Först Casper sen stan & tillsist Göran, 22 juli

Tjenamors :D

Idag vaknade jag av hemtelefonen ringde och jag trodde att det kanske var min kusin så satte jag mig upp,. Men det var det inte när jag hörde pappa säga: jaha är den klar nu? va bra! :)

Så 5min efter när jag nästan somnat om kommer pappa in i rummet och "väcker" mig och berättar att moppen är färdig (y) :D Och att jag hade rätt att det var skit i förgasarn & luftfiltret som var problemet ;D haha lite kan man.

Eftersom jag nu inte kunde somna om steg jag upp och gick ner och åt frukost. Sen där vid lite före 12 ringer min kusin och blir förvånad över att han inte väckte mig ^^ Min kära syster hade alltså dagen efter berättat att jag var såå morgon pigg ^^ hehe not! Men iaf så bestämde vi att han, Casper & Ulrika skulle komma över om en stund.

Jag känner min kusin och tog det lugnt och ca 35-45 min senare kom dom (ingen bråska här inte ;P) haha vi satte oss ner i vardagsrummet och disskutera dop och allt som rör det ungefär och jag höll casper :) shit han väger ju ingenting i jämförelse med tilda ^^

haha men det är väl inte konstigt eftersom casper är 10veckor och tilda 3 ½ år :D

Sen så gick dom hem igen för dom skulle ti staden och jag gick och satte mig framför datorn ^^
Tills jag kom på att mamma skulle komma hem idag så jag började städa lite men tappa fort lusten (A) Iaf så är det lite bättre nu, inte lika mkt saker på golvet iaf :)

Nu har jag suttit vid datorn, funderat på dop saker, (är bara 1 månad kvar imorgon :)) Så ska snabbt som sjutton in till stan och förhoppningsvis hitta den present jag söker, göra klar och sen hastigt är det dags :D

Måste säga att jag är lite smått nervös (A) Jag har iaf fått i uppgift att läsa antingen en dikt lr evangeliet om jesus och barnen som tydligen alltid läses på dop (heh har jag inte märkt xD) eftersom Ulrikas bror inte var så intresserad av att göra de :)

Det har jag inget emot bara jag hinner förbereda mig, fick lite papper idag så ska läsa igenom det i lugn o ro :D

Sen hoppa jag snabbt i duschen, fixade mig och så åkte vi och hämta Sofi från jobbet och sen in till staan.

Jag o brorsan blev avsläppta vid esso och gick därifrån till torget där jag träffa Ina, Carro & Jimmy,. Vi gick runt, snacka och det var allmänt slött. Inget kul hände. Vi va dock in på Robert's coffee och köpte glass/ slush. Efter nån timme kom Daniel och hämta Carro så vi sa hej då och jag och ina gick runt för oss själv istället.

Det var duktigt dött på stan, sen stötte vi på Anki m.fl. och gick upp till stadshusbacken en stund. Sen ner eftersom vi hade tråkigt och till bp för att vänta på Jimmy pch sen till select. Där träffade vi Erika & hennes kompis Madde :) Trevligt :D

Sen köpte vi mat och gick igen in mot centrum,. Vid Robert's satt nu Amira, Cathis, Lina, Jonas, Simone, Thomas, m.fl. och sen kom Cim och Becca. Så vi slog och oss ner och satt där och snacka ett tag.

Efter sisådär ½timme sku alla andra hem så de gick och vi gick också. Påväg mot bp tyckte jag att de kunde hända nått kul och bara för att jag sa de kom Ina på att hon glömt sin väska på Robert's så det blev att springa tillbaka och väskan var kvar och orörd :) Haha påväg till baka igen sa Jimmy: nå hanna, var inte de där kul då? hahaha ojoj va vi skratta. Efteråt var det nästans de roligaste på hela kvällen ;D haha

När jag sagt hej då till Ina & Jimmy gick jag tillbaka och träffa syrran o. några av hennes kompisar,. Vi gick till bilen och vänta på svante och sen åkte vi till strandnäs för att hämta pappa o mamma från 50-års kalas. Vi blev kvar där en stund, prata, åt korv med bröd o kollade på bilder från Bruce Springsteen konserten de varit på. Jo btw så var det Göran Sofis gudfar som fyllde.

Sen senare skjussa vi hem "bosse" kanske?! ja till gölby typ och sen heem. Jag läste och somna vid 3.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0