Knattar, storasyskon & så laine :)

17 juli -08



Ja nu har jag varit o jobbat. Ja på lemböte på musiklägret. Ojojojoj :) Mestadels har det varit kul men stundtals jobbigt också men.,


Usch jag är för trött för att skriva nått vettigt men har nog haft det bra. Fast det var bra att det bara var 4 dagar. Haha


Idag såg iaf ut såhär:


Steg upp vid 8 för att vid kvart över gå med Elsa & Melissa och göra frukost. Vid 9 kom alla barn och vi åt. Jo btw så vid mitt bord (det största) satt 5 killar och 2 tjejer. Så rätt livat :P Sen blev jag kvar och plocka undan, torka borden osv för att sedan direkt börja duka för lunch.

Efter det tog jag mig tid att gå och duscha. Härligt! Lite lugn och ro för sig själv (y) :)


Sen var det övning på podiet inför konserten. Efter det hade barnen fritid och jag tror (om jag kmr ihåg rätt dvs ;)) att jag var med Peter o höll koll på barn i gamla internatet.

Efter det var det lunch som idag var skinkfrestelse. Det smaka nog helt okej :P

Sen lunchrast & vi bar ner stolar och bord framför altanen. Sen spela jag volleyboll med Tim, Pavi & Alexander. Rätt skojj :)

Efter det var det killarnas tur att simma vilket betydde att jag sku va nere vid stranden och vakt. Så satt där ½! timme typ. Sen var jag i gamla internatet med Peter och höll koll på dem igen :)

Senare mellanmål och efter det mera sångövning. Följt av städning och packning. Eftersom alla i princip gick ti nya internatet och hjälpte tjejerna bad Peter mig följa me ti killarnas så jag var där och hjälpte dem packa.


Hahah mitt i allt kom Simon (typ 10år kanske) springandes och var helt uppspelt för dom hade sopat golvet och hittat en kondom under sängen. Haha jäklar vilket liv det blev, ojojoj :P

Sen middag och jag blev satt som servitris och fick hälla dricka o sedan ta mat som var "plock mat" dvs prinskorv, rökt fisk, sallad,tomat, gurka, oliver, fetaost, majs osv. Kall plock mat helt enkelt :) Vi åt utomhus så det var trevligt :) Men stressigt för oss ledare eftersom det rätt snabbt var dags för övning med jubileumskören (folk som varit med på musikläger under de 40 senaste åren) Japp jag själv kunde ha vart med men avstod eftersom jag hade fullt upp när de öva så. Jo för musiklägret hölls för 40 gången iår och hade då lite jubileum.

Sen iaf börja föräldrar komma,jag packa endel och fixa lite och sen blev klockan 7 vilket innebar konsert!

Iår uppfördes musikalen en värld värd att leva i. Har i princip alla sånger på hjärnan nu ^^


Ja men den handla om miljö o sånt och jag tyckte nog att de flesta sånger var rätt fina :)

Konserten gick nog rätt bra (y) :)


Men den blev rätt utdragen eftersom jubileumskörens del var föör lång. Tyckte synd om barnen. Solen gick ner och de fick jättekallt :/. Den va slut vid kvart över 8 och då bjöds det på tårta & kaffe. Och jag drack min första kopp kaffe på hela lägret (y). Jag som trodde jag sku måsta dricka hela tiden för att orka. Har i och för sej druckit rätt mkt te men de brukar inte funka på mej men.


Så att, vi stod och åt, sa hej då till en massa barn och sedan vid 9 när alla farit började vi med att plocka in alla bord (ja ni som varit på lemböte vet att det är rätt många bord i båda matsalarna (80pers får minst plats så) Jo så att de tog ju ett tag. Sen när vi sku ta upp dom på vinden sku vi "stå som en kedja" typ så att vi inte sku måsta springa allihopa. Ja men det gick till såhär att Bojje tog stolar gick 2 steg till mig, jag sprang upp för trappan (rätt lång trappa) gav dom till melissa som inte kom ner ett enda steg xD som satt ifrån sig dom 2 steg ifrån sig och Peter bar dom sen 5 steg.

Japp jag blev idioten som sprang upp och ner xD menmen,


När vi blev klara med det hade vi missat dagens bästa: Laine hade kört med sin bil med släpet och när han kommit fram och sku stanna hade han inte satt fast släpet så det hade fortsatt rakt fram 50m xD hahahah fan att ja missa de.


Sen fortsatte vid med att bära madrasser (de som vi burit fram första dagen). Fick ta ut alla från förrådet eftersom madrasserna blivit fel insatta. Snaaark.Men vi hjälptes åt så de gick rätt fort iaf :)


Efter det var vi äntligen klara :)

Vi sa hej då och jag åkte hem med sonja. Var hemma ca 23. Är jättetrött o seg. Jo btw så hade min bror och pappa hämtat kattungar idag! Nå ena är ju söt iaf. De är hel svarta :S ja tkr inte såna är så jättesöta och så är dom redan stora :O Men iaf man vänjer sig väl iaf :)

Så hann bara äta så ringde Sofi och sa att Nadine och Florian från Tyskland sku komma imorron o att vi sku hämta dom kl 12 från båten! Omg :O jag som är helt slut och i stort sömnbehov. Menmen, det blir till att stiga upp tidigt fara ti stan, ja måst ju ändå hämta ut rockoff passet men ändå ;P

Japp imorron är det rockoff och farmors födelsedag! :) Hur ska jag hinna :S

Nåja jag får ta de som de kmr :)

Ska in med skattekortet också o fixa med caspers doppresent! :)

Ja dom kmr ju nu i veckan också så ska träffa dom också :D

Hujhuj, men iaf så är det bra att jag haft fullt upp. Har inte ens tänkt på dator, tv lr annat som jag var lite deppig över förut för den delen. Har haft så fullt upp och på kvällarna har jag haft så kul :)

Jo för bättre arbetskamrater får man leta länge efter :P

Musikläger kostar på men det var det värt :D

Tack Mickis, Mikaela, Diana, Marie, Elsa, Linnéa, Linda, Sandra, Peter, Victor, Bojje, Linda, Katrin, Evert, mfl och sist men inte minst Laine såklart! :) haha detta var precis vad jag behövde. Ett ordentligt ombyte av vardagen hemma och med trevliga människor så jag inte blivit och grubbla så mkt. Tack! :) Kan lätt jobba där nästa år också, synd bara att Peter nu ska flytta o studera. Menmen,sånt är livet!

Nej usch vad jag är trött.

Skriver mer imorgon, kmr inte riktigt ihåg allt som hänt alla dagar men kanske kan försöka lite bättre imorron (om jag får tid)

Ha de bra, puss & god natt! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0