Finally Friday! :), 14.11

God kväll :)

Eftersom jag hade sovmorgon denna morgon borde jag ju varit pigg & hoppat ur sängen där vid halv 9? Svar: Nej. Hanna var ju inte direkt duktig o gick o lade sig i tid (A). Dum huvud får kroppen lida helt enkelt. Även fast jag inte skulle behövt stiga upp på en kvart så lyckades inte min hjärna ställa om klockan utan jag vaknade 9 o blev direkt stressad! Men ändå var jag i skolan 25 i 10! :O Åt inte mkt frukost men hade ju lunch 11 så det löste sig :) Först hade jag dubbel hälsa & det var intressant! Vi pratade om Antonowsky o jag kände igen nog det mesta som Smulle berätta om honom från det som Peter lr Anto berättat om under min ghstid :) Lite nytta har man! :D Dock så sa inte namnet mig så mkt först men jag kände ju igen det iaf så det borde ju underlätta inlärning lite iaf (y) :)

Nåja nog om det, hade lunch sen men det kändes lite tidigt :) sen en kort timme hälsa igen då :D o efter det sen hade jag en geografi, alltså långitud hit o dit o geoditer?!? näej alltså jag måste börja läsa i boken i tid = snart! Önska mig lycka till med det! För det lär behövas ;D Sen engelska o vi hade verbförhör som vi inte sku få betyg på , som ett övningsförhör :) Det gick nog rätt bra (y) hade ju övat lite så det kändes bra också :)

Dagens sista timme var sen svenska, samuel läste en anekdot som var kul, så kul att han själv knappt kunde läsa så inte så lyckat men :P Måste själv fundera ut en! Men jag har nog tänkt ta en personlig, dvs en som hänt i familjen, släkten etc. Jag har några som jag kan sådär halvt men får se lite :) Efter det hade redovisade vi våra intervjuer o det gick väl sådär :P Hatar att prata inför klassen men, alltså det är inte själv pratandet som är svårt utan vart man ska titta snarare :S
När jag skulle cykla hem sen så cyklade det såklart -.- men tog mig hem hyfsat torr iaf (Y) o mamma var redan där så det vara bara att slänga ner lite kläder o andra saker o åka hem :) Va först till sparhallen o handla o sen hem :)

Åt middag med pappa & brorsan för morsan sku ti arken med nå kollegor :) Efter middagen blev det dator, dator, dator. Det blev många timmar utan att jag tänkte på det :O Och nu sitter jag igen framför en dator, men nu framför min egen så ingen (läs min bror) blir sur iaf :) Förutom mina ögon då lr nått ;D Näej skärpning! Men imorgon blir det nog mindre :D Jag hoppas på bra väder så att jag kan fara ut o jogga o sen till mässan då, tradition ju! (y) :D


Har funderat kring jul ikväll också, imorgon är det bara 2 veckor kvar till lilla jul & då är det inte långt kvar till "stora" jul som jag inte brukar säga utan ja, vad brukar jag säga, riktiga julen? Äh näe men julafton helt enkelt, för det är ju ändå den kvällen som är höjdpunkten :)


Men tillbaka till lillajul så är min främsta tradition att åka på Lilla julmarknaden här i kastelholm på Jan karlsgården, går inte att missa, spec inte Ann-Britts godis ;D hihi det är bäst! :D En annan tradition som jag nog är skyldig till att vi haft de senaste åren är att alla i familjen (alltså bara vi som bor hemma + sofi då som kommer hem) köper en liten present till var o en, då får alla 4 lilla julklappar o det tkr jag är lagom :) För spänningen ligger ändå i att öppna klapparna tkr jag o då är det ju roligare att få öppna 4 än kanske 1 som man ändå vet vad man får för man var själv med mamma typ dagen innan o handlade den ;D

Vad anser ni andra?

Har även tänkt att jag ska skriva Önskelista! Japp det har jag tänkt :) har lite tröttnat på att få en massa konstiga saker av mamma & pappa o en större som man vill ha så har beslutat att skriva ner lite vettiga småsaker jag verkligen vill ha o sen nått "större" också då :) Ev. kan jag ju få tex min bror att köpa en ny vattenflaska till mig, en vettig flaska kostar ju kanske 5-7euro? Överkomligt även för en 13-åring utan direkt inkomst :D Haha så det är min plan, att önska mig både små o större saker som jag vill ha helt enkelt :)

Just nu är detta med på listan:

* Ny UDDA vattenflaska, så att jag lätt ska känna igen den lr bli av med den så lätt :), rätt stor ska den va också :D
* Presentkort på klädaffärer
* Mjukisbyxor
* Vantar
* Skidhandskar (japp denna vinter SKA jag åka slalom igen! lr hellst lära mig snowboard :) behöver då även --->
* Ytterbyxor, lr va? Hur stavar man det egentligen? xD det där ser ju inte direkt rätt ut xD
* Skidglasögon, liknande som på bilden ---->  
   

Hmm, jo en vettig mössa också :)  , dessa var rätt nice :) =

Jo just ja, en ny klubba skulle inte vara fel! :D

* Innebandyklubba, som jag själv fått välja :) lr möjligtvis nån kunnig som tipsat, typ Nicke lr Ted maybe :)

Funderar också på om jag skall skicka nått litet till Casper till lilla jul, kanske nått litet bara + ett kort? Har ingen aning om dom bara är hemma på lilla jul heller men. Kanske sku borda prata lite med faster o kolla läget :D

Jo en grej till,...

* En skidresa på sportlovet med hyrd snowboardutrustning & instruktör lr snowboardskola :D

Vad önskar ni andra er? :)

Haha påtal om nått helt annat så diskuterade jag o pappa sommarjobb ikväll vid middagen xD haha Jag SKA nämligen jobba HELA juni & Juli för jag är ledig från den 29 maj ;D Sen ev. de första veckorna i aug :) Men borde då lyckas få ihop en hel del så att jag sen på vintern har råd att köra efter jag klarat kortet! Shit vad jag känner mig gammal :O 18 snart! Vad väntar man på sen? Att hitta den rätta & bilda familj o slå sig ner bara? Näej shit vad allt går snabbt, önskar ibland att tiden gick lite långsammare :P

Näej nu ska jag sova snart, jaja! För imorgon SKA jag ut o jogga, enda undantaget är om det verkligen spöregnar! Fast shit, har jag joggingskorna istan :O Nej det är ingen orsak, kan låna pappas gamla, dom är sköna o verkligen välanvända så ingen risk för skavsår :D

Nå nu chatta lite lr nått o sen sova! :)

Ah härliga fredagkväll :), behövde verkligen bara få ta det lugnt :D


Kommentarer
Postat av: Jessica :)

asså åh ja hatar å och prata inför klassen :S annars har ja int nå problem me å prata men ja vill helt enkelt int inför klassen :p

2008-11-15 @ 15:51:31
Postat av: Fi

hmmm här sir ja att du tar åt dig äran för våran lillajuls deal men jag tror faktiskt att det var ja som till slut yttrade de eftersom ja int orkar köpa klappar till stora jul också :P

2008-11-22 @ 11:54:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0