på tal om skalbaggar?! :)

På tal om skalbaggar, haha kom inte på nått bra sätt att inleda på. Altså jag saknar Torquay, speciellt kidsen i gruppen. Torres forever :`) <3. Det går inte riktigt att beskriva, men om jag säger så här att det är ju inte direkt jättekul att komma hem när vädret är skit. Har dock fått sova lite jo men, + att jag skulle ju börja äta nyttigt när jag kom hem. Hahahah det har ju gått bra! naaat, har varit så mkt kalas och middagsgäster nu så det har ju inte riktigt blivit så nej :P.
 
Iaf så eftersom jag inte är världsbäst på att komma på de bästa sakerna att säga när man borde göra det glömde jag såklart att tacka min ledare när jag sa hej då. Men som tur är har de båda facebook (y) :). Igår skrev jag några rader till dem och idag fick jag svar:

Alex James McDonald (Bristol) wrote
at 11:33pm yesterday hey Hanna, thanks for the message. it's really cool to know you appreciated my hard work ha ha. you guys were the best group i could of hoped for and you all made my life so much easier, I've had a few days to chill out now and i'm all refreshed, really missing you guys and thanks again for your kind words.

take care hear from you soon

Alex

Eini Aho (Finland) wrote
at 12:13pm Moi Hanna!
Thank you so much. But guess what, our group could never ever have been as great as it was without the most wonderful possible students. Really I told people many times how lucky I considerer myself having all you guys in our group. I had great time and I do miss you all! I´m all good and Turku, it doesn´t really change but I do like it here. Oh and you should join the Finnish re-union held the 5th of September here in Turku. You are Finnish after all... How about Åland and you? I hope everything is good!


Jag måste säga att jag blev tårögd när jag läste de, jag saknar Torquay, staden var mysig, min familj var jättesnäll, mina lärare (btw födda -87 & -88) var jätteschyssta, mina gruppledare Eini & Alex dom bästa och alla i Torres och resten av mina nya vänner helt underbara! Ska sätta in lite bilder snart, lovar (A) :)
 saknar dem allihop :/ hoppas verkligen att vi kan genomföra en reunion träff :D jag kom på den brillianta id'en idag när jag satt och prata med Eppe :) Vi bara måste fixa de, Elenor är också med och ska prata med övriga också :)


Annars så känns det som att mycket har ändrats på de 3 veckor jag varit borta:

1. "Lemlandsfilen" har fixats istan och tagits i bruk.
2. Endel av "storavägen" hem har nu åter asfalt (y)
3. Carro har blivit tillsammans med Dante och har inte tid att träffas.
4. Lina har blivit tillsammans med Kim och har inte heller tid.
5. Haha inte så betydelsefullt men familjen har skaffat ny tvättmaskin xD
6. Cedde & Silje har gjort slut, inte för att de rör mig men det är ju nått som hänt.
7. Erika Granqvist (sommarålänning) har: ja förändrats på nått sätt.
8. Cissie är sjuk o ska ti stugan.
9. Rasmus vet jag inte riktigt vad gör faktiskt :S :)


ja som ni ser så har faktiskt hela 7 saker hänt på Åland, åtminstonde!


Jaja nu när jag ändå är igång med listor kan jag på samma gång lista vad jag fått ut av resan! :)

1. Jag har bott och "lärt känna" Torquay, underbar liten hamnstad :)
2. Upplevt Engelska rivieran o dess väldigt omväxlande väder! :P
3. Fått uppleva hur det skulle vara att bo i England (främst med maten syftar jag på ;))
4. Fått reda på att pojkar från Torquay är: roliga, söta och snälla! (ja iaf 4 ;D, haha)
5. Lärt mig mer engelska och att engelsmän är lata ^^ haha ja de flesta kan ju bara just engelska xD
6. Spelat Quasar, åkt banan båt, besökt model village, Kents cavern, ätit "cream tea" och traditionell engelsk frukost.
7. Besökt Plymouth & Totnes, engelska städer jag inte ens visste fanns :P
8. Kunnat konstatera att engelska rivieran verkligen har fina sandstränder :)
9. Besökt Quaywest, vattenland & Dartmount (tror de stavas så :S), iaf en plats med riktigt fin natur & vildhästar! :)
10. Besökte London och på 2dagar hann vi med massor där :) (london eye, madame taussuds, hyde park, buckingham palace, trafalgar square, big ben, Piccadilly circus.)
11. Har fått vänner för livet,verkligen! :D <3
12. Fått minnen som jag aldrig glömmer!

Till sist kan jag varmt rekommendera alla att besöka Engelska rivieran, som verkligen har mycket att erbjuda! :D

(jag lovar att sätta in bilder senare, :))

Btw så ser resten av min sommar ut såhär:

14-17 juli = jobb på musiklägret i lemböte
18-26 juli = Rockoff så då lär jag va istan :)
28-3? = Åker till Schweiz med Jeffe, Malin, Katja med flera :P
9-10 Augusti = Bomarsundsdagarna, ska ev. spela där :)

Ha de bra nu ska jag gå o säga hej då till mamma och syrran som åker till Kaustby inatt och sen kolla på bilder från resan och sen sooova. :)

ha de bra, kommentera om du läst! skriv ditt namn iaf :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0