Besök & rockoff, 18 juli

Denna dag gott folk började med att jag och syrran steg upp vid halv 10, åt frukost och åkte in till stan. Först lämnade jag nu äntligen mitt skattekort till pastorskansliet, sen va vi och hämta ut rockoffpassen och efter det begav vi oss till hamnen och hämta våra tyska vänner Nadine & Florian. De bor i Neustadt in Holstein och har nu semester och har campat runt i Sverige och bestämde sig idag för att komma över till oss :)

Först gick vi runt i hamnen, visa pommern, Åss osv upp via engelska parken för att sedan fortsätta ner mot stan och visa, polisen, biblioteket, gågatan, Sittkoff där vi va in och åt på Nikolaj och jag sökte dopbroderingstavla jag ska brodera till Casper men de hade bara inne såna för tjejer. Ägaren/inköparen var inte där utan bara en vikarie så jag ska in någonting nästa vecka och fråga om hon kan beställa in :D

Sen gick vi och visa lusse, Wha för att sedan promenera ner till Östra hamnen på sjödagarna. Shit detta året är första gången jag gått på dem och har nu gått 2 ggr!! :O Jepp var i onsdags dit med barnen från musiklägret och sjöng på invigningen av Sjökapellet.

Vi gick runt där en stund, in på SALT och Gullviva och sen tog vi bilen och åkte till Eat och hämta en sallad ti Ewe. Efter det åkte vi ut till Sparhallen och handla. Sen på vägen hem svängde vi in via Ewe.

Till middag hade pappa lagat ny potatis med älgbiffar (y) MMmmmummss :D Love it! :)
Våra tyska vänner hade aldrig ätit de förut och faktum var att vi hade pratat om älgar hela dagen så de passa bra :P

Sen var vi ner och visa katterna som inte fått namn en, de är svarta. En tjej & en kille. Namnförslag?? :D

En stund senare var det dags för efterrätt och det var jordgubbar & vanlijglass :D:D:D YEeeees :)

Vid 7 tiden bytte vi om, åkte via farmor med present och gratta henne för att sedan plocka upp Ronny & fara in till stan.

Vi kom in vid 8a tiden och jag gick och mötte Malin & Emma och sedan Ina, Anki m.fl.

Början av kvällen var duktigt slöö, vi gick mellan stadshusbacken & rockoff. Hängde mest och rockoff området har omvandlats till en lekplats på under 18 sidan! yes! naaat!!

Senare vid 23 tiden åkte malin & emma hem men jag och ina var kvar och sen träffa vi först Robin. Och påväg mot stadshusbacken träffa jag Fjoll och snacka med honom en stund :D Robin btw är en kille ina känner, vi snacka med honom och sedan stötte vi på Oscar och Robins andra polare bl.a. Benjamin. Hhahah han har jag snackat me på msn men aldrig träffat! ahhaha det var rätt kul :) Snacka om bra minne han har iaf (han kom ihåg en massa vi snackat om osv) :D Sen ringde syrran och det var dags att åka hem så ina följde mig en bit och sen skjussa vi hem Ronny och sen åkte vi hem..

Dagen & middan var nice :) Kvällen börja slött men blev trevligare, tack var Inas kontakter ^^ haha :P



Florian & Nadine (bilden är från förra året)




Tog inte några bilder ikväll men var nog in en sväng på området :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0