Slö lill lördag & seg kväll..., 23 juli

Denna dag vaknade jag helt trött och slut av min kära moders höga röst, för att uttrycka mig vackert. Ha ha iaf så var klockan då lite över halv 12 och med en sekunds eftertanke lade jag huvudet på kudden och försökte somna om.

Men förgäves, en kort stund senare stod morsan i dörröppningen och tyckte bestämt att det var dags att stiga upp om jag ville få någonting tvättat. Jaja, det blev att stiga upp och halvsovande försöka lista ut om klädhögen i soffan var påväg i tvätt eller i skåpet!? Jo efter först en lång resa med kort hemmavistelse och sen packa och fara på jobb blir det lätt stökigt bland kläderna.

Det tog mig sisådär en kvart att samla ihop en hel del som jag tyckte behöva tvättas och efter att ha dumpat allt i tvättrummet gick jag till köket för att inta en lugn frukost för mig själv. Hah trodde jag, 10 min efter jag slagit mig ner och tagit fram dagens tidning kommer morsan och tycker bestämt att jag måste skynda mig och blablabla.
Tack för den lugna stunden, så det blev att lägga undan tidningen, äta lagom fort (jag stressar inte gärna när jag äter) för att sedan bege mig till mitt rum för att försöka reda upp resten av kaoset som råder bland alla mina saker.

Har inte haft tid att städa ordentligt på länge och nu när jag tkr att jag borde ha tid är det bara att börja planera packning inför nästa resa där målet är Bern :) Ta inte nu detta på fel sätt, Jag fullständigt älskar att resa :D Det är bara all jobbig planering, packning osv före jag avskyr om jag inte råkar vara på humör. Det händer inte särskilt ofta.

Efter några timmars slöplockande bland grejor och diverse prylar får jag höra att jag ingenting gjort fast jag redigt upp bland allt mina skattepapper, bankpapper osv. Så jag blir tillsagd att göra nån nytta och gå ut i trädgården och plocka bär.

Bärplockning överhuvudtaget är inte ett stort intresse hos mig men däremot kan det vara rofyllt att vandra omkring i skogen men att stå i gassande sol (fastän klockan är över 3) och bara se buskarna med överdrivet mkt bär på är inget som direkt lockar. Men eftersom jag inte har ork eller lust att argumentera går jag snällt ut och gör ett tappert försök.

Miljintals irriations studer av myror som finns överallt och svett som rinner kommer min bror ut vid lite före 5 o meddelar att maten är klar. Vilken lättnad! :)

Efter middagen som idag var en salig blandning av fisk, sill, ägg, röra m.m. bestämmer jag mig för att ta reda på vad min kära vän ina ska göra för kvällen. Några mess senare kommer vi fram till att vi tar det lugnt ikväll och åker in till stan imorgon kväll :D

Japp så nu några timmar senare har jag tillbringat tidiga kvällen till att inte göra mkt. = Kollat mejlen, facebook, bdb, osv. Vid inget intresse att skriva än bestämmer jag mig att läsa min blogg från utomståendes perspektiv. Alltså går jag dirket från länken på msn till bloggen. Ojojoj haha ja ibland förstår jag mig inte på mig själv och eftersom jag själv ogillar skryt och anser att det luktar illa bestämmer jag mig för att inte kommentera destomera av vad jag läst. Det är upp till andra som vill och läser min blogg att kommentera. Både ris & ros tack! :D

Förresten så blev det idag bestämt att min kära familj skall vara med och ha ett eget bord på loppis på lördag. Och gissa vem som får ansvaret att stå där och sälja?! Japp lilla jag, nåja nog kan det väl bli lite kul, kanske... Det börjar iaf 12 och jag behöver inte vara där förrän 11 så det är väl okej och platsen är Haraldsby byagård för den som har lust att komma förbi :)

Jo just de, efter tappra försök att fixa min blogg lite roligare med designen gick jag in på http://designadinblogg.se
Riktigt bra blogg och killen är finsk :) Precis som jag själv :D haha det trodde jag inte. Nej tro inte att jag tycker att det spelar någon roll för det gör det inte men ändå. Iaf så fick jag mycket tips och satt in datum på bloggen nu. Hehe det är allt min energi och tankeverksamhet klarar av ikväll. Får se om jag gör bättre framsteg imorgon :)

Nu skall jag iaf börja plocka fram grejjer att sälja på loppisen och sen för en gångs skull gå och sova tidigt så jag förhoppningsvis hinner med en morgonjogg imorrn innan det blir allt för varmt :P

Jo bilder från rockoff (de artister jag faktiskt sett :D) ska komma så småningom :)

Ha det bra och kommentera gärna om ni läst och vad ni tycker :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0