Tiden rullar på i samma takt hela tiden, lr? 27.12, lite ny update :)

Hur går tiden så snabbt!? Detta är något jag länge funderat på. När man är iskolan lr i kyrkan går tiden väldigt snabbt men på kvällarna, o morgnarna med för den delen går tiden sjutton gånger snabbare, minst! Ja nu har det gått en vecka sen vi fick jullov o det innebär att jag inte ens har en vecka kvar :O Jag börjar nämligen den 2.1 jag känner mig som en arbetare o inte som en skolelev med lov direkt. Hur kan en vecka gått så snabbt? jag har ju inte gjort nått? lr? Det känns iallafall inte som jag hunnit med.

Vissa saker känns fortfarande som om det var igår det hände, t.ex att jag träna friidrott, att jag besökte gammelmoster Signe (som varit borta i ungefär 7år) o även farfar förståss. Och jag själv, det känns som det var igår jag började 1an, i sund! Nä okej, inte riktigt men vart tog ghs tiden vägen? Och nu har jag redan gått ½år på lusse?
 Näej det kan ju bara inte stämma, jag känner mig fortfarande på besök där :S För några veckor sedan var Lina & Cathis klass på besök till Vård (dvs ti skolan) o det kändes jättekonstigt när de såg så förvirrade ut o jag kände mig på nå vis som hemma? Btw så hoppas jag att dom börjar lusse nästa år :) Känns tomt utan dom o cissie & rasmus iskolan faktiskt :S Och en massa andra ghs kids också :S
 
Trodde inte jag skulle säga det men jag gör nog det som få tror, saknar högstadiet. Inte lärarna (lr jo lite för många var mkt snällare än lusses (A) men personerna, miljön mera. Lusse är stort (även fast jag lärt mig hitta) o kallt på nå vis :S Ta inte detta på fel sätt, jag trivs på lusse men det känns inte som att det är min skola bara, hur konstigt nu inte det låter? haha men så ligger det till :)

Jag tänkte snabbt ta o berätta vad jag nu hunnit med att gjort under den gågna veckan (så kanske det känns som om tiden gått liite långsammare iaf ^^)

Lördag 20.12

Jag sov ut ordentligt och var rätt pigg fast hade en otrolig värk i fötterna när jag vaknade utåt förmiddagen (A) Att nämna tiden ger nog inte det bästa intrycket, fast ska jag vara ärlig kommer jag inte heller ihåg den exakt. Men efter 12 blev det nog ;P

Efter en snabb titt i kylskåpet kunde jag konstatera att jag iaf hade en risifrutti att äta till frukost (y) sen slöa jag framför tvn nån timme o slötittade medans jag bläddrade i önskeboken och såg då att Gefoto sku stänga 15 (då var klockan lite före 14) så det blev att slänga på sig kläder o försöka fixa till mig på bästa sätt eftersom det mesta av mitt smink låg i kassen jag lämnade hos Selinda dagen innan, bra tänkt där!

Jag tog cykeln ner på stan o tog ut pengar o sedan köpte jag mina sista julklappar. Det var 5 fotoramar o bilderna hade jag redan hämtat ut så det var en lättande känsla som infann sig! :)

Därefter gick jag runt o kollade lite på Kalmers o hittade en Evert Taube skiva för 7€ som jag köpte som extra julklapp till pappa. Ska jag vara ärlig är jag inte bra på att köpa presenter lr nått till honom eftersom han ytterst sällan (läs aldrig) önskar sig/vill ha/behöver nått.

Jag hade ju redan införskaffat en korsordspocket bok men kände att han nog förtjänade en skiva också :p Om jag inte minns helt fel så kom jag inte på nått annat till hans födelsedag än ett kollage med bilder eftersom han fyllde den 080808 iår, fyndigt lr hur? hah det var nog av en idé från mamma att uppmärksamma att han fyllde på ett spec datum iår så att inte särskilt klyftigt från min sida men nu fick han iaf 2 hyfsade julklappar (y) :)

Jag bestämde mig sedan för att ringa Selinda för att hämta mina grejjer och just som jag skulle sätta mig på cykeln så började det såklart, att regna. Just my luck! 
Jag kom fram till Selinda iaf o sen var det att cykla hela långa vägen genom stan tillbaks hem, förutom ett stopp vid en bankautomat ^^

Usch vad jag slösat pengar sen jag fått kort :S Är mkt glad att jag inte haft de nå länge för då sku ja väl va fattig vid det här laget ;D Men det bästa är iaf att jag inte slösat på mig själv utan främst på julklappar o mat :) Så det är väl inte så farligt :)

Men i Januari, då jäklar!! Jag skall inte få köpa nått onödigt, endast födelsedags presenter till Elina o Tilda, that¨s it! Förutom mat då alltså ;p

Jaja men sen när jag kom hem igen så kastade jag mig på soffan o kände mig duktigt slut körd! Men eftersom jag cissie (sen kanske en månad tillbaks ^^) bestämt att hon o rasmus sku komma över på kvällen o att jag inte träffat rasmus på skitlänge (inte cissie heller, men iaf på träningar o så) så ville jag ändå träffa dom så jag messa cissie o jo dom sku komma så jag fick ett ryck o städade hela lägenheten, grundligt (y)!


