Lång skoldag men kvällen kändes otroligt kort., 19 augusti

Detta är nu droppen, jag klarar inte av dina hårda ord och slag längre. Du bryter ner mig bit för bit när du gör såhär och jag klarar det inte längre. Jag flyttar! Jag struntar i om jag bor själv, hellre själv än i ett hus där man inte mår bra. Jag har nu bestämt mig.

Vet inte om jag klarar av att skriva något vettigt idag. Kortfattat såg min dag ut såhär iaf:

Började dagen 8 med dubbel lär timme. Hade först lasse och vi fick våra datakonton och han gick igenom lite allmänna regler för datornanvändningen på skolan och skolans mejl osv.

Nästa timme hade vi Ann och hon babblade på om dyslexi och stödundervisning. Vi va flera som höll på att somna!
 Därefter hade vi dubbel matte. Helt okej, vi gick igenom våra miniräknare. Dessa är en hel vetenskap, helt säkert! Och vi skall låtsas ha den simpla? hehe jag är nu extremt glad att jag valde KORT matte ;D



Såhär ser våra enkla *host* miniräknare ut :)


Efter matten hade vi lunch och efter lunch hade vi IT :) Idag höll vi på med genvägar, skapa en jävla massa mappar och undermappar för att ha ordning o reda xD Jag börjar misstänka att våra kära it-dan är pedant ^^ Men ja det var sofi o helt okej iaf,. Jo så använde vi ju våra moderna disketter som vi fått :O Hör o häpna från skolan! :O För er som inte går på lusse kan jag berätta att man inte får nått utom till skolarbete förutom provpapper så :P

Haha sen hade vi lunch :) Därefter hade vi psykologi, som nog var helt okej. Sen info timme följt av dubbelhissa. Rätt intressant måste jag säga :P Har dock upptäckt att vi har hissa prov dagen efter psykologi provet. Suck, sku ha villat haft nått av ämnena i block 3 istället för jag har inte nått prov typ 2 dagar i rad så. Menmen, hoppas psykologin går bra iaf. Heh känns som jag inte förstår nå vidare mkt just nu men.

Efter skolan (sluta 16! , min längsta dag!) Kom mamma och hämta mig och vi for och köpte usb-minne som jag behöver till itn. Har dock velat ha de länge så de va ju bra att jag måsta skaffa de nu så mamma betala ^^ Sen till sparhallen och handla där jag träffade Melle, Jessica, Cedrika typ tror jag de va :)

Sen åkte vi till Godby för att hämta Sofi. Utanför gamla banken stötte jag på en kille som hälsa på mig, aha (I) en minut senare kom ja på att de va ju thomas xD Jag känner fortfarande inte igen han sen han snagga sig :P Jag har inget emot det, jag tkr han passar bra i det! Jag har bara inte vant mig :P Inne u butiken satt då såklart simone :) Jag pratade med henne en stund, dom ska ju flytta på torsdag :O Trisst när vänner flyttar :/ Men jag vill inte heller stå ivägen på något sätt så jag hoppas att allt blir bra med skolan och resten :)

En stund senare åkte vi då hem och de släppte av mig vid fotomusét o jag cykla hem därifrån. Väl hemma middag, brodera lite på presenten! Snart klar nu ;D Och sen satte jag mig vid tvn en stund och datorn. DUMT, jisses vad tiden går då :O Vid 9 tog jag mig iaf i kragen o läste på grammatiktentamen,. Usch känns som jag glömt allt och kan ingenting! :O Måste läsa imorgon!

Senare på kvällen efter jag duschat hände något otrevligt o nu har jag suttit här o skrivit. Lr försökt, vet att det inte är så personligt idag utan mer vad jag gjort men kan inte riktigt tänka klart nu så :/

Imorgon har jag sovmorgon! men måste ta 8 bussen -.- men får iaf sova en timme längre. (Y) Fast det har jag väl nästan förlorat nu när jag suttit uppe. Suck. Har iaf bara 2 It o en psykologi imorgon (y) Går 9.45-12-40! Skulle ha ännu kortare dag om det inte vore för lunchen som är däremellan då men :P

Så tar nog antagligen 13.05 bussen hem (Y) Och borde då ha mkt tid att plugga på svenskan!

Jo just ja, vi fick ju för ett tag sen ett kort om att min kusin "Kela" hade förlovat sig :) Idag ringde hon och berättade att bröllopet var i februari och att vi sku få inbjudan på posten :P Hoppas det är under sportlovet så att vi kan stanna några dagar och besöka mormor och andra kusiner också :) Hoppashoppas :D bara hon inte skall gifta sig på min födelsedag :O Då jävlar!! haha ne men :P

Nu försöka glömma, tänka framåt och sova... det känns tungt men jag försöker :/

hejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0