Jag försöker hinna med allt, undrar hur det kommer sluta 3-6.12

Ja nu har det igen gått ett tag sen jag skrev nått här, men det verkar inte spela nån roll eftersom typ ingen läser? Menmen, nu är det helg igen då fast inte särskilt upplyftande eftersom provperioden börjar i veckan. + att jag har svenska muntlig bokgrejjs på mån samt spanska förhör + spanska uppsats på tisdag, onsdagen typ vanlig men sen prov tors-fre. Just great. Alltså hälsa provet har jag inget problem med bara jag ehm får tid att läsa på det. Sku jag slippa svenska grejjen o geografiprovet sku allt bli 100000 ggr lättare... Så allt känns tungt o hopplöst just nu. Inget går bra, varken skolan, innebandyn. Jo fiolen går väl hyfsat o har avslutningskonsert på söndag i Mariehamns kyrka men annars är allt nere -.-

Visst jag har ju jullov snart men vettefan när jag ska få tid att handla julklappar :S

Usch jag sku ha bordat läst mktmktmktmkt bättre på geografin (betyder förävrigt jord beskrivning) det är ungefär så mkt jag lärt mig idag när jag försökt pluggat. Har alltså bara kommit igenom inledningen -.-

Lite kort update nu då :P

Onsdag 3.12

Dagen gick helt ok förutom att jag var jättejätte trött!! :O Uschusch, vi började iaf med att skriva engelska uppsats det första jag gjorde på dagen men den gick nog helt bra :)

Sen följde resten av dagen som vanligt :P Dvs jag kommer inte exakt ihåg vilka timmar jag hade men ingen bryr sig ändå så :)

Efter skolan kom Julle o Cissie ti mig o vi åt middag o åkte sen med Hanna ti Baltic :) Vi hade match mot Gasen i botten o ja, som väntat förlora vi. Fast siffrorna blev lite orättvist för vi hade många chanser o dom många turmål. Det sluta iaf 1-10. Men vårt mål var iaf snyggt! :)

Och inte för att jag tänkte på det men Linda kunde konstatera att alla som var på plan rörde bollen från Cindy via mig, Linda, mig, Linda, Hanna, Jenny som sen passa Maria som satte den :) Vet inte exakt ordningen men ja, alla var med iaf :D Och förövrigt så spela vi bra o bla Malin hade många fina chanser. Sen blev det hem o plugga bara..

Torsdag 4.12

Dagen flöt på som vanligt o jag var, tro det lr ej rätt pigg :D Hela dagen gick bra o sen på kvällen åkte jag med Tove o Emma på träning, dock slött att så några kom upp när vi kvällen innan var över 3 fulla femmor på plats. Synd att inte alla har samma iver att träna o bli bättre. Men vi som kom hade iaf kul :) Tove försökte lära mig att skjuta lång skott, emma, malin träna på mål och systrarna Sundström tränade på lite allt möjligt :)

Sen spelade vi och haha jag gjorde måål :D Nog för att våra målvakter var stolar men ändå :D haha kul var det! :)

Påvägen hem sen var jag med Emma ti Sparhallen en sväng :P

Fredag 5.12

Började med Kaos o lite smått panik o en massa stress! Ja jag försov mig, vaknade kvart i 10 då jag skulle börjat :O
Jag ringde nette o bad henne säga ti smulle sen slängde jag på mig kläder, tog väskan o stack ti skolan. Jag kom dit ti 10 så rätt duktigt av mig (y) Fast jag fick varken hårborste lr nått med mig så ehm, inte särskilt kul att gå runt iskolan sen..
Men jag överlevde o sen åkte jag hem, städade lite o cykla på fiol. :) Det gick iaf riktigt bra :D Var riktigt nöjd efteråt :)


Sen kom pappa o hämta mig och sen var jag bara hemma :P Sköönt!


Lördag 6.12 Finlands dag!
Ja till att börja med får man väl gratulera Finland! :D          

Ja var ska man börja, hela dagen känns tragisk. Jag gjort lite vardagliga sysslor men inte mkt mer av värde. Jo engelska läxan faktiskt men eng är mitt minsta bekymmer nu :/. Alltså usch, allt känns hopplöst, värdelöst tragiskt. Usch vad patetiskt det låter men det är sant. Jag orkar inte bry mig om nå skolarbete för jag har för mkt. Anekdot läsning, muntlig bokpresentation, spanska förhör o uppsatsskrivning, geografiinlämningsuppgifter samt prov o hälsaprov. Usch! Börjar ångra mitt skolval :/

Jag skulle ha bordat planera bättre, men jag suger på det. Hälsaprovet o anekdoten + spanska grejjerna skulle jag bra fixa men + geografin blir det jobbigt :(

Hur skall jag hinna med allt o orka läsa o förbereda? :S Min senaste presentation gick ju inte bra så har inte direkt motivation för den här direkt.

Gud vad skönt det skulle vara om man iaf fatta geografin. Det gör jag ju inte :S Nej alltså nu måste jag seriöst göra nått åt min situation, det lär ju inte bli lättare ju längre jag skjuter upp allt. Ska gå o läsa min bokpresentations bok och skriva lite om den :) För allt annat har hittills gått bra i svenskan så jag vill inte att en ynklig presentation ska förstöra det :)

Uppmuntra mig gärna, det blir en hemmakväll ikväll, har för mkt att göra. Dock ska jag spela fiol en snutt också :D

Har laddat upp sommarbilder på bdb: HannaBeatrice. Tyckte endel blev riktigt bra :) Jag gillar den här:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0