Hej, jo jag lever! :)

Tjeeeenis :)

ja jag lovade att skärpa mig, blev det så? nej, just det. Jag faila... Men nu vettni ska jag ta tag i bloggen igen (y) sitter o funderar vad jag riktigt gjorde ihelgen men kan inte komma på någge så det blir o hoppas på att jag skrivit det på bdb annars är det rätt kört ^^ brb

Heh mitt minne är bra ^^ nej men det var meningen att jag skulle varit till åbo ihelgen men det blev inte av, pga att jag är för liten för att åka nattbåt från långnäs t.ex -.- Så det blev att plugga lite, städa lite & packa lite :)


Det var typ allt, okej lite annat gjorde jag väl men



Sådär började jag skriva för ehm, nån månad sen (A) jag vet jag har varit jättedålig på att uppdatera o de få läsare jag haft har väl trott att jag har dött lr nått :)

Men ska jag vara ärlig så har inte så mkt hänt, egentligen :)

Jo alltså jag har då flyttat till stan (för 1mån sen xD) & bor med ina o det är najs :D Annars så har jag tränat o vi har haft 3 matcher varav vi vunnit 1 o nästan vann den senaste. Den slutade 3-4 så.

Unga band har jag varit på o hos Selinda första gången (y) på fest för nån helg sen med folk o det var kiva! (y) :)

Annars har jag väl i prinicip bara tränat & varit iskolan typ :)

Har nu klarat av den 2 perioden också o imorgon börjar den 3, den sista innan jul :D Har rätt hyfsade ämnen, hälsa, geografi, engelska, svenska & spanska :)

Ska försöka bättra mig nu verkligen! Och det går ju lättare om man får lite kommentarer så att man vet att nån läser ;D

Nåja kan uppdatera gårdagen & dagen iaf (y) :)

Yes kom på idén att kopiera hit lite jag skrivit på bdb så lägger in det här i rätt ordning så det inte blir så förvirrande :D

28.9, söndag

Idag flyttade jag o Ina till staden! :D

30.9, tisdag

Jo att idag var en bra dag :) haha enligt en person var jag väldigt positiv ;) hah men efter skolan sämrades de, hah råkade nästan köra på sara också xD heh men ändå :P
Nå ikväll har inte hänt mkt, åkte inte på jobb eftersom det inte kmr nå ungar ändå + att jag håller på att bli förkyld o har match imorron.

Simon är här o underhåller mig o ina o inas pappa var in på kaffe också :)
Nu borde jag plugga lite -.- men ska se på deckare sen iaf ;D

Yes :) imorgon har jag kort dag! o sen på match i baltic :)


1.10, onsdag

Denna dagen i mitt liv :) Hah kass början men ja, har egentligen inget kul att berätta så vet inte varför jag skriver här men ;)

Ska uppdatera bloggen snart så ork inte skriva nått långt här, kika där istl: http://wwwhannalindholm.blogg.se

Dagen började med dubbelhissa, sen ryska, fick äta halv 11 eftersom de flesta går i 3an (y) sen ryska igen, o sen tyska :) Därefter matte o sen några minuter lär.

Jag o några andra fick sluta eftersom vi inte behövde gå på data med lasse eftersom vi haft it :D

Nice o nästa vecka behöver jag inte ens komma på lär eftersom de andra ska ha data m. lasse igen o det är inte min tur att ha samtal! Slutar alltså halv 2, nice :D

Idag är det match som gäller! :) Hoppas det slutar regna för jag ska cykla till baltic, menmen. Var dum o åt rätt mkt efter skolan men middag vid halv 5 ska jag försöka med (y) Ina pluggar o jag ska också göra de snart, vi har varit en sväng ti yrkes för ina glömde sin telefon.

Hah blött men kul va de :D Nej nu plugga,  uppdatera blogg, middag o sen baltic :D

Cya



Match idag (y) :D

HIK-IFF, 2-4 = yes vi vann :D

Härlig start på säsongen o bra spelat allihopa! :D


3.10, fredag

god kväll :)

nej jag tänker inte än en gång skriva att det är dålig uppdaterina på bloggen för de vet de flesta redan ^^ men iaf, det är de men har inte orkat gjort nått åt det faktiskt.

