Sweet, sweet holiday! :) 17-18.12

Är det bara jag som hatar lottodragningar mitt i en film? Även nyheter är störande men det är iaf lite intressant ibland. Som ni kanske förstår av det så sitter jag o kollar på film, nämligen Love actually på 4:an och är det nån som älskar långa avbrott så är det just 4:an. Suck, -.- 

Däremot diggar jag deras reklam för filmen, "No daddy puts baby in a corner" sagt av en liten flicka o baby är då en liten bebis. Jättegullig :) De är reklam för Carte dóre" men det fattar jag inte varför men skit samma ;D

Jag hade tänkt uppdatera vad jag gjort sen i tisdags, dagarna innan jul har alltid varit lugna o värdelösa men nu jäklar var det prov ändå tills sista dagen! Fast duktigt skönt är det ju att man har allt avklarat o inte behöver plugga under lovet eftersom en ny period börjar direkt :D det är iaf nice! :)

Onsdag 17.12,

Idag var det provperiodens "mellandag" dvs en dag utan prov :P Vi började då 8 -.- med dubbel geografi=  dubbel -.-
Vi hade ju väntat att få proven eftersom han dagen innan sagt att vi sku få dom när vi inte fick dom då men han hade såklart bestämt sig för att dela ut dom den Andra timmen -.- Första timmen sku vi snabbt gå igenom sådant som vi inte inte hunnit gå igenom, greeat!! -.- -.-

Sen fick vi iaf proven, o tamtamtam jag fick 7a! :D Underbart! Jag hade egentligen hoppats på att få dåligt så att jag kunnat gå om kursen men ja, en 7a får nog duga :D det trodde jag aldrig! :)

Efter det hade vi hälsa och fick ut proven o där fick jag 9a :D Hade slarvat på första frågan så det störde mg enormt mkt men nu känns det bara sköönt att det gick vägen (y) , trots att jag inte plugga så mkt jag hade velat pga geografiprovet.

Sen var det lunch o därefter hade jag o nette dubbel hål -.- så jag följde med henne till video corner o lämnade tillbaks en film o på vägen dit o tillbaka var vi in i några butiker :)

Sista timmen för dagen var svenska, jag gjorde absolut ingenting för vi hade bara anekdot av Linnéa o sen resterande bokrecenssioner :p Jag hade ju haft min så denna timme var riktigt soft :D

Efter skolan träffade jag syrran :) Vi åkte o handlade o träffade en jättesöt bebis ^^ ingen aning vad hon, hennes amma lr nån hette men söt o pratglad var hon :) jag hittade även en julklapp till casper :) den är en likadan som på bilden fast en annan modell:



men jag visste ju inte först vad jag skulle köpa så jag ringde Ulrika ^^ hoppas han inte har en sån här nu bara. Övrigt så kommer dom på söndag :) iih va kuul :D Jag önskar så att dom bodde här så jag sku kunna träffa lillekillen lite oftare :P

Sen begav vi oss till stan för att hitta en kjol åt mig. Efter ett bra tags provande, hittade jag en mörkblå i 50-tals stil, typ :) Har aldrig haft en sån förut men ja, bekväm var den iaf o min syster tyckte iaf att jag passa i den (:

På kvällen sen var det bara chill framför tvn o datorn med ina :)

jo just ja, jag för inte glömma dagens bästa:

Jag o nette vid ett bord iskolan:

Nette: jag ska o klippa mig imorrn
Hanna: Jag me
Nette: jaha, var då?
Hanna: klipp upp
Nette: vilken tid?
Hanna: kl 2
Nette: jag me xD hahaah

Klockrent! xD hahahaha

Torsdag 18.12

Idag var dagen med den sköna, underbara efterlängtade sovmorgonen :D Jag började först 12 ^^ Jag hade dubbel svenska, vi läste ännu en novell o gick igenom den o sen hade vi en timme att förbereda oss så jag började skriva på min novell o tkr själv att jag kom på en rätt bra story så hoppas att det blir bra betyg på den sen :)

Efter skolan kunde jag o nette gå tillsammans till Klipp upp ^^ Där träffa vi Elin som också hade tid kl 2 xD haha :P
Min frisör lyssnade inte direkt på vad jag sa så hon klippte typ som hon ville :S Jag sa bla att hon kunde ta en bit på längden, hon tog 10cm typ :S Och inte sa jag direkt att jag ville ha pannlugg heller men det har jag nu :S

För en gångs skull tog jag faktiskt före-efter bilder men får se när o om jag laddar upp dom ^^


När jag var klar gick jag o köpte biljett till mariepark för fredagen o sen köpte jag en nalle till casper :) kul att köpa julklappar ju ^^
Väl hemma hade jag inte samma inspiration i köket som dagen innan (då ja lagade potatismos o fiskpinnar) så det fick bli nudlar ^^

Lite över 5 gick jag till Tove för att åka på träning :) Det var dock inte mkt folk där :/ Okej några hade orsak o ja fattar att ghs tjejerna inte orkar träna 3h på raken men ja, slött brukar det kunna bli annars....

Meeen, Johan va på bra humör så vi slapp fys (som jag var rädd för pga några spelare ^^) o spelade istället hela träningen mot ett gäng ghs killar som villa stanna o spela med oss :D Så träningen blev skitkul ändå! :) Dessutom så vann tjejlaget ;D haha dock var vi fler o hade Linus i mål o Johan på vårt lag men ändå ^^ Jag hade iaf skitkul o ångrar inte en sekund att jag åkte istl för att stanna hemma o skriva novell! :p Johan försökte också övertala mig att börja spela med Våsc o när ja sa att jag inte platsa sa han att det gjorde ja visst o att ja var bättre än hälften av spelarna i det laget. :O Det trodde jag definitivt inte o ja ha inte bestämt nått men jag har lovat att komma o kolla på deras nästa hemmamatch eftersom jag tror att div 3 är mkt bättre lag än vad dom tydligen är enligt Johan.


Nu ser jag fram emot träningsmatchen på måndag o åländska cupen på lördag (y) :) Träningsmatchen är mellan IFF Lite - Förendade IFF (Nicke bestämde namnen ^^) hoho undrar hur det kommer gå ^^ Hoppas bara att ALLA  som möjlighet o ska va me i cupen kommer o övrigt så är det ju bra träning (:

När jag kom hem från träningen var jag trött så hoppade i duschen, kollade på tv lite och sen sov jag. Jag orkade inte skriva på min novell över huvudtaget :p

Jag skriver om min sista skoldag imorrn tror jag så att detta inte blir alldeles för långt ^^ (ja vet att jag är dålig på att fatta mig kort)
Klockan är ändå 03.01 nu så ska tutta nu :)

Sweet dreams ^^


Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag vill spela med dig

2008-12-21 @ 16:44:44
URL: http://jennysynnove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0