Helgen är slut & miljoner tankar snurrar, 29-30.11

God kväll!

Nu var även denna helg över, men denna helg var inte en vanlig utan det var Lilla jul & 1:a advent :) Ska börja med att TACKA JENNY för hennes kommentarer, jättekul att märka att nån läser det man skriver :) <3

Jag har hunnit med en hel del fast hade velat hinna & göra ännu mer, alltid ska tiden gå så fort. Aldrig hinner jag med, det känns som att tiden går för fort, dagar går, veckor ja månader bara går förbi. Snart har jag gått ett ½år på lusse. Och mamma kommer med sin fina kommentar, : Tycker du att det går fort nu så vänta bara, det kommer gå ännu fortare så fort du passerat 25. Jisses! Jag vill inte bli 25, jag vill va ung (nej ingen pik mot folk äldre än 25) det känns bara väldigt avlägset. Om bara 2månader får jag börja övningsköra :O Nej jag vill inte bli gammal, jag vill va ung & livfull. Inte gammal, trött o tråkig. Vart tar mitt liv vägen? Jag önskar ibland att jag kunde vrida tillbaks tiden, ungefär 6år tillbaka. Det skulle vara hur skönt som hellst! :D Men det går ju inte så det är bara att önska att jag får ut så mkt som möjligt av min tid, man vet ju aldrig. Imorgon kan det vara försent...

På lördags morgonen vaknade jag där vid halv 11 & steg upp o gick ner för att överraskningsvis äta risgrynsgröt :) Pappas är jättegod :D Sen följde några timmar av irritation från mammas sida eftersom hon tyckte att vi skulle städa först o sen åka på marknaden men jag o Svante vägra vänta alltför länge eftersom godiset faktiskt tar slut. Så efter ett tag gav hon med sig o fick pappa att skjussa oss :D

Vi gick först o köpte godis, sen runt o titta & brorsan köpte lilla julklappar (japp ute i god tid (y) heh) men jag måst säga att han gjorde rätt kloka val, med hjälp av mig då men :P

Jag träffade på massor av människor också! Kan nog inte räkna upp alla utan att glömma nån så men det var trevligt att se att så många spec stadsbor tagit sig ut ti sund ;) Haha nä men, synd bara att det var lerigt o inte snö :/

Nåja jag o brorsan gick runt massor av varv o tillslut började det kännas pinsamt ^^ Så vi valde att istället för att vänta på mamma & Sofi att gå hem. Det är ju bara 3km så o det tog bara 45min :)

När vi sen kom hem kom hade pappa hämtat gran o sen kom & mamma & Sofi efter ett tag. Jag slog in mina klappar som jag inte hunnit göra tidigare (A) o sen klädde vi granen (tog bild, ni får se senare) o sen kom farmor :)

Vi lagade färdigt all mat o sen ja, åt vi & en stund senare delade vi ut klappar :D

Jag fick en vattenflaska, innebandybollar, vantar & mössa (även halsduk men den sku jag få först senare), massor av godis & frukt :)

När vi ätit pepparkakor sen var farmor trött så pappa skjussade hem henne o sen spelade vi Europaspelet. Inte mitt favoritspel (för jag alltid har otur i det ^^) men ja, vi spelade det o jag kom faktiskt inte sist! Faktiskt Näst sist ;) Och det bästa av allt var att jag slog min syster, Miss Smartkid ^^ hihi :D

Sen gjorde vi väl inte så mkt mer :) Jag hade velat fara o kolla på Jenny som hade cup men det hann jag inte med tyvärr :/ Men en anna gång, lovar!

Söndag 30.11

Månadens sista dag, jag gjorde enhel del faktiskt :) Fast firade att det var 1:a advent gjorde jag ju inte direkt ;)

Jag vaknade o åt frukost, snackade lite skit med syrran & sen gjorde jag lite läxor (y) därefter blev det dator, duschen & sen till rangsby :) Lillajuls tomten hade ju *glömt* några paket :) Vi drack te, kollade på astrid lindgrens jul, åt pepparkakor gjorda av en snart 4-åring (y) , spelade kort o så lekte jag en stund med trollungen också :) hon har blivit så stor :O Snart 4år! Det kändes som igår som jag för första gången såg henne, shit allså!

Vi åkte hem vid 4-tiden o då så packade jag lite,övade lite fiol (y) o sen var det dags att åka till Godby på middag. Julmat 2 dagar i rad känns, tur att vi har träningsmatch imorgon så man får springa bort endel ;)

Sen skjussa syrran in mig o ja, nu har jag gjort lite läxor o ska väl just precis sova.

Tittade på bilder på Jennys bdb för ett tag sen o det påminde mig om min farfars begravning, jag tog aldrig några bilder. Jag kunde bara inte, jag hade en klump i halsen o hade mycket svårt att spela när mina händer bara darrade & skakade. Det var nästan 1½ år sen nu, men det känns som igår. Inte särskilt upplysande för Jenny om hon läser men så är det för mig, det är olika från person till person hur man hanterar sorgen & saknaden. Jag tittade på bilder av lycklig stunder med farfar men såg ändå bara framför mig sista gången jag såg honom på sjukhuset. Han var så mager, (min farfar var definitivt inte tjock) men nu var han verkligen smal. Skinnet hängde o han såg bedrövlig ut, usch vad jag tyckte synd om honom.
I veckor efter begravningen gick jag o grävde ner mig, jag var arg på mig själv för att jag inte hade hälsat på honom så ofta, att jag inte berättat hur mycket han betytt för mig osv. Än idag kan jag titta tillbaka o önska att jag gjort saker annorlunda. Men jag kan inte ändra på något, bara förbättra framtiden. Jag kommer alltid att älska & sakna min farfar. Ni som har min msn ser att jag har en vissen röd ros på mitt pm, den kommer alltid hänga kvar, jag kommer aldrig att kunna ta bort den, så är det bara.

Nu 1½ år senare, är saknaden minst lika stor o vid högtider & födelsedagar känns det fortfarande väldigt tomt. Men nu när jag tänker tillbaka så vet jag att det var bäst för farfar att han fick vila. Han var inte en person som trivdes på sjukhus, han ville vara hemma & vara frisk. 

Älskade farfar <3



             It feels like it was just yesterday we were laughing and playing cards together <3

Nån kanske undrar varför jag skriver så mkt nu, 1 ½ år senare. Jo det är mkt enkelt, jag kände att jag behövde få skriva ner vad jag kände just nu så hoppas jag att det kanske hjälper någon annan.

Som jag skrev till Jenny. När det gäller sorg & saknad tror jag att det ger mer om du varit med om detsamma än om du känt personen i många år. Med allt jag sagt/skrivit hoppas jag att Jenny på något sätt finner styrkan jag vet att du innehar. Jag har skrivit det jag skrivet för att du är min vän o det finns inte mkt som gör så ont inom mig som att se mina vänner lida.
 
Jag finns här för dig och tänker på dig vännen! <3

Imorgon är det en ny dag, med nya möjligheter & nya chanser. Jag hoppas det blir en bra dag. Kanske inte en så bra dag som jag önskar men åtminstone en bättre än dagen du försvann.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag blir helt rörd av vad du skriver.

Skulle jag inte ha min sport skulle jag inte alls vara glad igen så.

Jag behöver sporten.

Puss <3

2008-12-01 @ 08:25:23
URL: http://jennysynnove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0