Ny vecka, & en överraskning :D, 1-2.12

Nu vecka igen då, men inte många kvar till jullovet nu inte :D Bara den här, nästa & den där på. Sen är äntligen julen här :D

Ujuj vad mkt jag har att göra innan dess :S Förutom den vanliga julklappsstressen så har jag en inkommande provperiod att avklara :S Har geografi o hälsa dagarna efter varandra nästa vecka...

Men bara dom blir avklarade så har jag engelska, spanska o svenska kvar. De är inte lika jobbiga :) Hälsan är inte heller jobbig det är geografin jag oroar mig för :S Och svenska bokrecensionen :S Usch. Men fick iaf 9 på svenska uppsatsen :D Nått som går bra iaf, vi hade ju hälsapresentationer förut o så idag fick vi reda på vad vi fick o jag fick sämre än jag trodde så jag blev besviken, jag kanske har höga krav på mig men det här fatta jag faktiskt inte. Direkt efter vi hade haft presentationen så sa både Peter och Smulle att den var bra, jag fattar inte :S Så efter det beskedet åkte jag hem, jag hade dubbel hål så. Först var jag o handla och sen gick jag hem med cykeln, väskan o matkassen i regnet -.-

Bra dag det här,... Väl hemma hade jag planerat att jag sku plugga men det blev inte av, jag var helt enkelt inte på humör. Istället pratade jag på msn med min kusinvitamin Nina :) Det var både uppiggande och givande! :) För om det är nån som kan knepen hur man överlever lusse så är det hon. Jag har försökt sluta jämföra mig med Sofi & Lotta (som båda spelade fiol samtidigt) har kommit fram till att dom hann för att dom inte sysslade med nån sport. De hade alltså alla kvällar att lägga upp med fiol o läxor, allt under samma tak så att säga. Däremot Nina spelade då i Åland United så hon om nån hade träningar! Och hon är inte den som missar en träning för prov etc. Det hela handlar faktiskt om att prioritera, det har ju tänkt på hela tiden men jag har bara tänkt att jag hinner o orkar nog, men det gör jag inte!

Har nästan fattat ett beslut nu, för såhär vill jag inte ha det. Som det är nu hinner jag knappt träffa vänner heller! Ja hinner bara träffa dom i laget, det är inte bara det heller men jag vill ju ha tid att träffa vänner utanför laget också.

Beslutet jag tagit är en kompromiss eg. jag ska sluta ta egna privata fiollektioner, för jag får inte ut nått av dem när jag inte hinner öva så mkt. Men i orkestrarna ska jag fortsätta, definitivt! :)

Tillbaks till dagen då, jag drog mig tillbaks ti skolan ti geografin, hade spanska o sen fick jag med mig Jessie o Anna på info-timme ti handels auditorium :) Det var Peter o. Micke som berätta om Örebro o deras egna utbildningar. Riktigt intressant, fast matte kommer jag dock aldrig att plugga ;D

Sen var det dags för gympa o på programmet stod redskapsgymnastik, det var helt okej :) Sista lektionen vi hade med Peter också tror jag.

Efter gympan var det hem o äta, kolla tv & nu sitter jag här. Ska precis plugga på hälsaförhör, fast inte motivationen riktit finns o sen spela o tv o lite så. Lugn hemma kväll alltså :)

Imorgon är det match o då kommer cissie hit :D

Nån observant person kanske märkt att jag inte skrivit nått om måndagen, det har sin naturliga förklaring. Den var pretty normal förutom att vi hade träningsmatch på träningen mot Ghs 8-9:or. Heh det gick ju bra ^^ Men bra träningen inför matchen imorrn :D

Nu plugga då, stöör gärna och kommentera :) Det är superkul med kommentarer, så Tack igen för dina jenny! <3


Haha jasså är det min namnsdag idag? :O

Haha ojoj, ibland blir man rätt överraskad! Det var såhär att mina föräldrar sku komma hit ikväll efter dansen o först kom pappa där vid halv 8 o hade med sig ett fat med mockarutor o sa grattis på namnsdagen! Jag bara what? :O Han ja vi titta i kalendern, men det kanske bara är i den svenska då. Jag tittar i min o konstaterar att jo Beatrice har namnsdag idag även i den finska kalendern! Haha en liten stund senare får jag ett mess, från min bror där det står Grattis på namnsdagen o nu just kom mamma förbi med en present också, ett adventsljus :)

Tihi så idag gott folk är det tydligen min namnsdag :D Haha o guud vad glad jag blev för överraskningen :D Jag behövde verkligen lite uppmuntran idag :) Jag har noll motivation för Hälsan, borde även läsa svenska novellen o tänka på uppsatsskrivning vi har imorrn på engelskan :S Ujuj, Måste väl då erkänna att min familj är rätt bra ändå, iaf ibland ;)

NU ska jag plugga för jag vill få bra i det där satans förhöret så jag får tyst på gubben som gav mig dåligt i presenationen :/

Puss på alla som förgyller min vardag! :)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Alltså igentligen ska du ha firefox internet då funkar det bättre, men det ska finnas en rätt lång adress bredvid själva youtube grejen, den är på höger sida och sen ska du kopiera och sedan klistra in.

2008-12-04 @ 08:34:34
URL: http://jennysynnove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0