Yes jordgubbar och glass till efterrätt!, lr?

Sent om sider drog jag mig ut och hängde först upp tvätten! (y) sen började jag plocka jordgubbar, det var rätt rogivande faktikst och rätt skönt. Solen lyste men det blåste uppfriskande, idag var en härlig sommardag :)

Efter ca ½ timme hade jag avklarat det första  landet och resultatet var en överfull pyts:              


Jag tog mig an nästa land och efter 45min såg resultatet ut såhär:        


= 2 överfulla pytsar! Ja kan meddela att vid denna punkt började man lite smått tröttna på jordgubbar!

Haha jag var nära på att ta en paus så gick in men bytte om till bikini överdel och shorts istället för t-shirt och mjukisbyxor och det blev definitivt behagligare att plocka :)

Så jag fortsatte då med det 3de och sista landet! puh, skulle inte ha orkat mer efter det iaf :)

Klockan hade då hunnit bli halv 4 ungefär och jag beslöt att ta lite foton av jordgubbarna och gick sedan in och tänkte äta lite efter en koll i frysboxen som meddelade att vi hade glass :D

Men nyttiga jag beslöt mig för att ta en smörgås först, och satt mig vid datorn. Svarade på både Alex, Eini & Erjas meddelanden på facebook.Fixade lite där, chattade på msn och sen kom pappa & Svante hem.

Pappa beslöt att laga middag direkt eftersom klockan nu var lite över 4 och annars skulle middagen bli sen. Så själv satt jag då kvar vid datorn och skrev lite med Jenna & Cissie & bestämde alltså att äta jordgubbar till efterrätt :) (dumt, mkt dumt!!!!!)

Middagen bestod helt enkelt av korv & potatis, pappas fantasi ^^, ja men bättre enkel mat som går att äta än delikatesser man ändå inte blir mätt på, dagens motto :) haha :P

Vi åt och pappa undrade om vi ville äta jordgubbar nu lr senare, vi valde senare. Dumt,mktdumt!

Nå jag gick helt lugnt ut och tog in tvätten, hoppade lite studsmatta och sen kom jag in igen och bestämde mig för att sätta på datorn. Då ropar pappa om vi inte villa ha efterrätt? jag tänkte nej inte nu ju men gick iaf ner bara för att få se att han missuppfattat mig igen och lagat sylt på alla jordgubbar!!!!!!!!!!! aldrig kan man få vara glad en hel dag!! gaaaah jag blir galen! ja hade sagt att jag ville ha jordGUBBAR o  inte SYLT o glass till efterrätt!!!

När man själv varit ute i över 2h och plockat ca 5liter jordgubbar så blir man lagom glad när man väntat hela dagen på att få äta glass med jordgubbar på kvällen och så går den där idioten och gör sylt på alltihop!!!! Fy inåt helvete!!!!!!!!!!!!

Nej nu tammesatan är jag inte glad, hade tänkte ringa Ted ikväll men det får nog vänta, nu ska jag ta en snabb dusch, äta GLASS! och spara glass till imorgon o hoppas på att det finns jordgubbar kvar då! Alltså nä jag hade plockat hur många stora och fina som helst och så gör man sylt på alltihop?!? nej fy fan va jag är irriterad just nu!!!!!!!!!! förbannad rättare sagt!!!!!! Hatar,hatar, hatar honom just nu! han kunde väl ha sparat lite iaf? nej istället säger han att det är gott med varm sylt och glass, och? jag villa ha hela kalla jordgubbar med glass,. Det är sommar ju! vem vill äta nått varmt då?? det är ju knappt att man kan dricka te på morgonen (som jag inte brukar ivanliga fall men för att försöka få ordning på min hals har jag tvingat i mig det nu).

Jag blir så trött!! varför kan inte män lyssna?? gaaah!!!

Såhär mkt blev det iaf tillslut:
 






Nu ska jag gå och äta då enbart GLASS eftersom jag inte har några jordgubbar kvar!!!! :@

Kommentarer
Postat av: Caroline

haha ja det kan man ju fråga sig, duktig du var iallfall :D

2008-07-13 @ 19:09:49
URL: http://svenblad.blogg.se/
Postat av: Marielle

AAhh vad jobbigt! Förstår att du blev arg iaf :P Jordgubbar är så gott, men nu börjar våra jorgubbsplantor ge upp för den här säsongen. :/

2008-07-13 @ 20:14:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0