Notpapper & Håkan, 24 juli

Morsning korsning :D

Denna dag började segt för min del. Eller det är väl kanske en tolkningsfråga egentligen :) För morsan kom vid kvar över 10 och tyckte att jag skulle stiga upp, men jag var otroligt tung i huvudet, lite snurrig och extremt trött. Så jag lade huvudet på kudden och somnade om.

Vid sisådär 12 tiden bestämde jag mig ändå för att gå upp, eller tja bestämde, jag måsta helt enkelt gå på toa.
I vilket fall som hellst gick jag sedan ner till köket för att mötas av ett kaos av letande av hinkar, stövlar osv. Min syster och mor var påväg till stugan och plocka bär. Ojoj tänkte jag och slog mig ner och åt i lugn och ro. Sedan gick jag upp och började lite smått plocka bland noter och bestämde mig för att leta upp alla noter på låtarna vi skall spela i Schweiz. Det är inte länge kvar nu :D Åker på måndag :D Även fast det flesta låtar (som vi alla spelar) är gamla och inkörda är det bra att friska upp minnet. Spec att tänka extra på insatta förtecken osv. Det tog en hel evighet att hitta noter, heh shit vad mycket det har blivit med åren. För er som inte vet så spelar jag alltså fiol och har gjort det sedan jag var 4 och är nu 16. 12 år alltså, shit vad tiden går!

I vilket fall som hellst så bestämde jag mig för att sätta in låtarna vi får ha noter på i pärmen och sedan öva. Jag spelade väl i drygt en timme kanske och måste säga att det var riktigt roligt att öva för en gångs skull :D
Heh min iver att öva kanske hade nått med att göra att jag fick brev från banken idag om att jag fått lönen för att jag och syrran spela på självstyrelsedagen. 50€ var för att spela 4-5 låtar är bra tkr jag :) Lättförtjänta pengar :P

På tal om att tjäna pengar så borde jag också se över låtar som vi ska spela på Bomarsundsdagarna. Jag, syrran, Rosanna och Josefin skall spela. Sen skall jag också spela till när dom dansar så lite cash borde jag få :D

När jag tröttnat på dammiga papper och nästan börjat få ont i fingrarna (det blir så när jag inte övat på ett tag (A)) bestämde jag mig för att sätta mig vid datorn en stund och rensa lite låtar. Min datorn har blivit duktigt trög så. Inte brukar det hjälpa så mkt men lite iaf :) Har rensat bort en massa skit nu. Jag fattar inte hur jag fått så många crazy frog låtar?!? :S :O Nåja nu är deom borta iaf :)

Efter det hoppade jag i duschen och sen var det dags för middag. Torsdag till ära fick vi ärtsoppa (det ska visst va nå samband me torsdagar & just ärtsoppa, men äh det har jag glömt vad ;D) haha iaf så fick vi också plättar :)

Nu är det så småningom dags att göra mig klar och sen be mamma eller pappa att skjussa mig och brorsan till syrrans jobb för sen ska vi på rockoff (y). Ska iaf se Håkan resten skiter jag nog i ;P Och just ja pratade med Ina också och hon har fixat att vi ska åka bil ikväll :D Kulkul, skriver mer imorgon. Kommer nog inte hem så tidigt ikväll så (A)

Ha de braa :) Skriv gärna en kommentar om du läst :D


Efter middagen gjorde jag mig klar och vid lite över 7 var vi i godby. Fick vänta en stund på Sofi som skulle stänga butiken och måsta sopa osv.

Sen iaf for vi till stan och jag träffa Ina & Jimmy. Vi gick till select och köpte kaffe och sen kom Glenn & Kira dit och vi for ut och åkte bil med dem en stund. Sen till Bp för att fixa basen i Kiras bil och då bestämde vi oss för att gå till Rockoff. Vi kom väl dit vid halv 10 ungefär och jag kommer inte ihåg exakt men han börja väl spela så småningom. Men vilken besvikelse :O För det första är han inte snygg längre och för det andra var inte ljudet det bästa. Så efter 3 låtar gick vi ut och träffa Adam istället. Vi bestämde oss för att gå till Select och på vägen mötte vi Erika & Madde. Jag stanna och snacka med dom en stund och sen gick vi vidare.

Utanför select träffa vi på Kim & Lina så vi prata lite med dom och där lämna Adam och vi gick in och surprise Ina köpte French :O haha :). Sen satt vi där utanför och prata och vänta länge på Malin som just sku komma. ja en lång stund senare kom hon och då gick vi till Bp och satte oss där och snacka med Mats, Fredrik och några till. Vi satt där ett bra tag och sen gick jag ina och jimmy runt ett kvarter typ och sen tillbaka och då sku dom hem så jag gick och mötte syrran och brorsan och åkte hem jag med. Var hemma och isäng redan runt 1 (y).

Dagens besvikelse: Lätt Håkan!
Dagens höjdpunkt: Tja, fick lön (y) :)

Kommentarer
Postat av: julia thompson

dagens höjdpunkt: lätt Håkan och hela hans band :D underbara!! vem bryr sig om han inte är lika snygg som han var förut för hans musik är så underbar :)

2008-07-28 @ 14:37:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0