Idag då, skola= dubbel finska, dubbel matte, lunch. Yes fredagsförmiddagar är underbara (y) not! Har hat ont i huvudet hela dagen också så :/

Haha fast jag, selinda & nette hade lite kul på matterasten iaf xD haha :)

Efter lunchen hade jag ryska :), nicenice, det är riktigt intressant o kul! :D Sen hissa, helt ok :D

Sen ner på stan med selinda en stund o sen ti lägenheten o städa o fixa lite o öva o sen på orkester övning o lektion. Gick nog rätt bra :)

Buss hem kvart över 7, middag halv 9 (y)

Men det är lugnt, hade inte några planer för kvällen ändå så :)
Jo om ni missa det så är jag hemma över helgen men stan på söndag kväll tror jag :D


http://www.youtube.com/watch?v=S_qDOzlqozQ = Nomy - Hold your head up high

Hittade denna låt genom en länk på någons bdb :), bra är den o jag har lyssnat på den många ggr redan :D

Nu ska jag packa upp lite grann o se titta på tv maybe :)

5.10, söndag

Tja :)

Idag är det söndag, det betyder skola imorgon då men åker ti stan ikväll så träffar ina iaf :) <3

Försöker att göra lite läxor men blev distraherad av elins blogg, haha men det var ett nöje att läsa den för elin är kul hon :D Haha träningarna o matcherna skulle nog inte vara så kul som dom är utan henne iaf :)

Nej men nu borde jag plugga, sen packa, duscha o be pappa skjussa mig till stan (A) :)

14.10, torsdag

Idag är det ingen vanlig dag för det är Rasmus födelsedag! Grattis kompis! :D

15.10, fredagkväll

Yes nu är det höstlov! (Y) :) Jag skall sova, hjälpa faster, hälsa på farmor, träffa Casper, Ted & Ulrika och ja, resten löser väl sig :) Har även tänkt försökt ta tag i bloggen igen, men vet inte riktigt. Så ja, det är lov iaf o nu är jag istan får se hur länge jag är här :D Ina kmr in snart iaf så ikväll blir det staden :D Får se hur det blir imorgon, fredag är det sund som gäller iaf! :D

Vad ska alla andra göra? (:


Första höslovskvällen då :) Imorgon ska jag sova, läänge! :D Förbanna om nån stöör mig ;D Sen blir det väl städa o fixa och kanske hem nån gång senare på dagen.

Ikväll har jag o ina kollat på tv :), thomas o ina var till select o köpte chips o dricka också, bussigt av dom för jag orka inte ^^

SÅ imorgon skall jag banne mig ut och jogga! ujuj har bara ätit skräp idag :S

Nu sitter vi o kollar på generation fett, usch :S Jag förstår inte att man vill väga mer än 200kg :S

Uschusch, annars så har jag chattat med folk o läst lite bloggar o sånt :)
finns här för dig vännen <3 (du vet nog att det är dej jag menar)


16.10, lördag = Höstlov! :)

Var med malin, johan & rasmus idag, var bla hos johan, han har jättefint hus (y) o senare på kvällen var ja ti adam & sa hejdå.

17.10, fredag = Höstlov! :)

Sitter hemma o har trååkigt, var just ut med hunden med syrran som är hemma nu i nästan en vecka :D Nice! Nu har jag chaufför igen ;D haha

Igår sov jag läänge, härligt! Sen städa & diska jag o ina dagen lång :) <3 jimmy kom förbi också :) Sen middag o träääning :D Åkte ut med Emma & Tove o vi hade kul ibilen :D haha jag älskar mina innebandybrudar! Aldrig tråkigt med dom! Och det blev bara bättre på träningen med Linda, Jenny och resten :) Hah vi va kanske lite väl flummiga men ja, det var ju inte överdrivet många på träning när det är höstlov så det va väl okeej :D de Mander var rätt schysst faktiskt (y) ;D

Sen åkte jag till malin o duscha o sen kolla vi på film! :) Material girls o sen lite beck. Sen åkte jag ti stan en snabbis för att hämta lite grejjer o sen hem o soova! :D

Men inte kunde jag sova länge heller, 10 gick jag upp och åt sen ut med hunden då o sen sa jag hej då ti mamma som ska bort över helgen o nu är jag ensam för pappa & svante är på stugan! :)

NU ska jag snart byta om o gå ti faster o sen till godby o träffa adam som ska flytta imorgon! :O Usch jag tkr inte om att säga hejdå o sånt men ja, inte vill jag inte ha gjort det heller så :/. Sorligt men sant är det.