Kände mig riktigt duktig efteråt ;), fast trött! Så det fick bli att gå ner över gatan till Fantasia o köpa pizza till middag. Fast det tåls att säga att det var första gången jag gjort det sen jag flytta till stan (y)


Vid halv 7, 7 tiden kom dom och vi snacka skit och åt oss feta o kollade på film :) Mkt trevligt! :D Cissie försökte få min dator att samarbeta men hon lyckades inte så det blev en film från tvn men det gick lika bra :p  
Jag gjorde nyss en väldigt snygg  bild på dom tillsammans (hittade ingen med båda på denna dator) men min blogg är dum o vill inte ladda upp den så det blir ingen bild tyvärr. Ni får kika på bdb isället, ska kolla om jag kan ladda upp den där istället: HannaBeatrice

Vi såg iaf på Julfritt/Christmas with the Kranks :)

som jag dock sett förut o jag var ändå mer inne i filmen än va dom andra var men vi hade kul ändå :)
Cissie hade tagit me chipso glögg o rasmus finskt guld så kvällen var riktigt najs :p Fastän Rasmus fick bråttom på fest o dom åkte innan filmen helt var slut ;) Men det får definitivt inte ta lika lång tid tills nästa gång dom orkar dra sig in till stan från finström ;D

När dom åkt var jag ännu tröttare o bestämde mig nästan för att ringa mamma o be henne hämta mig ikväll redan eftersom det inte blev så sent men jag fixade lite på datorn o sen kom det en till film i min genre på grannkanalen som jag kollade på :p Nämligen Love actually :)












Den var lite rörig o jag fick inte grepp om vilka alla var i den men den var fin o bra "ihopramad" dvs slutet var samma som början o det var logiskt ;D haha det krävs nog att man sett den för att fatta vad jag menar men gör det! Det är en kärlekskomedi så om ni avskyr att titta på sånt så ska ni inte göra det men för er som gillar den genre kan jag definitivt rekommendera den! Jag ska se den igen, för min del krävs det de för att jag ska fatta vem alla va så ;D




Och jag förstår mig inte på min blogg :S Den kan bra ladda upp dessa bilder men inte den på cissie & rasse? Suck -.-
Nåja iaf så sov jag gott efter att jag sett på denna romantiska film :D (bara för att jag är en sucker för kärlekskomedier (A) ^^)

Jo just ja, jag pratade med Simon efter att Rasse & Cissie hade åkt, det var ett a tag sen jag snackat med honom. Det var väldigt uppiggande humörmässigt, jag vet inte vad det är men det är nått med honom som gör att blir på bra humör (:

Söndag 21.12



Denna dag vaknade jag ännu för mig själv i min säng i lägenheten :) Sängen jag har är faktiskt mkt skönare än den jag har i sund ;D

Ja, iallafall så behövde jag ju inte städa idag (y vilket ja absolut inte heller hade lust att göra :P Ja men iaf så diskade jag upp och kollade på en massa komedier på tv o packade ihop allt jag tänkt ta hem över jul (= alla mina kläder ^^)
Sen kom min syster o hämta mig o vi hade fått i uppdrag att handla, så det betydde att jag måsta fixa mitt ansikte för att inte se död ut ;D Och sen bar det av till Sparhallen :)
 


Måste bara söka på google o lägga upp en bild på denna vackra "sparisgubbe" som iaf jag kallade den när jag var lite ;D Hoho på "sparis" slirade det massor när jag o min syster drog fram mellan hyllorna ;D haha ni hade inte velat va me ^^ Att jag sovit alldeles för lite under de senaste veckorna visade sig tydligt i mitt övertrötta humör ;D haha ojoj :p

När vi kom hem sen så packade jag upp o slängde i tvätt osv. Efter middagen kom Lina, Bodil och Gun över :D Vi snacka o tittade på gamla fina bilder från midsommarfiranden o andra utfärder tillsammas

Senare blev det lite julklappsverkstad, dvs jag o syrran slog oss ner o slog in diverse julklappar som vi inte hunnit med innan :)

Riktigt bra första jullovshelg alltså! Så okej, mitt hetsande om att tiden så snabbt att jag inte hunnit med nått, ja det är väl lite överdrivet ^^

Men det får räcka såhär nu, borde varit isäng för länge sen så jag blir frisk, menmen. Ska försöka skriva mer imorrn sen!

God natt! :p


Kommentarer
Postat av: Nikko

Yeah Åland :D :P såg just din kommentar på novellen, kollar inte riktigt kommentarer på gamla inlägg så ofta typ... ahja, du får gärna lägga till skiten som en länk här på din blogg., Tare chill

2008-12-28 @ 01:57:32
URL: http://www.ejblogg.blogspot.com
Postat av: Jenny

Love actually är bra men lite knäpp om man inte hänger med :D

2008-12-30 @ 08:43:31
URL: http://jennysynnove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0