Söndag-Måndag-Tisdag, inte helg än hörrni! :)

Söndag 9.11

Idag vaknade jag upp sent, vid halv 1, 1 någonting :) Men det är väl inte så konstigt eftersom jag somna vid 4,5 typ :) Aja iaf så gjorde jag inte så mkt på hela dagen faktiskt, satt vid datorn o spelade o fixade ett kort till pappa typ. Sen packade jag ner kakorna jag bakat ti pappa & slog in burkarna, sen diskade o jag diskmaskinen ^^ de mesta av disken. Var ganska trött om jag ska va ärligt. Sen tog jag iaf tag i saken o bakade en kladdkaka o sen kom mamma o pappa hem från jurmo. Vi åt middag & sen kladdkaka o sen packade jag ner kläder o lite skolböcker o mat typ o sen skjussa mamma in mig :) Gjorde inte så mkt mer sen, hade ju inte nå läxor som måste göra så ^^

Måndag 10.11

Yes back to school med en ny period, nya ämnen, nya tag. Eh vadå? orka börja om o plugga o va aktiv med nya lärare :S Näej inte särskilt pigg men ja släpade mig upp iaf o kom ti skolan i god tid t.o.m. (y) :) Hade först dubbeltimme geografi. Har Ralf för dom som vet vem det är, han verkar väl helt okeej o de första timmarna överlevde jag ju rätt smärtfritt iaf (y) haha nä det ska nog funka bra fast kursen heter Naturgeografi, inte min favoritdel direkt -.- men ja ska försöka börja plugga i tid (A) o så menmen. Efter det hade jag dubbel spanska o det var nice (Y) o sen lunch, yes denna vecka var det tillbaks till standard mat = spagetti o köttfärsås, mums :) Äter 11 den här perioden också så det är riktigt bra (Y) Sen efter den andra kort spanska lektionen hade jag engelska, kul! Har nästan saknat det, haha faktiskt! Har varit trött på finska som man knappt kan säga ett ord på så :) Sen hade jag hål & därefter dubbel svenska. Vi gjorde bla OTK, ni vet den där leken när ma får en person säger några år tex: jag har en cykel o så ska man babbla på. haha skitkul kan det bli! :) Och till på köpet så fick vi sluta tidigare (y) :D


Sen hem o snabbt laga mat o åka på träning :) Som förövrigt gick på skit -.- lr sådär. Blir lite trött på folk som ska köra egostil -.-  o det blev inte bättre för att hade haft huvudvärk hela dagen o det kom tillbaka efteråt igen -.- suck. Till på köpet kom mamma med grejjer men kunde inte skjussa in mig :S


Jag var helt slut efteråt, både fysiskt o psykiskt lr hur man nu ska uttrycka mig. Jag var helt totalt slut iaf o Ted tyckte att jag sku åka hem ^^ haha så ja, jag tog bussen hem o var hemma halv 9. Jag duscha, åt o renskrev geografi o sen kollade jag på cityakuten (y) sen sooov jag.

Heh inte särskilt intressant att läsa men maybe iaf för min syster som jag inte pratat med på länge nu :O Riiiing miiiig, ni har väl fortfarande telefoner i Turkuland? :)


Tisdag 11.11


Idag vaknade jag trött! Surprise -.-  Näej usch vad jag låter deprimerad :) Ja jag vaknade trött men vaknade till när jag kom ut o det regna, äh men det dugga bara iaf så jag vaknade till ordentligt på vägen till skolan iaf :D Första timmarna hade vi hälsa o det var riktigt intressant o kul :) Sen dubbel håål :D Så jag satt vid en dator, snacka me nette o skrev av engelska typ :) sen gick jag till cityläkarna för att få min hepatit spruta :S Men det gick bra för sköterskan var snäll :)


Och det gick snabbt o jag var tillbaka iskolan 11 o gick o åt med jessica :)) Sen hade jag finska utgivning o provet gick väl sådär :P Fick mkt bättre än jag trodde på dialogen o berättar grejjen fast lite mkt slarvfel -.- som vanligt...


Nåja, finska är ändå bara finska ;) sen hade jag hål igen eftersom det var utgivning men jag hade inget mer att få ut :)


Sen hade vi infotimme o pratade om mobbning iskolan,, haha Julia berätta för Dan att luciadagen var underprovperioden så ingen hade timme o han bara: Tack MAMMA! hahaahah han sa att hon sku ta det som en komplimang ;D haha xD


Sist men inte minst på dagen hade vi gympa :D Jo btw så har då Smulle en praktikant med sig nu i några veckor o guess what, det är min gympa & hälsalärare från sjuan, jepp Peter Lundberg :) Vi körde iaf först Step test som gick ut på att man sku gå upp o ner på en bänk o kolla puls under tiden typ :P

Sen körde vi innebandy o hade Peter som gymnastiklärare o jag måste säga att han blivit mer pedagogisk nu när han studerat :) haha alltså ta det inte på fel sätt han var bra innan men bättre nu (y) skillnad har det blivit :D Vi hade lite uppvärmningsövningar o sen spela vi :) Kulkul! :D Blev bra taggad inför matchen imorgon nu när man fick spela o verkligen vara bra, haha :D Jag tyckte det var kul o de felsta i klassen kämpade bra de också! :) Det slutade 3-3!

Tog god tid på mig att duscha eftersom jag slapp stressa (y) skööönt! :) Cyklade hem sen o lagade middag, var lite uppfinningsrik o lagade nå nytt (y) Jag stekte svamp med potatis o tomat! haha rätt gått blev det faktiskt :D

Lite senare var jag o handlade o åt lite när jag kom tillbaks o sen har jag mest slappat ;D Skööönt! :)

Btw så är jag lite smått irriterad på alla böcker jag måste köpa. Engelska boken kosta 51 o spanska 53 :O alltså fyfan vad dyrt! Tur att det är mamma som betalar, sku ju bli fattig om jag måsta betala allt det där själv ju! :O Är nog uppe över 250e nu med allt :S

Imorgon har vi match mot IBK Hammarland, kl 18.15! Kom o titta vettja! :D

Nu ska jag röra på mig lite (A) ska nog kolla på House men sen soova! :)

Så God natt!


Kommentarer
Postat av: Fi

Haha skit kul det där med telefoner :P

Men skoj att du börjat skriva på bloggen igen.. märkte det idag så jag håller på o läser det iställe för intgrationskunskap som jag borde gör..

men iaf general komments; hatade hatade hatade OTK o njuuut av att få sluta tidigare med anne för det är ngnting sällsynt..

Å btw ha de bytt spanska böcker också?!? ja har ju en hel drös med de annars.. O har inga åsa kvar engelskaboken?!? Jaja men iaf behövde du ju int köpa ngn miniräknare, de kostar sin nätta lilla summa :)

men iaf så bara så du vet så orka ja int svara på ditt senaste mess eftersom jag mycket väl vet om våran överenskommelse. Om jag int minns fel så var det väl jag som var initiativtagare till den också :P Synes på lilla jul

<3

2008-11-22 @ 11:37:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0