Sen ska jag väl maybe vara med Malin lr ti sund o va med Ted, Ulrika & Casper min prins :D <3

Så nu ska jag sätta fart! Hejsvejs! :)



18.10, lördag

Jag sitter o har tråkigt, väntar på att syrran ska komma hem så ska vi gå & hälsa på casper :D Visst ja kan gå själv men han sover nu ändå så :) http://www.youtube.com/watch?v=jyvV7A7EW6g&NR=1

Haha daagens roligaste xD kolla själva :)


19.10, söndag

Carolines födelsedag! 17år idag :D Grattis! :)

23.10, torsdag

Tjoo! :) sitter iskolan o har dubbel hål. De enda håltimmarna jag har mitt idagen denna period. Men tur det för jag orka inte göra nå läxor igår kväll så har nu redan fixat matten & hissa o ska snart ta itu med finskan ^^
Håltimmar är jäkligt bra att ha ibland måste jag säga (y) :D

Igår var jag o Malin & kollade på innebandy i Baltic :) Funfun! :P Dock bara 1 dam match, men herrarnas är ofta händelserikare men det är ju viktigare att se hur det går för dom andra lagen i serien men :P

IBK Hammarland - HIK = 13-1 tror jag det blev till slut. 

Våsc-IF FRAM = 2-7 tror jag, IFf vann iaf (y) :D  
TVL-IF FRAM 2 = 3-5 :)

En bra kväll fö IF frams sida (y) :D

Men det slött att inte få spela själv :O O på lördag ska jag igen o bara kolla för det är högstadieserien, suck jag vill också speela! :) Btw så var Jenny tuff o spela med Iff 2 o gjorde det riktigt bra (Y) :)

Ikväll är det trääning! Tjoohooo! :D

Nu finska då -.-


26.10, söndag

Jepp jag skulle plugga idag, jag vann t.o.m en timme när jag kom på att vrida klockan o vad har jag gjort? heh inte mkt ^^ Tittade just på en film på tv, Rear window/ fönstret mot gården. Riktigt bra o spännande film! Kan lugnt rekommendera den! :)

Nu lite fika & sen plugga!!!!! är tvungen att göra det :P Kul att så många redan gjort testet jag gjorde tidigare :) Keep up the good work! :) Kul att se vad folk vet :P



29.10, onsdag

Tjolahopptjolahej :D

Idag var det en pretty normal dag iskolan, except maybe att vi hade rektorn som lärare sista timmen :) Annars har väl allt varit som vanligt ^^ Skönt att få nya ämnen nu snart, bara man överlever provperioden med hyfsade resultat, ja inte är det väl så att jag riskerar underkänt tror jag men ja, jag har ju mina krav på mig själv så.

Nu är klockan 4 o jag ska gå o plugga på ryskan -.- var in på min blogg idag, jag firar snart en månad på att inte har skrivit ett inlägg, heh nå har väl tänkt ta tag i det men jag vet ju inte ens om nån läser den så att, äh får väl se hur det blir, nästa period, med nya krafter o ett inkommande jullov. Okej det är väl optimistisk att tycka att julen snart är här men pia sa det också idag o det stämmer, inte många veckor kvar nu inte :)

Ja så jag kommer sitta o plugga hela kvällen men nås kanske på min mobil om det är nån som vill nått :)

31.10, fredag = Halloween :)

Har skrivit matteprov o det gick nog rätt bra :), har timme kl 12 o sen slutar jag :D mamma kommer in så jag slipper ta bussen :D Vad händer ikväll? Kan inte bestämma vad jag ska göra :)

Jag hade nästan bestämt mig för att stanna hemma hela kvällen, kanske ringa malin lr nån o bada bastu men jag ändrade mig & åkte tibaks ti stan o på fest till Selinda istl o det var kul! :) Så tack selinda för en trevlig kväll! O maria, emma, katja, julia, nayab, engla, alva, linnea, backas, samuel,m.fl som var där :)

