Loppis, släktbesök, & fyrverkeri

Denna natt sov jag ca 5 timmar, kom ju isäng där vid 4 halv 5 nått och steg upp halv 10, lr det var meningen men jag somna om och morsan kom kvart över 10. Så det blev att kasta i mig frukost och duscha och bära ut alla saker till bilen. Lyckligtvis hade vi ju prismarkerat det mesta dagen innan så det var lugnt :)

Vi kom till Haraldsby vid 11 ungefär och bar bord och sen började jag plocka upp saker. Det kändes som att jag hållit på i en evighet och sen mitt i allt kom det folk. Alltså besökare så att säga, fick nästan direkt sålt en hel del men blev tvungen att springa till tess och växla ^^ Det rullade sen på hela dagen och i början hade jag Tilda som underhöll mig (ja när hon inte försökte ta saker xD) men sen där vid 1 ungefär kom faster och hämtade henne. Då blev det lugnt, ja folk kom det lite hela tiden men mitt bord var i skuggan, det fläktade och jag höll på att somna. Heh som tur var gjorde jag inte de :)

Nån timme senare kom Tilda tillbaka överlycklig av att ha fått glass :D Haha då blev det full rulle igen och sedan åkte hon och faster igen för att hälsa på farmor och se över stugan. Då blev jag sittande på min stol, ja förutom när jag fick springa efter Ninas son som var påväg att rymma ^^ Som tur var han jag ifatt honom innan han gick ut på vägen. Förutom det satt jag nog rätt stilla på min stol, pratade lite med min bordsgranne men inte mkt mer än så. Jo jag åt i o för sig och fick en gratis våffla också (y) :).

Vid 15 ringde Sofi och en stund senare kom hon, och kanske ½ timme efter kom Tilda och faster tillbaka och då fick jag röra på mig. Det kändes som att jag suttit i en evighet och det kändes i mina knän. Iaf så gick jag med Tilda och lekte till parken, ojoj det var faktiskt riktigt roligt :D Haha :P Sen vid halv 5-5 kom Ted och hämta Tilda och då började nästan alla plocka undan så det gjorde vi också. Sen bar vi in stol och bord och efter det åkte vi hem.

När vi kom hem fick vi middag dirket som idag var kyckling :D Jag var vrålhungrig efter att under dagen bara ha ätit smörgås, ett äpple, lite godis och en våffla typ så.

Efter middagen fick vi efterrätt, blåbärspaj med vaniljglass :) Sedan gjorde vi oss klara och gick först en stund till farmor och sa hej då till henne (vi åker ju på måndag) ja Svante var också med men. Där fick vi varsin glass pinne och vid 8 kom mamma och vi gick vidare till fasters stuga och gav äntligen presenten till Casper och till Ulrika och Ted. De fick muggar och Casper fick byxor och en tröja :) Iih vad han är liten :) Haha Ted och Ulrika tkr att han väger mkt men eftersom jag automatiskt jämför med Tilda så tkr inte jag att han väger någonting. Han är så liten och söt :) Jag kommer dock inte nu att träffa honom fram till dopet men. Vi var där till 9 ungefär då vi alla promenerade hemåt, Ted, Ulrika,Casper och faster följde också med eftersom de skulle säga hej då till farmor. Vi andra gick hem och gjorde oss klara för att fara in till stan.
Vi var inne vid 10 ungefär och jag ringde Ina och träffade henne vid musét. Vi gick till Select, stötte på Malin & Emme som inte riktigt var sig själv idag xD och ringde Kim (måste ju höra hur det var med honom) och han måste gipsa sin arm/handled :( stackarn. Efter det gick vi upp mot centrum och stötte på Erika A, hennes kille och Hanna som spelar i mitt lag :D Vi prata med dom en stund och sen gick vi till Lilla holmen, stötte på Anki. Tappade bort Anki men stötte på en kille som sa att han kände mig och visste vad jag hette. Fast jag har inte en aning om att jag snackat med honom förut :O. Iaf så va vi med honom och hans polare ett tag och sen gick vi in mot området och kollade på fyrverkerierna. Mäktigt (y) Jag älskar fyrverkeri :) Sen följde Ina & Jimmy mig till bussen.

På bussen träffade jag först på Erika och Madde så jag fixa så att jag och brorsan inte måsta gå hem :D Sen gick jag och satte mig där bak med Malin, Emme som tagit lite mkt idag xD och så satt där en hel del Vårdörbor och Filia :) Trevligttrevligt :)

Vi 4 (jag, brorsan, Erika och Madde) steg sen av bussen och började gå hemåt och sen kom Lasse & Ulla. Vi sa hej då till dem eftersom jag antagligen inte ser dem mer och sen gick vi in. Vi var hemma vid halv 2 ungefär och isängen låg jag klockan 2.

Trevlig kväll :) och sista utekvällen på Åland på ett tag!

För på måndag åker jag :D Jag lovar att skriva mer om hur och när och vart senare. Till dess, ha de bra och kommentera för fsf!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0