Stan & lugn hemma kväll, 6 aug

Idag vaknade jag klockan halv 11 av min väckarklocka, inte alltför pigg kan jag lova. Men jag drog mig upp ändå och klädde på mig och gick ner och åt frukost. Sedan upp igen,borsta tänderna och fixa lite innan mamma & Sofi skjussa mig till Godby för de sku handla o lite annat medan jag var istan. Tog alltså 12.20 bussen från stan och träffade Elin & Becca på bussen,trevligt :D

Jag steg av vid torget, gick till Sittkoff för att äntligen köpa doptavla. Men förgäves, hoppas hon hinner få en till nästa vecka. Annars vet jag inte vad jag gör :S Sen gick jag till Mb och köpte dopkort iaf, lite pennor och andra saker jag behöver för att fixa till pappas födelsedags present tills på fredag! :)

Vid 20 i 2 ringde mamma och undrade ifall jag kunna ta 14.05 bussen ti godby så jag betalade och gick långsamt mot bussplan. Vek in på Tyger & sånt i hopp om att de hade fått in broderier men nä. Tog iaf som sagt 14.05 bussen till Godby. På bussen läste jag ut Bridget jones dagbok som jag lånade av syrran för att ha på resan och måst nu se filmen igen :)

När jag kom till Godby gick jag direkt till banken, träffa Sofi & mamma och där var också lina så jag gick och pratade med henne en stund :D <3

Sen åkte vi hem, plockade in maten i kylskåpet och åt lite och sedan gick jag och Sofi ut och plockade och spritade ärtorna. Vi pratade om allt möjligt o njöt av det lilla solsken som vi fick :)

Hon flyttar ju snart! :O Hon har kommit in på Åbo akademi så hon flyttar den 24 aug :/ Det kommer kännas konstigt...

Iaf så åt vi middag sen och efter middagen spelade jag lite piano, sen fiol och sen har jag skrivit, skrivit och skrivit för att komma ikapp på bloggen! Har nu gjort dej ;D Är rätt stolt så enjoy om ni orkar läsa :) de sista dagarna i Bern blev mest att skriva vad som hände och inte så mkt kommentarer om det men. Lovar att jag snart skall lägga upp en massa bilder så att det blir intressantare att läsa.

Jo och idag är det exakt 1 vecka tills allvaret börjar, lr kanske 1 dag extra tills allvaret men ändå. Jag syftar alltså på att skolan börjar. Jag + alla andra 139 ettor som skall börja lusse skall infinna sig i auditoriet nästa onsdag 12.00! Lovely ;P
Nja nå, kul att få se vem man hamnar i samma klass som iaf :) Känner ju en hel del folk förutom folk från ghs som ska börja. Hoppas på en bra klass :) och inget illa menat men förhoppningsvis inte så många från ghs. Då är det ju inte så många nya ansikten så :P jaja jag får väl se hur det blir :D

Just de jag, måstemåste prata med en studihandledare första dagen också,  endast 1 ryska kurs blir av så måst ha fler., lr måst inte men vill ha fler än typ 28 som jag nu annars får så.

Nu är klockan 20 över 10 och jag har inte gjort mkt annat än skrivit ikväll, heh jo bestämde övning med Josefin & Rosanna imorgon och sen ha jag pratat med Mickis också :) Nu skall jag plocka saker från golvet så att inte mamma blir galen ^^ Sen soova så jag vaknar hyfsat tidigt imorgon :D

Ha de braaa & koooommeeeenteeeraaaa fliiiiitiiiigt :))), kan dock inte svara på kommentarerna men fick en av Julia Thompson för ett tag sen angående Håkan H konserten och kan svara här iaf:

Nej det är klart att man inte ska gå efter utseendet på artister och det gör jag inte heller. Jag lämnade konserten för att han i början bara spelade nya låtar som jag & ina inte kände igen och vi gick ut och träffade kompisar istl. Inget fel på Håkan, jag gillar bara hans äldre låtar bättre än dom nya :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0