1.11, lördag

Idag vakna jag upp lite sliten men tog mig tid att diska iaf (y) sen kom mamma & hämta mig, vi for o handla ti sparhallen, sen hem o jag plugga lite (y) o sen till gammelfaster o plocka äppel -.- o sen ti kyrkan o tända ljus på farfars grav, 1½ år har ungefär gått men det känns fortfarande som igår :/ <3

Sen hem, plugga lite till & på middag ti grannen, ja o brorsan kom just hem därifrån för dom vuxna sku börja dricka konjak etc o ja, kul o va där med föräldrar liksom -.-

Helt ok dag :) Borde plugga nu för prov på mån men, hade tänkt fara ti syrran imorgon men får se om jag hinner,. sku villa träffa tilda iaf <3


4-11, tisdag

Tänkte uppdatera lite här så nette får något att göra ;D

Nå inte för att det är så särskilt mkt att göra, provperioden håller på även denna vecka så det känns som att jag inte gör så mkt annat än pluggar, äter sover för lite & övar fiol alldeles för lite för att ha lektion på fredag. Suck, livet känns rätt meningslöst ibland faktiskt.

Jag tkr synd om jenny som jag trackaserade på matten, o nette. Det var helt enkelt bara bevis på sömnbrist så att säga.
Har bara ett prov kvar nu & imorgon har jag 2 utgivningar. Skulle ha börjat 8 men fick börja kvart i 9 iaf (y) :)
Har finska på torsdag då o match imorgon kväll :) Alltså borde jag plugga ikväll, har dock ingen lust men ska väl försöka iaf.

Nån annan som gärna skulle ha lov nu? Gärna 1månad minst!


Kvällen var mest flumm med ina ;D haha

Nån som känner igen den här sången? Från en reklam som går på tv3 sisådär några miljoner gånger om dagen! :)
Haha frågar ni ina så hatade jag denna sång eg. men jag har börjat gilla den ändå :D
Lite kul är det, spec om man är på sämre humör :)

http://www.youtube.com/watch?v=Mdt4x_Ok9MQ     Så enjoy, detta är då Everyday med Buddy Holly! :)


5.11,onsdag

Halloj! :)

dagen var rätt ok, började med ryska utgivning & jag fick 9- & 9 i kursen :), sen samling & elin & killarna som uppträdde på slutet (kmr inte ihåg namn, nån som vet?) sjöng & spela alla jättefint :)

Sen matte, då sjönk humöret, provet hade inte gått nå vidare alls :S nåja, får ta tag i det i nästa kurs bara. Medlet på dessa 2 prov är ju ändå hyfsat ännu så. Hade en timme finska också sen sluta jag :)

Efter skolan så var jag ner o handla lite o sen hem, åt & plugga lite. Vet inte hur tiden flög iväg :O Sen åt jag middag & sen hämta Hanna mig o vi åkte ti Baltic :)

Hade match mot JAN o det var riktigt kul att spela! Riktigt jämt också, slutade 4-3 till dom. Menmen :) Det påstods att vi hade match nästa vecka också (y) :D

Imorgon är det bara finska prov & sen sluuutar jaaag :D Underbart! o på fredag börjar jag 12 :D

Härligt o nu efter imorgon är provperioden äntligen slut!! :D Yesyesyes! Bara nu finska provet går bra, säkert bättre om jag pluggar lite (A) Så ska göra det nu! :)

BRA spelat ikväll allihopa btw! O vem gjorde 3 målet? Hanna ett, Malin ett & sen? heh var lite för koncenterard på att spela lr va ja nu gjorde :O :) Jo maria gjorde ett, (fick reda på av jenny :))



6.11,torsdag

Ljuva torsdag! :)

Jag steg upp halv 8 för att hinna plugga lite på finskan innan jag for o skrev provet kl 9. Jag var klar vid halv 11 och då slutade jag :D Underbart! :)

Så jag har inte gjort så mkt annat än suttit vid datorn & så tog jag mig tid o ringde o beställde tid till cityläkarna (y) äntligen kom jag ihåg det! :D Haha

