Livet leker! :), 12-13.11

Hej hopp! Jäklar vad tiden går :O Det är redan torsdag kväll nu och helgen är ca 18h borta ;) Jag har väl haft jäkla kul då! haha :) Men livet leker verkligen nu o det gillar jag :D

Onsdag 12.11

Började med dubbel engelska klockan 8, lagom mör den tiden alltså. Jag kommer aldrig att vänja mig vid det! Efter det var det dags för dubbel geografi, har bestämt mig för att det ämnet SKA va kul även fast det är naturgeografi så det var det väl, heh lr sådär lagom att man överlever iaf :) Har bara väldigt konstiga lektionstider när man äter 11. Har först från kvart i 10 till 11 o sen från halv 12 till tio i 12. Först timmen blir duktigt jobbig men vissa lärare ger rast (Y) o sen den andra timmen blir bara löjlig, man hinner inte göra mkt på 15-20min direkt. Menmen :p

Sen hade jag lr jag julia, nette o många andra såklart spanska. Vi 3 har exakt samma schema denna period! :) Efter spanskan hade vi hälsa, denna periodes näst roligaste ämne efter gympa faktiskt. Och nej jag säger inte så för att smulle skabli glad utan jag tkr faktiskt det :) Om det är nån som inte vet det så gick jag ju idrottsklass i högstadie faktiskt o då fick man extra gympa & hälsa :)

Timmen var rätt soft, vi hade heta stolen o fick oss många skratt xD hhaha ojoj, jag tkr om min klass jag! Haha vi disskuterade bla varför tjejer "ska" raka sig under armar, benen etc o inte killar ska? haha ojoj ;) Och ett annat kul ämne var vad vi ansåg om att ändra kön, dvs operera om sig typ, det finns t.o.m folk på Åland som gjort det :O Det chockade mig lite faktiskt! :O Men varför egentligen? Jag vet inte vad jag anser om det sådär men ja, chocken var väl att nån här verkligen gjort det :P Och det är sant för Smulle har haft henne/honom som elev o Peter o Micke (Micke är också på praktik som Peter fast han är med Törni fast han var med på vår sista timme för att vänta på Peter) dom hade gått högstadiet samtidigt som henne/honom o det mina damer o herrar var GHS :D haha jaja :P

Sen hade vi en timme svenska, vi hade vikarie & vi intervjua varandra som vi ska presentera på fredag sen :), Sooft! :D Slutade efter det vid kvart i 3! :)

Cykla hem o började steka köttfärs o då ringde cissie så stänge av plattan (Y) o gick o mötte henne :) När vi kom tillbaks fortsatte jag med maten o vi snacka en massa o sen klaga cissie på att min dator var trög :O Var har hon fått det ifrån ;) Men jag tkr om henne för det :) <3 haha men jag ska nog göra nått åt det för det börjar gå mig på nerverna också! :)

Sen åt vi o åkte ti Baltic med Hanna :)

Det var ett härligt gäng av laget som blivit "uttagna" så det kändes riktigt bra o kul var det att spela! Vi spelade dock mot serieledarna som efter ikväll drygade ut ledningen. Nåja kul var det! Synd bara att Jenny måsta åka o träna sina tjejer sen o att Emma skada foten :/ Annars riktigt bra, matchen slutade 1-9. Vi fick 1 mål iaf (Y) :D Det gjorde btw av den 3de Hanna i laget :)

Efter matchen visade andra Emma sitt span ;) o hon erbjöd sig att skjussa hem mig så jag sa åt Hanna att jag sku åka med henne, men sen efter andra perioden gått på IFF2s match sa hon: Hanna, nu kmr du bli arg på mig, jag kom på att jag cykla hit. Jag: kunde inte göra annat än skratta xD hahaha så typiskt emma att inte tänka på det, men inte gjorde det nått heller, jäkla kul fick vi där på lektarn xD hahha En annan kul grej var att Elin var tvungen att va kvar för hennes pappa hade glömt att han sku hämta henne o sen när hon sku gå ut o se om han kommit fick hon tag på honom på telefon o då hade han kört till GODBYhallen xD hahaha så hon fick komma in igen. Haha stackarn hade prov dagen efter, hoppas det gick bra! :)

Emma, jag o Cindy såg klart matchen o sen när vi sku gå o hämta våra grejjer så eftersom vi hade haft första matchen så hade ju nästa lag fått ta omklädningsrummet o eftersom vår match var den enda tjejmatchen så var det ett killag xD Haha först trodde jag att jag gått fel men såg min väska nästan längst in så gick o hälsa på den enda jag kände o gick rakt in o hämta min grejjer o snackade lite med killarna för att det inte sku bli såå pinsamt xD Haha nåja ;P

Emma & jag gick hem ti henne o sen skjussa hon hem mig :D Man har aldrig tråkigt med Emma! Tkr om den bruden! :D

Väl hemma var det duscha, lite läxor o sängen som gällde :)

Torsdag 13.11

Var jättetrött o seg när jag vaknade så orkade inte stiga upp förrän lite över 7 (A) Men jag hann i tid (y) var lite för 5 i iskolan :) Dagen började med dubbel spanska, har börjat vänja mig vid hur Kristina pratar nu så det går ju lite bättre (y)jag o selinda var lite förvirrade på men det löste sig ju ganska bra tillslut ;) Sen hade vi dubbel svenska o hade även idag vikarie. Nästan säkert skolans bästa svensklärare (y) lätt! Janne tror jag visst han heter :) Sku hellre ha han, men det kan jag väl inte ändra på tyvärr. Btw så har valde jag o Mikaela bok igår då ti presentationen o Mikaela fick välja o hon tog Jane Austen Stolthet och fördom tror jag den heter. Ska försöka hitta en sån nu då bara :P

Iallafall så hade vi sen hälsa o därefter hål, vi satt o öva på engelskaförhöret o snackade bara :) Sen hade vi då engelska o förhör som gick hyvä (y) :) Fick ut det sen o det gick det också :) Vi gick genom en massa övningar vi gjort i läxa o sen fick vi nya att göra o sluta sen halv 4! :D

Cyklade hem i lugn o ro o har bara tagit det lugnt ikväll eftersom vi inte hade träning eftersom de sku förbereda för Godbymässan. Så att, har renskrivit svenska o kollat lite på det o sen har jag pluggat lite engelska, för lite men ska stiga upp halv 9 imorgon så hinner jag plugga lite :D Borde ha renskrivit geografi men äh, får fixa det ihelgen :D Går från kvart i 10 ti 20 över 14 imorgon (y) sen kmr mamma o hämtar mig (y) Ihelgen blir det väl ett klassiskt besök på mässan, sova o plugga lite typ :) Ska hälsa på farmor också har jag tänkt :)

Och vet ni vad, om två veckor på lördag är det lilla jul :D Kan ni fatta? Nä inte jag heller :D Ska sooova nu då.

Puss & God natt!

TILLÄGG TILL ONSDAG:

Glömde nämna att han Micke som är på praktik är Linda i lagets brorsan :D o hon visste vem tjej/killens syskon är så nu vet jag ;)  Tänkte bara nämna det :D


Kommentarer
Postat av: Fi

Bara en input; det var reportage i ålandstidningen om han/hon som bytte kön, minns att jag läste det..

Sen så hoppas ja att du tycker bättre om Christina än vad jag gjorde.. men som tur var så tyckte iaf hon om mig så d va huvudsaken.. Men vet ni ngnting om/när Helena kommer tibaks?!? Love her :)

2008-11-22 @ 11:47:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0