Prismarkering, Bomarsundövning & utekväll, 25 juli

Hejsan hoppsan :)

Imorse vaknade jag av mamma som ropade och tyckte att jag o min syster skulle stiga upp för vi måsta fylla i nå blanketter. Måste säga att jag var rätt pigg. Visst låg jag o drog mig kanske en kvart för kvart i 11 var jag uppe. Jag gick ner och åt frukost och sedan fyllde jag i blanketten som var om inter rail kort. Japp vi ska åka tåg :D Jag tkr mkt bättre om att åka tåg än flyg. Iaf när det gäller Ryan air. Har inte heller åkt tåg på natten så det ska bli spännanden, lr längre bort än i finland typ. Jo på måndag morgon bär det av, först till Stockholm och sen ev. flyg till Berlin lr tåg hela vägen. Iaf så skall jag vara i Schweiz på tisdag och vara där till söndagen tror jag. För på måndagen skall jag sen vara hemma igen :)

När sen morsan stuckit till stan gick jag och Sofi och satte oss och märkte grejerna vi ska sälja på loppisen imorgon. haha har nu tvingat min bror med mej :) Eller tvinga och tvinga, han sa nog att han villa följa med men jag sa att han isåfall skulle lyda mig. Mohahaha ;D Haha ne men har ni vägarna förbi kom till Haraldsby Hembygdsgård (gult hus med lekpark) från kl. 12 -18. :) Vi har hittat en hel del att sälja faktiskt. Allt från skor-dvd filmer, böcker, leksaker m.m.

Sen senare mejlade jag Therese broderier också eftersom jag inte orka fara med mamma till stan, hoppas hon läser och kollar mejlen ofta! :)

Vid halv 3 sen kom Rosanna och Josefin hit och vi öva inför bomarsundsdagarna 7-8 augusti. Bara dom övar flitigt blir det nog bra :D

Efter det åkte Sofi på jobb och jag skulle nu kanske borda öva lite på Schweiz låtar kanske och sen kanske tänka på vad jag skall ha med i packningen. Usch hatar att packa. Eller ibland kan det vara kul men nu?! nä..

Ikväll är det Patrik Isaksson på Rockoff och jag ska se han :D Har alltid tyckt han sjunger bra så :)
Efter hans konsert ska jag väl vara med Ina m.fl och vara social haha :D



Efter middagen fixade jag mig klar och sen skjussa mamma mig och brorsan till Godby, lr ja avtaget till godby. Vi fick gå eftersom vi kom dit till halv 7 och 7 skulle mamma och pappa vara i Bomarsund. Det var grymt varmt och vi båda var förbannade på oss själva eftersom vi båda gick med jeans istället for shorts/kjol. Iaf så kom vi sen fram till Fyndhörnan en kort stund senare och där träffa vi först på Adam & Sofi, lite senare kom Tomas Fjäder in, det var ett tag sen man såg honom :) Sen kom Simone och Tomas också in. (nej jag har inte skrivit namnet tomas 2ggr utan orsak.) Tomas Fjäder är en och Simones pojkvän heter också Tomas. Så de så :) haha

Sen vid 7 åkte vi in till stan och utanför Rockoff stötte jag och syrran först på Björn och öhm Katjas mamma som jag inte kommer ihåg vad heter (A). Iaf så stod vi ett tag och pratade med dem och sedan såg jag Catherine som hade blivit
övergiven eftersom hon inte skulle gå in. Så pratade med henne en stund också. Sen kom Jimmy och Ina också men då gick jag och syrran in för att kolla på Patrik Isaksson, ja fast han börja såklart inte i tid så syrran lura in mig allt för tidigt ^^
Men sen börja han iaf och först tyckte jag synd om honom eftersom han knappt hade någon publik fast sen såg jag att det var nästan fullt bakom gallret iaf. Otroligt vilket minne man har, jag kom ihåg flera låtar och det var år sen jag lyssnade på Patrik Isaksson. Haha jo han har några bra låtar och några öhm, mindre bra typ. Iaf så var hans konsert helt okej fast jag kände mig lika uttråkad som Tomas såg ut av. Hehe 

När konserten var slut lite över 9 gick jag ut och träffade Ina, vi gick runt ett tag och hamna sen på Bp. Vi satt där ett tag och sen gick vi till Robert's Coffee och åt Brownie med glass, mmmm vad gott :) Vi satt där rätt länge, 2 av inas folkisvänner kom förbi och vi prata med dem en stund och sen när vi skulle gå så såg vi Erica Johansson sitta ensam vid ett bord. Vi gick dit och det var också ett tag sen jag såg henne! :) Hon var dock inte lika övergiven som hon såg ut att vara hon väntade på sin vän Eva som jobbade där (I) :).

Vi bestämde oss för att gå på promenad tillsammans och gick först till Bp och sen till stadshusbacken. Efter att ha konstaterat att vi inte kände nå människor där så satte vi oss ner på en trappa och snacka istället. När vi suttit där ett tag kom Kim vinglandes förbi, haha vi snacka med honom och med hans småkusin Crille från Pargas. Sen hängde dom med oss ner på stan och då träffade vi också på en tjej som heter Emilia. Vi hade riktigt kul tills Kims olycka :/. Kim skulle stajla vid Robert's uteservering genom att hoppa över räcket, olyckligtvis snubblade Kim och ramlade med armen under sig och snett på kullerstenen :(. Han hade duktigt ont efter det och det förstår jag, stackarn :/. Sen gick vi vidare till Bp och Select. Då bestämde Eva sig för att åka hem så vi sa hej då till henne och senare gick Kim & Crille också så vi andra beslöt oss också för att åka hem. Klockan var runt 3 då. Jag och Ina följde med Emilia & Erica efter Ericas cykel och sen gick vi till syrrans bil bara för att måsta vänta på henne. Suck, sen iaf kom hon med ett par stockholmare som trodde dom var nått. Ja jag tycker inte om stockholmare direkt... Vid kanske kvart över 3 for vi och skjussa först hem Ina och sen hem. Bästa rockoff kvällen, lätt :D (bilder kmr, dock inte så många)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0