Nu spela fiol & sen städa lägenheten tänkte jag :) Har ju inte nå läxor lr prov mer nu så :D

Funderar på att åka på högstadieträningen idag också :D Får se lite! :)

Btw så blir det en lugn fredagkväll för mig för jag ska va barnvakt åt Tilda (bilden) på lördag mellan halv 8 (ja på morgonen) till 16 så :)


Dock så åkte jag aldrig på högstadieträningen vilket jag ångrar eftersom min träning blev: "spelarrådsmöte" & sen hade dom börjat med övningarna så jag värmde upp på egenhand o blev sen skickad att värma cindy, nog bra eftersom jag inte är den bästa målskytten men det kändes lite dumt att först värma o sen stå o bli kall o skjuta :S Var med o spela sen o det gick väl sådär.

Efter träningen var jag med emma & handla lite åt henne o åt hennes polare emma :D, fick se emmas lägenhet o den var jättemysig! :) Med emma har man aldrig tråkigt, den saken är säker iaf :)
Sen blev det duschen, tv & sova :D

7.11,fredag

Gud vad härligt att få vakna upp av sig själv en morgon! :D Jag vaknade kvart över 10 men dock med en jävla ryggvärk, ont i halsen & hosta. Great! Nåja skolan är bara två timmar o jag ska bara få ut prov så ja lär väl överleva :)

Får se hur det blir med fiolen idag, inte kul att sitta på orkesterövning & ha världens ont i halsen :S & sen hosta på det. Nej tack! Ja men jag avgör det när jag slutar sen.

Nu är klockan 11 o det är rätt skönt att få sitta i lugn o ro äta frukost! :)

Ska väl snart gå o byta om o sen gå till skolan, orkar inte cykla idag tror jag.

Så kvällen blir nog lugn för min del & imorgon ska jag sitta barnvakt från 07.30-16.00.

Lördagskvällen blir det väl film med brorsan tror jag :) Mor & far ska på 50-års kalas till brändö så dom sover där :D Ska försöka baka till farsdag då också tänkte jag :)

Nu ska jag väl börja röra på mig, trevlig helg allihopa! :)

8.11, lördag


Dagen började kaotiskt när jag försov mig, typsikt -.- mamma ropade alltså vid 7 o jag sku ha varit upp halv 7. Så det blev att strunta i att duscha o kasta på mig kläder o lite mat o sen åka ti Rangsby :) Jag möttes av en trött Ted & en stund senare en yrvaken men glad tilda :D Shit vad hon har blivit stor :O Jag var alltså barnvakt åt henne hela dagen & vi gjorde allt möjligt. Riktigt kul var det faktiskt, fast jag hade lite glömt att hon har såå mkt energi :O haha vi var tex o handla glass & jag har snugga bilder som såsmåningom kommer upp :D

Vid 4 tiden kom tess o sen ted o sen skjussa tess hem mig, jag åt middag & sen bakade jag med lite assistans av brorsan kakor som fick bli pappas farsdagspresent (y) Har tröttnat på att köpa saker som han ändå inte vill ha så :P

Sen blev jag fast vid datorn, ehm rätt länge (A) vid 10 tiden började jag o brorsan kolla på film & vi såg high school musical 1 & 2. De flesta låtarna är grymt bra (y) :D Senare skrev jag det här (tog bort det jag redan nämnt) på bdb för jag kom på att jag ju skrivit lite där som jag kan kopiera hit (Y) :D

(skrivet vid 2 halv 3)
Borde vara helt slut men är hur pigg som hellst! Kul var det iaf! o det fick mig att önska att allting sku lösa sig på ett så bra sätt, ni vet som alltid i filmer. Drömma kan man ju alltid iaf (: Nu är klockan tjugo över 2 o ja är fortfarande inte trött alls, meen borde väl försöka sova snart ändå kanske :)

2an fick mig ändå att tänka, har jag verkligen gjort rätt val? jag vet inte, men hoppas att det löser sig bara.


9.11. Söndag = Farsdag

Orkar inte skriva nu men lovar att göra det imorgon, lr dagen efter. Men nu har ni iaf massor att läsa om ni inte brukar läsa på bdb men ^^

Nu duscha & packa.

Tjingeling :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0