Oväntat morgon besök & lillasyster :D, 21 juli

Happy,happy,happy,happy,happy,happy :D:D:D:D:D

Jo nu ska jag berätta att denna morgon började verkligen inte som jag tänkt mig. Bättre :D Jag vaknade av Tildas röst ropandes från undervåningen och Sofi som snabbt steg upp. Så jag gjorde detsamma. Steg upp, gick ner till köket där jag möttes av mina kära syskon ätandes frukost och såg lika pigga och nyvakna ut som jag var xD haha :)

Sen hörde jag Tilda ropa på mig. Hon kom inspringandes till köket och rätt upp i min famn,gissa om jag blev glad att se henne :') <3 Jag kan inte ens komma ihåg när jag senast såg henne, men jag har inte sett henne sen skolan sluta iaf. Och tidigare än så var det nog också. April kanske det var.

Alltså det går inte att beskriva känslan! Jag blev tårögd, jag vet inte exakt hur länge hon satt i min famn och krama mig men det var en lång stund. Det kändes som att hon hade saknat mig lika mkt som jag saknat henne <3


Iaf så fick jag då veta att Tess hade messat Sofi och undrat om hon ville komma med dem o fiska, japp of course så hörde hon av sig till Sofi och inte till mig. Surprise! not! Iaf så gick jag med ut och Tilda satt i min famn och jag tror Tess förstod.

Sen iaf så åkte dom då iväg och jag gick upp till rummet och satte på datorn och satt där och slöa tills mamma ringde och jag pratade med henne och sen ropa pappa. Så jag gick och kollade vad han ville. Han bad mig gå ner till bryggan, till båten och hämta förtöjningsrepet. Eftersom jag inte hade nått annat för mig så gjorde jag det. På väg hem sen körde en bil om mig och det var Tess, Sofi & Tilda som kom tillbaka. Jag antog att de bara skulle släppa av Sofi men iaf så steg de ur och gav lite fisk ti oss till kattorna då alltså., och sen bad pappa oss att hämta ut pannkaka som vi sku äta.

Känslan att krama en 3 åring och känna att hon kramar hårt tillbaka som att hon inte ville släppa taget, det är mäktigt och gör en tårögd.

Jo alltså måste säga att denna dag var allt annat än vanlig. jag kan inte komma på ett enda tillfälle som vi (jag,tilda,pappa, svante, sofi & tess) suttit i lung o ro o ätit nått tillsammans. Kors i taket!! :D Btw så kom vi överens om namn till kattorna när vi satt och åt. Algot & Lotta blev det :D haha jag vet att det inte är normala kattnamn men det är liksom meningen :)

Sen drog tilda med mig och hälsa på Tessa (vår hund) och vidare till studsmattan och slutmålet lekstugan. Vi var där inne och lekte en stund och sen kom Tess och bjöd på blåbär hon plockat. Efter det blev det dags för dem att åka hem så jag fick med Tilda ut och vi plockade först hallon, gick lite vidare och hon fick jordgubbar av Sofi och en ärtskida av Tess.

Hon ville inte åka hem men jag fick med henne till framsidan och efter att hon burit runt på kattorna en stund fick jag sätta in henne i bilen. Och efter att vi lockat bort kattorna från bilen åkte de hem.

Happy,happy dag :D Nån som läser tkr säkert att jag är löjlig och tyck de då. Men efter att inte fått träffa sin systerdotter på nästan 3månader när man brukar träffa henne minst 1gång i veckan är det ett efterlängtat möte. Och ska jag vara ärlig måste jag säga att det verkade på Tilda att det var det också. Iaf så började denna dag bra med lite besvikelse men blev bara bättre :D

Sen senare på dagen ringde ina :) <3, vi bestämde att åka in till stan då ikväll. Igen, surprise :P haha

Vid 5 åt vi middag, sen duscha jag och gjorde mig klar. Vid kvar över 6 åkte vi till Saltvik,Rangsby närmare bestämt. Japp till Tilda. Det var lika kul att se henne och hon var lika glad att se mig :D Vi var där en stund och tilda sade nya poolen, tältet och då när hon låg i tältet och rullade runt hamnade hon på en geting/bi. Uss stackarn :/ <3. Iaf så gick det över efter ett tag och då skulle hon absolut simma också.

Vid 10 i 7 åkte vi för att syrran skulle va i tid och stänga på fyndhörnan. Sen åkte vi en sväng till mattssons o handla och dit kom Ina & Jimmy som sku åka med oss :D Vi åkte snabbt och satte in maten hos Ulla och sen till stan.

Först gick vi runt lite, till lilla holmen en sväng och sen in på området. Det kom rätt fort mkt folk framför scenen när det var dags för LILLASYSTER (y). Rätt mycket knuffande och nån hade fått näsblod och en annan svimmat :S Det enda som hände vi oss var att Ina blev knuffad och tappa telefonen så att skalet sprätta iväg och blev mosat :/. Men inget värre iaf :)

Konserten var i vilket fall som hellst skitbra och bilder kmr (y) :D

Sen måsta tydligen Ina & Jimmy hem eftersom hans morsa kom fast de sku ha åkt me oss. Så jag fick tråkigt och hitta ingen jag kände så jag tog bussen hem eftersom syrran sku ut me vänner. Jag gick hem från busshållplatsen, 2,5 km! Det tog nog bara ca 25min men ändå :P Ja det kanske låter mkt men vägen hem till oss går som en berg-och dal bana upp och ner så :)

Väl hemma gick jag nästan direkt och lade mig.

Dagens höjdpunkt: Träffade tilda & LILLASYSTER :D
Dagens "lågpunkt": Att Ina åkte hem så tidigt.

Höjdpunkter:

     (bild från förra sommaren när denna tjej var mitt sommarjobb!, underbara minnen :`) <3)



             (fick tyvärr inte så många bra bilder (mest suddiga), ska köpa kamera med anti skak läge! ^^


Ack så bra dom vara :`), lätt bäst på rockoff! :D (ja enligt mig förståss)

Om det är någon som fick många bra bilder får man gärna berätta det (om man delar med sig  :)


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0