Lite ny spännande update nu då :) 27-28.11

Torsdag, Thursday, Donnersdag, Torstai, välj själv :P      27.11

Denna dag flöt på som vanligt :), den började så kul som med dubbel spanska, sen dubbel svenska tror jag :) Har inte riktigt koll på mitt schema så :P Men sen var det väl säkert, hälsa efter maten? o sen hål & sluteligen dubbel engelska :D Tror det var så iaf, inte för att det spelar nån roll för liksom vem bryr sig? Så jaa min dag var väl så långt lugn :)

Sen blev det att snabbt gå hem, slutade halv 4, slängde i mig ett halvt paket Hot & spicy nudlar o ja, namnet stämde mkt väl. Satans vad starka ;O Fick borsta tänderna sen för att inte min hals sku dö :P Tog alltså halv 5 bussen för att komma i tid ti träningen eftersom "mina chaffisar" Tove & Emma inte sku på träning. Kom då fram i tid (y) o somnade inte på bussen fast det var mkt nära.

Blev iaf lite piggare på träningen som var riktigt skoj :D Ja förutom att vi bara var 8 pers o spelade då utan center på båda lagen men annars gick det ju bra (y) Jag fick också känna av att jag druckit för lite på hela dagen för när träningen var slut hade jag världens huvudvärk (orsak, vattenbrist..,) Nå jag hade ju en hel timmes tid att ta igen mig innan bussen gick meen tiden gick rätt snabbt & huvudvärken gick över. Mkt tack vara att Linda var gullig o var kvar i hallen :)

Sen bussen hem då, lite läxor tv & säängen :)

Fredag 28.11

Vad har hänt idag då? Nå lite alltmöjligt :D

Dagen borde börjat underbart med tanke på sovmorgonen men icke sa nicke. Vaknade först halv 5 -.- sen halv 7 när ina steg upp o sen då när min klocka ringde halv 9 var jag fort. hur trött som helst -.-

Drömde nått lustigt som jag inte kmr ihåg nu men det handlade om en massa människor i klassen iaf xD :D

När jag då tog mig till skolan var det först dags för dubbel hälsa :) Tkr om det faktiskt, det är intressant, lärarna är bra o jag kan en del från förut :) Har nog redan beslutat att jag skall välja att skriva hälsa i studenten sen :D Jag vet att det är typ 2 ½ år kvar men ändåå :D Jo faktiskt så har jag snart gått ½ på lusse :O Det känns som igår som jag började. Jag känner mig fortfarande inte hemma fast jag nu hittar (nästan iaf) iskolan o sånt men :P

Ja idag så var det Peter som höll lektion om Rörelseapparaten :) hah han tvingade fram beröm för att han nu skriver rakt på tavlan också, haha nä men okeej då. Peter har blivit MKT bättre på att skriva RAKT & även tydligt på tavlan :) Jag kan inte säga att mitt minne från sjuan är det bästa men ja, Peter har blivit nog blivit en bättre lärare nu. Mer pedagogisk om man ska uttrycka sig fint :)

Hah, efter hälsan hade vi geografi. Det var helt ok, det som mest oroar mig nu är hur fan jag skall kunna hinna lära mig allt :O Provperioden börjar om mindre än 2 veckor :O Omg!!! Ujujuj. Inte nog med att man ska fatta det som står i boken så har Ralf tydligen mkt konstiga frågor i provet också, greeeat! Nån som är über bra på naturgeografi o har lust att hjälpa mig lite? (A) Nä usch jag måste seriöst skärpa mig nu!

Sen hade vi en engelska o till sist svenska. Dagen flöt på bra o sen ringde jag cissie o gick o mötte henne o vi gick lite ärenden bla fixade cissie en julklapp ti rasmus (som btw är i Thailand, FUUUSK! (A)) o så hitta jag en lilljulklapp ti pappa & farmor :)

Efter det åkte cissie hem o jag gick & städa o diska -.- sen åkte jag hem med Ina ti Godby, Ina körde o hon körde bra (y) Jag var inte det minsta rädd ;) Hihi sen hem med mamma från Godby.

Hemma åt jag middag o sen kokade jag potatis & morötter o pressade dom i pappas special grönsaks press :P
Sen sku han ut o springa -.- så jag tröttna på att laga mat med honom så nu står han där själv ^^ Om han överger mig när jag har tid att laga mat så får han helt enkelt skylla sig själv... Fast han överlever, det är inte särskilt komplicerat :) Om nån undrar så är det alltså potatis & morotslådor han lagar :)


Jag hjälpte mamma att packa barnkläder som vi packade åt emmaus som dom ska skicka iväg ti folk som behöver så det kändes duktigt (y) :) Sen blev hela familjen att titta på "på spåret" jag hatar egentligen det programmet men ja, jag hade inte något bättre för mig helt enkelt.


Nu borde jag enligt mamma hänga tvätt, lr ännu bättre jag sku ha gjort det för 15 min sen -.- så jag ska väl så småningom göra det :)


Imorgon blir det traditionell lilla julmarknad på Jan Karlsgården, maybe med Julle? o cissie om hon orkar sig ut ti sund :P Får set lite, Jag ska iaf dig o köpa julgodis av ann-britt ^^ Synd bara att snön nästan helt försvunnit, menmen.


O så tkr jag att folk som läser denna kan kommentera mera! :) Lite reklam för mina vänners bloggar då tillsist:


http://cissiesjolander.blogspot.com/ 
http://jennysynnove.blogg.se/


Ja de får bli lite reklam för Cissies & jennys för jag sitter på familjens dator (orka inte släpa hem min) så lyckas inte skriva nå rätt för får inte fram nån annans :) Men Cissies & Jennys är värda att läsa! :) 

Nu dra då, jag önskar alla en trevlig Lilla JUL & allmänt en trevlig helg! :)


 


Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad glad jag blir när man läser att du har länka min blogg :D Puss

2008-11-29 @ 16:34:55
URL: http://jennysynnove.blogg.se/
Postat av: Fi

måååh ja vill åxå kolla på "På spåret".... Undra om d visar d på FST5... hmmm tåls att undersöka :)

2008-12-03 @ 19:08:29
Postat av: Fi

måååh ja vill åxå kolla på "På spåret".... Undra om d visar d på FST5... hmmm tåls att undersöka :)

2008-12-03 @ 19:08:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0