Soft helg med inslag av olika saker, lör-sön 15-16.11

God dag! lr det börjar närma sig god kväll, äh vi skippar det o säger Hola helt enkelt istället! :D

Jag hade tänkt vara duktig o skriva igår men under min vanliga internetsökning på inspiration (dvs läsa andras bloggar) blev jag så arg när jag på Julias blogg läste att nån/några rasister redan var o lagt en kommentar menad till hennes dotter som bara är dagar gammal! Hur kan man? Usch jag sånt här gör mig så förbannad!! Visst alla har rätt till egen åsikt men man kan väl va förståndig nog o hålla den för sig själv? Nä inte heller, såklart finns det på den här intryckta holmen nån&några som anser sig ha rätt att kommentera ett nyfött barn, vad har barnet gjort liksom? Aaaaaah!! I min släkt har vi några med annan hudfärg, vad spelar det för roll? Dom må vara adopterade så klaga på det då om man vill men är det inte bättre för dom att få bli adopterade när deras egna föräldrar levde under sådana förhållanden att de inte själv kunde ta hand om sitt/sina barn. Näej usch, åt fanders med alla rasister! Vad spelar hudfärg för roll? Det är ju ändå insidan/personligheten som betyder nått ändå! För att komma tillbaka tilll Julias dotter så är hon väldigt söt o jag hoppas hon och hennes mamma & pappa såklart också i fortsättning slipper allt vad dumma/idiotiska kommentarer heter! Önskar Julia & Sam o deras nära o kära lycka till!

Tack för ordet! Kommentera gärna vad ni anser! (:


Lördag 15.11

Nu tillbaka till gårdagen då, jag vaknade o städade med mamma, duschade o sen åkte jag till Godby mässan o var med Malin :) Såg lite Dunder-dans o hörde årets luciakandidater sjunga, o det kan verkligen ALLA också! :) Ska definitivt höra dom mer iår :D Ibörjan när jag var där var det en massa folk så att man nästan inte kom fram heller! Mot 4 halv 5 tiden lugnade det sen ner sig :) Jag behövde inte heller känna mig slösaktik eftersom jag inte hittade någonting överhuvudtaget som jag skulle velat ha :) Vi fyllde iaf i några tävlingar så kaanske man vinner, hah jo tjena ^^ de flesta tävlingar vi var med i gick ut på att man skulle gissa antal saker o det är jag ju sååå bra på! Naaat :D Hade en trevlig pratstund med Göran dock :) Som var så snäll o gav mig en liten julklapp (nog för att han dela ut det till alla på mässan men ändå xD) Jag pratar alltså om den lilla Hyacinten alla som var via Ömsens monter fick :) Den + en liten chips påse från Nyan/Åland 24 + godis var väl allt jag fick med mig från mässan :) + nästan en ballong som Rosa försökte tracka på mig ;D Haha nä men vi stod o pratade med henne o Ted en stund också :D


Det var årets Godby mässa det! :) Träffade mkt folk då också som vanligt :) Kusin Lilian o hennes familj :), farbror med fru, Julle, Emma m.fl polare :D


Jag åkte hem med Greta sen eftersom hon sku äta middag & sova hos oss :) Vi åt kyckling o det var super gott! Till efterrätt sen fick vi Glasstårta, mums! Sen blev det dator & tv resten av kvällen :D



Idag har det inte blivit mkt vettigt iaf, har lyckats plasta en massa böcker o såg på en bra film (y) :)


Jättekul var den o den lockade fram julminnen o känslor så har lyssnat på en massa julmusik idag (A)
Nu ska jag göra någge vettigt, vet inte vad jag orkar med men förhoppningsvis nått iaf. Kanske renskriva lite läxor o sen middag då maybe.

Ikväll blir det att fara till stan igen, borde ha hälsat på fammo under helgen men det har inte blivit av :/
En annan sak är att jag är mkt trött på detta väder!! Hatar bara regn & rusk & att det nu är beckmörkt ute fast klockan bara är 17! :O Usch vill ha snö nu så att det piggar upp lite! :)

Men det är ju iaf jul snart! Fast har fått inse att jag inte hinner med någon julshopping resa till Åbo iaf :/
Nästa helg är det fiol, efter det lilla jul, helgen därpå har vi avslutningskonsert, sen luciahelg (funkar men den är mitt under provperioden) sen helgen därpå får jag jullov :) Sku väl kanske kunna åka då ändå, fast då hinner jag inte skicka klappar dock :/ Menmen, funderar på att övertala mamma att åka till swe nån lördag istället men får se lite :)

Jo häromsistens när jag berättade vad jag önskade mig glömde jag en viktig sak, en Gitarr önskar jag mig! :) Den är en av sakerna jag hellst vill ha faktiskt :D

Näej nu sluta drömma o komma tillbaka till verkligenheten o gå o se om vi får mat någongång i det här huset...

Kommentarer
Postat av: Fi

Du vet va ja anser om rasister; fn ta dem de inskränkta jvlarna.

2008-11-22 @ 11:58:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0