svante sku komma o hämta mig. På hemvägen sen stanna vi i godby för att jag sku få middag =ostburgare, mmmm :) Hemma då så åt jag, satt vid datorn o sen kollade vi på Singing Bee o guess what, ålänningen slog alla svenskar! :O Yey är du ålänning så kan du bara du vill! :D haha Grattis Tony!

Därefter var det bara att packa väska o gå o sova för att sedan på lördagen åka till sweden :D Jag åkte med mamma & ulla så det blev mer matshoppning än klädshoppning men ja, fick med mig hem två munktröjor, ett par mjukisbyxor & två toppar. Perfekt till lilla jul & julfesten tänkte jag :D Ska fota det nån gång senare o visa :)

På båten hem träffade vi Roffe & Gunilla som hade varit o hälsat på Casper, ja jag blev avis. Vill också träffa lillkillen :) Roffe är alltså Teds pappa/ Caspers farfar så är det klart :D

Btw så var det jättemkt snö i Norrtälje o jag fick verkligen julkänslor! :D Guud vad jag älskar snööö :)

Var helt slut o trött på båtresan, jo förutom kläder köpte jag endel julklappar o lite andra saker :)

När vi kom hem sen var jag helt slut så jag somna direkt.. zzzz

Söndagen blev en slapp dag, det är iaf allt jag minns av den (: heh, mamma var bortsprungen hela dagen o pappa likaså så jag tror jag mest satt vid datorn (: Sen skjussa pappa in mig i snöovädret o jag sov istan :)



För att inte göra detta alltför tungläst så gör jag en "veckolinje" hah va fånigt det låter xD Men skit samma :)

Måndag morgon då, min börjar med dubbel geografi med Ralf. Ehehe, roligare kan man ha det jo -.- Men jag överlevde väl dagen iaf :) Efter skolan var det att stressa hem,slänga i mig ett paket nudlar o sen ta bussen till godby o träning stod på programmet :D

Det är nästan ljuvligt underbart att träna, även fast det inte alltid går bra lr jag lyckas göra nått vettigt så känns det ändå bra, lr oftast iaf :) Efter träningen blev jag kvar o snacka med Jenny o Linda o sen var Jenny gullig o skjussa hem mig :) Haha deras humor är nått extra o likaså deras personligheter :), gillar dessa personer skarpt helt enkelt :>

Sen var det väl duscha o lite homework som gällde :P

Tisdag, härliga tisdag. Det må vara min längsta skoldag men ändå nästan veckans bästa (den slås av fredag som innebär sovmorgon o slut vid halv 3) Jag har bara dubbel hälsa (vilket är ett av mina favoritämnen), dubbel hål = perfekt för läxläsning o sen lunch, en geo & en spanska o sen gympa :D

På håltimmarna var jag med nette ti ams o jag hämta studiestödslapp o hon lämna in sin :), sen blev det dator o lite plugg :D Geografin & spanskan överlevde jag o sen var det info timme som jag o selinda & jessie gick på :D Hah vi va pinsamt några ibörjan -.- heh de var iaf några där från Helsingfors som pluggar där o berätta :D Det var rätt intressant, blir det Finland för min del så är det nästan säkert att det då blir huvudstaden också! :)

Sen hade vi gympa o på programmet stod DANS! Pardans? Nej inte när det är dans med Micke & Peter :) Det var faktiskt riktigt kul :D Orkar inte berätta detaljerat men vi körde lite egen improvisation, rörelser ti musik & sist line-dans :D

Jag kände sen ingen stress utan gick i lugn o ro hem sen o började laga middag då det ringer på dörren, jag hinner inte öppna innan mamma tagit fram sin egen nyckel. Hon hade bestämt att idag skulle hon visa mig hur tvättstugan funka, jag bara jaha? Kunde du inte hört av dig först? Jag höll ju på att laga mat o var världens hungrigaste så :P Lite smått irriterad blev hon på vad jag sa så hon gick själv ti tvättstugan, sen kom hon tillbaka på bättre humör o jag åt o sen såg vi lite på tv o sen gick vi o hängde upp tvätten :)

Sen åkte mamma hem o jag o Elina satt hemma & myste o tittade på tv/pluggade :) Vid 9tiden tog jag med mig elina ti tvättstugan för att hämta tvätten o sen var det lite dator o tv o sen soooova :D

Denna morgon vaknade jag upp helt döööd , usch vad trött jag är nuförtiden alltså :S Ujuj, jag kom iaf i tid till skolan o dagen började med dubbel engelska. Hm, sen dubbel geografi, en spanska, hälsa & sist en svenska :) Helt okeej alltså :P Slutade ju iaf kvart i 3 så :D

Jag hade planerat att ikväll åka o hämta min vante jag glömde förra veckan i baltic o sen kolla på åtminstone Jenny & herrarnas match :) Jag messade julle o hon sku nog komma med, men sen fick hon ingen skjuss hem så det sket sig o cissie var för trött lr nått ^^ Jag tänkte äh, ska jag skita i allt o bara va hemma istället då? Men nä sen kom jag på att höra vad selinda sku göra istället o bestämde med henne att vi sku åka o kolla på matcherna :D

Det var ett lyckat val, jag hittade min vante (y) o jag hade jättekul med selinda :) Orsaken till varför jag var tveksam att fråga nån icke-innebandyspelare var att såna som inte spelar kanske lätt tappar lusten att titta på det? Så har ja lite fått för mig iaf men selinda kom glatt med o hon tyckte nog att det var minst lika kul som jag, även fast hennes prio 1 inte var att kolla på hur matchen gick utan snarare spelarna ;) (fast jag var väl inte helt oskyldig där heller (a)

Jenny & herrarna vann iaf sin match (y) :) sen såg vi även kvällens enda dammatch som var mellan Gasen i botten & Hik o där vann GIB med 13-1 tror jag det blev ti slut :) Sen bestämde vi oss för att åka hem men när vi såg vilka som sku spela sku vi nog kunnat stanna ;) haha iaf villa selinda det (A) :D Haha men en annan gång ska vi definitivt se dom ;D

Nu är klockan kvart över 23 och jag borde a) sova lr b) plugga. Jag väljer nog a (A) Fast måste läsa svenskan först :)

Hasta la vista! :) hah btw så spårade det ut lite på hälsan idag, jag undrar ibland hur gammal smulle är egentligen ;D hah men bättre det än att han sku va en tyst o tråkig snubbe iaf ;D

Jetzt gehe ich ins bett! Gute nacht! :) (nu går jag isäng, God natt!)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vi gillar dig eller jag gillar dig :D

2008-11-29 @ 16:35:57
URL: http://jennysynnove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0