Stan, sparhallen, mattssons, banken och så gamla minnen också, 12 augusti

Hallå :)

Idag steg jag upp där runt halv 9 för att hinna styrka min jeans xD Jag vet att det är onödigt men dessa jeans är rätt gamla och har tappat passformen heh så därför stryker jag dem :)

Iaf så åt jag sedan frukost och gjorde mig klar och vid kvart över 9 åkte jag och syrran till stan :P

Först gick jag till Tereses broderier och köpte äntligen doppresenten till Casper :) De hade naturligtvis inget färdigt "paket" så jag fick köpa tyg, ram och trådar skillt till en summa av 17 o nått ^^ Det blev iaf billigare än om jag sku ha köpt paket som kostar upp mot 30! :O Så vann ju på det iaf :)

Sen gick jag til Lisco bok & papper för att köpa en kalender men efter kanske en kvarts letande fick jag nog eftersom ingen var på finsk. Jag vill ju ha en där rätta namnsdagar, högtider osv är utsatta ju :) Så jag gick istället och kollade på böcker som jag kommer måsta köpa -.- skolböcker alltså, såg också svenska boken man kan köpa för att förbereda sig men den var jätteenkel o löjlig så kmr inte köpa den :) Läser lite på gamla papper istället :P

Ja eftersom jag inte hittade någon kalender på Lisco fick jag gå genom stan (ja genom centrum iaf) till Mariehamns bokhandel istället :) Och där efter en kort stunds letande hittade jag en finsk! Jag hittade först en med svart-vit pärm men sedan en turkos/blå med en blomma på :) Heh ja rätt svårt att föreställa sig såhär men jag tyckte iaf den var fin :)


Sedan fick jag gå till bibban (genom stan igen xD) för att träffa syrran igen :)

Vi åkte till sparhallen där jag köpte en massa häften o lite andra saker och så handla vi mat också eftersom mamma är bortrest så måste ju nån göra de ^^ Pappa är lite tankspridd ibland så :P


När vi betalat åkte vi till mattssons ^^ Eftersom vi hade tid innan sofi hade möte på banken och jag hade lite saker jag glömt köpa på sparhallen att köpa :) Kollade också på priser på häften och det är mkt billigare på SPARHALLEN :) Bara ett tips :P

Eftersom vi fortfarande hade död tid köpte vi glass också o satte oss sen på en bänk i kära Godby centrum och fördrev tiden :)

Vid lite för 1 sen gick vi in och Sofi pratade med Gunilla om olika saker, konton hit och konton dit. Jag lyssnade inte riktigt ^^

Sen åkte vi iaf hem :), packade ur bilen och satte in maten i kylen osv :) När det var klart bänkade jag mig vid datorn en stund för att sedan ta itu med Casers doppresent. Det är inte ens 2 veckor kvar nu :O Det ska bli kul att träffa honom igen :) Och Ulrikas familj som jag aldrig träffar :P

Efter en låång stunds tankearbete satte jag iaf igågn och hann brodera nästan hela håret så var det mat, of course. När jag äntligen börjat med något seriöst måste man avbryta, typiskt.

Vi fick köttbullar och potatis till middag (y) :) Helt ok :P När jag efter maten för pappa sa att jag tyckte att de va konstigt att jag inte fått nå brev lr nått från lusse fast jag böjar imorgon säger han helt lugnt: ja men det stod ju i tidningen var, hur och när ni sku samlas. Jag: jaha? varför ha du inte sagt de då? Pappa: Ja men jag trodde du hade koll på allt. Ojoj typiskt min far. Nog för att jag vet att vi ska samlas imorgon i hörsalen kl 12 men han kunde väl ha nämt att det stod i tidningen? Icke sa nicke.. :)

Senare gav jag mig tid till att brodera lite till och efter en paus såg jag en trave med fotografier som jag började titta i och kort efter joinade även mina syskon :P Hittade hur många gamla foton som hellst. Hah det finns foton av mig som liten, mamma har bara inte satt in dom i album än. 

Hittade foton från bl.a. Cypern resan -04, Emmas dop -00, mitt 9-års kalas, syrrans 12-års kalas, lr va de 13?! Äh strunt samma. Hittade även mammas & pappas bröllopstackkort,ett julkort på mig & sofi som tydligen skickats runt till en massa folk :O Heh jag sitter iklädde en röd-vit randig tröja o röda byxor med tomteluva o tuggar på en morot framför en gran tillsammans med Sofi. Underbart vackert kort! Heh inte riktigt men :P

Hittade också underbara bilder från julutsopningar, halloween partyn och liknande xD

Sen hittade jag också bilder från Fyrishov, en bild på Matilda Carlsson från godby när hon va liten :O Den blev jag chockad av att hitta iaf! Duktigt! :P

Jo och så hittade jag bilder på mig när jag brutit armen, det var vänster arm! Det finns fotobevis ;D

Det var riktigt roligt att se alla gamla kort, många minnen väcktes till liv :)

Kan i ärlighetens namn nu bekänna att på ca 98% av alla bilder på mig upp till ungefär 11års ålder har jag kort hår och ser ut som en kille. Japp så är det! Blandade många bilder på mig och brorsan faktikst xD

Hahahah jag och brorsan hade mest kul för det finns uppenbarligen en hel drös med bilder av oss med ähum väldigt smickrande miner ^^ hehe

Japp så det blev ett fint slut på sommarlovet :)

Jo för er som lyckats undgått det så börjar jag skolan imorgon, först i familjen men inte av mina kompisar! Två från fastalandet o säkert fler därifrån började igår ;D

Jo för att kort dra reflektioner över mitt sommarlov så har det gått snabbt, jag har rest väldigt mycket. Bla annat har jag besökt 2 länder jag aldrig varit till förut =Schweiz & Nederländerna + min språkresa till Torquay som har gett minnen för livet :) Jo fast det gav ju schweiz resan men Katja, Jeffe & Malin också :P

Utöver att resa har jag jobbat lite = spelade den 9 juni bla o så jobbade jag på musiklägret också :)

Sedan var jag ju också på rockoff och har haft några dagar lugnt emellanåt tills bomarsundsdagarna kom nu i förra helgen där jag också spelade och sålde inträdesbiljetter :)

Som ni märker har jag alltså haft rätt fullt upp men har haft jättekul, fått massor av nya vänner och minnen för livet! :)

Sommarlovet -08 var underbart! :D

Tjingelling, nu ska jag sova för om nästan exakt 12h skall jag sitta i hörsalen i Ålands lyceum redo för ett nytt skolår.

Ha de bra o alla ni som fortfarande har lov, njut av det då! Sitt inte om det är bra väder dessa sista dagar. Det har ni hela hösten på er att göra ändå ^^

                                            
bilden har nada med denna dag att göra men nu när jag satt igång och laddat upp bilder så hade jag lust :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0